Wat mij gisteren gebeurde....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
easy
Geregistreerd lid

Wat mij gisteren gebeurde....

Bericht door easy » vr 18 jun, 2004 10:40

Ik rij gisteren met mijn 9000T de snelweg op bij naarden richting bussum, dit is een klein stukje maar kan dan altijd even los. het is een vrij lange invoegstrook beginnend aan de onderkant van een viaduct en dan langs de snelweg omhoog naar de uiteindelijke invoegstrook. Ik rij bij het invoegen bijna 200 km, en keek tot nu toe nooit in mijn achteruitkijkspiegels, tot nu toe. Ik rij de 3 baans snelweg op, en rij zo`n 6 a 7 seconden ongeveer 190-200 p/u, zie ik in een keer een rood-witte schim in mijn rechterbuitenspiegel en vrijwel vlak daarna een motoragent naast mij rijden met zijn wijsvinger richting de vluchtstrook. (slik! :shock: ) nooit gezien. Afin, langs de kant van de weg zegt de agent of ik mijn rijbewijs bij mij heb, en ik moet ontkennend antwoorden. "Bent u die al kwijt!" zegt ie lichtelijk geirriteerd. " Nee, hoezo" zeg ik, " Nou omdat u 180 km per uur reed, ik zeg " 180? , hoe komt u daar bij, ik reed niet harder dan 140 ". " en dan moet u uw snelheidsmeter maar eens na laten kijken ". Ik hou nog steeds bij hoog en laag vol dat ik niet harder reed dan 140. Hij legt mij uit dat ik mijn rijbewijs kwijt ben en mijn auto in beslag is genomen, en brabbelt nog wat door met zinnen als, " u verliest het toch geheid van mij bij de rechter " blablabla. En dan ineens kijkt hij eens links en rechts over zijn schouder en zegt dan, " ik laat het bij een waarschuwing want ik heb een spoedopdracht, maar knoop dit goed in je oren dat je de volgende keer er niet zo makkelijk van af komt". Ik zeg heel hartelijk bedankt tegen de agent :wink: , en hij springt op zijn motorfiets en jakkert echt met een hoge snelheid weg, waarbij ik hem heel brutaal nog tot zo`n 150 p/u blijf volgen. Ik heb zo het idee dat de agent bij voorbaat al niet zo`n sterke zaak had, daar hij in zijn eentje was, en ook geen foto had. Ik hoop dat je ervan geleerd hebt, zeiden kennissen gelijk, ja om in mijn achteruitkijk spiegel te kijken als ik de snelweg op stuif!

Gr,
Easy :wink:

erwin
Geregistreerd lid

Re: Wat mij gisteren gebeurde....

Bericht door erwin » vr 18 jun, 2004 10:55

Dat is geluk hebben.

Met 150 km volgen ?

Voor hetzelfde geld kreeg hij de volgende spoed opdracht : er is een rijder gesignaleerd in een saab die met 200 km invoegt.

Ze zijn meestal niet zo slim. je had de kans dat hij tijdens de rit naar zijn spoedopdracht bedacht , he heb ik niet zojuist een saab aangehouden.
Sterker nog , rijd die saab niet achter mij.

Ik zou zeggen koester je rijbewijs.

Met groet,Erwin

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » vr 18 jun, 2004 10:55

Oops..... ik was wel even flink geschrokken denk ik! Maar volhouden dat je 140 reed kan echt niet hoor... Als je te hard rijdt rijd je te hard. Net als hij.

Rare gang van zaken trouwens. Rijbewijs ben je in theorie inderdaad kwijt met dergelijke snelheden, maar om dan ineens 'slechts' een waarschuwing te krijgen..?

Groet,
Ewout.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 18 jun, 2004 11:21

easy schreef:Ik heb zo het idee dat de agent bij voorbaat al niet zo`n sterke zaak had, daar hij in zijn eentje was, en ook geen foto had.
Dat zal die ambtenaar een worst wezen. M'n moeder is eens bekeurd omdat een agent zei dat ze door rood reed, terwijl het toch ècht oranje was. Voor laten komen, de uitkomst was dat oom agent niet liegt, en m'n moeder gewoon moet betalen.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 18 jun, 2004 12:14

Bij een snelheidsovertreding moet hij volgens mij een wettige meting kunnen uitvoeren, òf een tijd achter je blijven rijden en correctie volgens eigen teller uitvoeren. Op zo'n kort stuk kan hij dat volgens mij niet hard maken...

