Openen en sluiten cabriokap. 9-3 og bjr 99 Storing opgelost.
-
klaasj
- Donateur (8x)

-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Re: Openen en sluiten cabriokap. Storing
Nee, dat is de schakelaar van de tonneaucover. Zitten er 2, eentje links en eentje rechts. Op de foto is de linker. Die meet of de cover geheel gesloten is.
Vaak een kwestie van schoonmaken, een beetje contactspray er tussen spuiten en nogmaals schoonmaken.
De microswitch van de 5e boog zit aan de linkerzijde tussen het frame in. Goed kijken, dan zie je hem wel.
Gaat vaak defect. Kun je voorzichtig testen door er met een vinger op te drukken, dan voel je hem klikken.
Als hij niet meer klikt, is hij defect. Een originele vervanger heb ik wel op voorraad eventueel.
Jouw probleem zit in die 2 schakelaartjes, óf de microswitch van de 5e boog.
Vaak een kwestie van schoonmaken, een beetje contactspray er tussen spuiten en nogmaals schoonmaken.
De microswitch van de 5e boog zit aan de linkerzijde tussen het frame in. Goed kijken, dan zie je hem wel.
Gaat vaak defect. Kun je voorzichtig testen door er met een vinger op te drukken, dan voel je hem klikken.
Als hij niet meer klikt, is hij defect. Een originele vervanger heb ik wel op voorraad eventueel.
Jouw probleem zit in die 2 schakelaartjes, óf de microswitch van de 5e boog.
-
klaasj
- Donateur (8x)

welk frame bedoel je dan. Moet ik dan de beschermkap van de tonneau cover weghalen of zit hij onder bij die andere switches
-
klaasj
- Donateur (8x)

inmiddels die switch ook gevonden in een ander topic. zo maar eens even kijken.
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Ja, met frame bedoel ik het mechanisme van de kap. Maar die zie je dus wel.
-
klaasj
- Donateur (8x)

even een complete update van wat er gebeurd. De kap ontgrendeld en begint dan met pompen maar er gebeurd niets. Het oliepijl is goed. Als ik dan handmatig de cover en ruit omhoog zet en de pompkraan weer dichtdraai gebeurd er ook niets als ik de knop bedien. Ik hoor de motor wel lopen maar er komt geen beweging in de kap. De drie microswitches heb ik gecontroleer en die klikken allemaal en er is ook geen beschadiging of zo te zien. Op de foto's is te zien welke foutmeldingen ik krijg. Vraag is nu. Wat kan er stuk zijn. Die switches zijn nogal aan de prijs om die zomaar te vervangen. Het gaat om de auto van mijn dochter. Wat is nu wijheid om te doen. Zit er ook nog een switch in de toneaucover zelf ?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bij de NG900 zitten er bij de pennen van de vergrendeling, onder het tonneaudeksel, nog 2 schakelaars. Zal bij de 9-3 ook wel zo zijn want vergrendeling is bijna hetzelfde.klaasj schreef: ↑ma 12 jun, 2023 14:11Zit er ook nog een switch in de toneaucover zelf?

-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Re: Openen en sluiten cabriokap. 9-3 og bjr 99 Storing
Welke melding krijg je in je SID? Of helemaal niet?
Lijkt erop dat het elektrisch wel werkt, maar dat de pomp niet pompt. Als je de kraan hebt dichtgedraaid moet de pomp druk opbouwen bij bediening van de knop. Als hij dat niet doet, of niet kan, gebeurt er inderdaad niets meer. Het kan zijn dat je (kunststof) rotortje van je pomp kapot is. Zit in het reservoir aan de pomp. Zijn revisiesetjes voor leverbaar. Een andere (gebruikte) pomp monteren kan ook.
Lijkt erop dat het elektrisch wel werkt, maar dat de pomp niet pompt. Als je de kraan hebt dichtgedraaid moet de pomp druk opbouwen bij bediening van de knop. Als hij dat niet doet, of niet kan, gebeurt er inderdaad niets meer. Het kan zijn dat je (kunststof) rotortje van je pomp kapot is. Zit in het reservoir aan de pomp. Zijn revisiesetjes voor leverbaar. Een andere (gebruikte) pomp monteren kan ook.
-
klaasj
- Donateur (8x)

-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Re: Openen en sluiten cabriokap. 9-3 og bjr 99 Storing
Ja, dat is inderdaad het revisiesetje als de rotor kapot is.
-
Tho6
- Donateur (4x)