Vraag aan eigenaren Vialle LPi
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Vraag aan eigenaren Vialle LPi
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een vraag aan rijders die Vialle LPi hebben. De vraag is hoe snel deze overschakelt naar LPG bij een koude start. Ongetwijfeld zal er verschil zijn als het kouder is maar ook dat verschil hoor ik graag.
-
werli
- Donateur (2x)

Re: Vraag aan eigenaren Vialle LPi
heey
Vialle schakelt in bij een ingestelde temperatuur
als je jou auto lpg uitleest dan kunnen ze je dat vertellen
dat kan dus verschillen bij elke auto
mvg werner
mvg werner
-
K0ENIE
- Geregistreerd lid
Hangt ook af van de activiteit van de lambdasonde. Bij mijn 9000 schakelt ie al over op LPG binnen 3 Km, ook bij -6 zoals vd week.
-
rademaker
- Donateur (6x)

Bij mijn 9000 tussen de 800 en 1200 meter.
-
evo
- Donateur (2x)

Heeft meestal slechts met lambda te maken. Als deze een aantal malen gependeld heeft (om 1) mag ie van Vialle op LPG lopen. Is ook logisch want dan heeft je originele motormanagment bepaald dat de condities zo zijn dat lambda 1 gewenst is en verrijking onder lambda niet meer nodig is.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Weer wat geleerd want nooit geweten dat de ingestelde temperatuur verschilt per auto.werli schreef: ↑di 28 dec, 2021 18:46heey
mvg werner
3 kilometer klinkt voor mij als absurd lang.K0ENIE schreef: ↑di 28 dec, 2021 19:13Hangt ook af van de activiteit van de lambdasonde. Bij mijn 9000 schakelt ie al over op LPG binnen 3 Km, ook bij -6 zoals vd week.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Ok,dus vandaar dat er aan de Vialle computer geen wijzigingen kunnen worden aangebracht? Kennis van mij rijdt met een Vogel installatie en daar is de software ( temperatuurinstelling in dit geval) aangepast. Die is wat naar beneden gebracht, met Vialle zijn die aanpassingen dus niet mogelijk blijkbaar.evo schreef: ↑di 28 dec, 2021 19:32Heeft meestal slechts met lambda te maken. Als deze een aantal malen gependeld heeft (om 1) mag ie van Vialle op LPG lopen. Is ook logisch want dan heeft je originele motormanagment bepaald dat de condities zo zijn dat lambda 1 gewenst is en verrijking onder lambda niet meer nodig is.
-
V6Kees
- Donateur (4x)

LPi is inderdaad niet aanpasbaar bij LiquidSi is dit te tweaken.
Het is inderdaad een aantal lambda cycli of een vooringestelde tijd. Reden is de verrijking die de benzine ecu toepast omdat de benzine bij koude motor aan de cilinder en spruitstuk wanden aanslaat. LPG verdampt veel sneller waardoor het geen last heeft van dit effect en dus ook geen verrijking vereist.
Een kennis van me (oud vialle medewerker) stelde voor om het temperatuur signaal aan de benzine ecu te corrigeren, dan zou de auto in principe direct op LPG moeten kunnen rijden.
Rij zelf momenteel geen LPG meer maar lijkt me best een experimentje waard.
Het is inderdaad een aantal lambda cycli of een vooringestelde tijd. Reden is de verrijking die de benzine ecu toepast omdat de benzine bij koude motor aan de cilinder en spruitstuk wanden aanslaat. LPG verdampt veel sneller waardoor het geen last heeft van dit effect en dus ook geen verrijking vereist.
Een kennis van me (oud vialle medewerker) stelde voor om het temperatuur signaal aan de benzine ecu te corrigeren, dan zou de auto in principe direct op LPG moeten kunnen rijden.
Rij zelf momenteel geen LPG meer maar lijkt me best een experimentje waard.
-
9000-95
- Donateur

Het kan wel geprogrammeerd worden maar vialle heeft de lpi software zo enorm dicht getimmerd dat de dealers hier niet bij kunnen helaas. Vialle zelf kan het wel, maar de kans dat je daar iets voor elkaar krijgt is echt nihil. Sensor foppen is dan makkelijker inderdaad. Of ombouwen naar Vogels 
-
evo
- Donateur (2x)

Klopt er is veel aan te passen, maar ze houden de kaarten (lees mapping dan wel source code) dicht op de borst. Heb het tijdens een VIalle cursus wel eens besproken. Jammer, want dat zou heea een stuk makkelijker maken bij afwijkende setups, zoals andere injectoren, brandstofdrukken, biopowers, etc... Maarja...
-
V6Kees
- Donateur (4x)

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ze dat doen.
De mogelijkheden van een R&D afdeling zoals die van Vialle zijn behoorlijk beperkt. Ik gok ergens tussen de 2 en 5 FTE daarmee gaat het je niet zo gemakkelijk lukken om voor alle voertuigen perfect werkende plug and play systemen te ontwikkelen.
Een beetje hulp van tuners, inbouwers en communities zoals deze zou alleen maar kunnen helpen om een goede mapping te ontwikkelen.
Die software van Vialle of Prins en Vogels is duidelijk al lang geen USP meer dus daarvoor hoeven ze het niet te doen.
De mogelijkheden van een R&D afdeling zoals die van Vialle zijn behoorlijk beperkt. Ik gok ergens tussen de 2 en 5 FTE daarmee gaat het je niet zo gemakkelijk lukken om voor alle voertuigen perfect werkende plug and play systemen te ontwikkelen.
Een beetje hulp van tuners, inbouwers en communities zoals deze zou alleen maar kunnen helpen om een goede mapping te ontwikkelen.
Die software van Vialle of Prins en Vogels is duidelijk al lang geen USP meer dus daarvoor hoeven ze het niet te doen.
-
Foll
- Geregistreerd lid
Op een warme zomerdag schakelt hij over als ik van de oprit af rijd, in de winter bij -8 laatst als ik de straat uit ben pas. Maar meestal, in gemiddelde weer omstandigheden, na een meter of 100/300 schat ik. Erg snel vind ik, maar is eigenlijk ook wel prettig. Moet ook prima kunnen, oude lpg auto's starten gewoon ook op LPG natuurlijk.