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 18 jun, 2004 12:26

Flèche Rouge schreef:Bij een snelheidsovertreding moet hij volgens mij een wettige meting kunnen uitvoeren, òf een tijd achter je blijven rijden en correctie volgens eigen teller uitvoeren. Op zo'n kort stuk kan hij dat volgens mij niet hard maken...
Ik kan me herinneren dat er ophef is geweest over twee agenten die naast de rijbaan stonden met een lasergun, en altijd een wedstrijd deden over wie (met tellen hoe lang een auto deed over het passeren van hectometerpaaltjes) het beste de snelheid kon gokken. Op een dag werkte de lasergun niet door een lasershield, persoon aangehouden, en toch een boete gekregen met als bewijs de 'meting' van die agent. Naar mijn weten is een beroep afgewezen door de rechtbank.

Ik weet niet precies meer hoe de situatie in elkaar stak, maar de strekking was dat een ambtenaar je zelfs met volstrekt onvoldoende meetapparatuur een oor aan kan naaien.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 18 jun, 2004 12:29

easy schreef:Ik heb zo het idee dat de agent bij voorbaat al niet zo`n sterke zaak had, daar hij in zijn eentje was, en ook geen foto had.
Dat verhaal klinkt bekend in de oren :lol:

Toen we laatst van de Nurburgring naar Tholen reden hebben we iets dergelijks voorgehad bij Breda. Met zijn drieen vlot boven de 160 waar een snelheidslimiet van 100 was. Tot plots een politie motorfiets rechts de autoweg opreed. Ik ben hem op de ABS voorbijgeschoven :oops: , maar helaas had Hamn hem te laat opgemerkt. De motorfiets accellereerde, reed ff naast Hamn en gaf meteen een stopteken. Dit alles duurde nog geen 4 seconden, maar ik geloof toch dat Hamn de boete heeft gekregen op basis wat de politieman noteerde. Wij zijn doorgereden en hebben verderop gewacht :oops:

Wellicht dat hij het staartje van het verhaal kan vertellen.

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 18 jun, 2004 12:31

Ik ga hier moeten oppassen of jullie denken dat ik een wegpiraat ben...maar toch heb ik iets gelijkwaardig meegemaakt.
Ong. 10 jaar geleden,op een zomerse avond,wil ik een 3 vaksbaan oprijden,ik sta aan de kant dwars te wachten tot dat er een bmw voorbij is,om daarna dezelfde richting te volgen(ps:met een vriend in de auto,net gekart...),vliegt die bmw tochwel echt rakelings voor m'n auto met een zigzag beweging,ik reed toen met een prelude v-tec,ik dus zeer hard verschoten :!: en boos ;-|+ d'r achter,net als ik 'm inhaal ik denk ongeveer 150km/uur,achter ons 2 zwaantjes....allebei aan de kant,ieder een zwaantje,ik verweer me met te zeggen dat die mens ne zot is,dat die mij bijna doodreed en dat ik hem volgde om zijn nrplaat te noteren en dan klacht in te dienen :oops: ,die onnozele zwaan begint met mij te lachen,ik nog meer uitleg....,en plots :lol: ,begint die bmw bestuurder 20 meter verder op die andere zwarte zwaan toch wel aggresief te duwen en d'r vallen daar klappen,ik mocht direct voort,ik riep nog,ziet ge wel...maar weet niet of dat mijn gemotoriseerde watervogel 't nog gehoord heeft,want die ging vliegensvlug die andere mislukte reiger bijstaan,wij dus naar huis,veel geluk gehad,dat die bmw-er waarschijnlijk echt gek of onder invloed was...

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 18 jun, 2004 14:13

Als je met zo`n 190 p/u rijdt, waar 120 p/u het maximum is ineens een motoragent naast je hebt rijden, dan trekt het bloed je echt langs je oren naar beneden weg. De agent had het inderdaad ook over dat ie maar slecht honderd meter achter mij zat, en dat ie daardoor inderdaad geen nauwkeurige meting had kunnen verrichten, en toen weer spoedopdracht blabla...dus. Ik moet zeggen dat dat stuk snelweg een driebaansweg is waar dat traject doorgaans begin van de middag hoogstens tien auto`s rijden, dus je hebt daar echt wel de ruimte om vol te gaan :twisted:

Gr,
Easy

Van der Werf
Geregistreerd lid

Bericht door Van der Werf » vr 18 jun, 2004 14:25

Ik raad je aan dit verhaal zo snel mogelijk van deze site te verwijderen.

Als een diender deze site bezoekt dan beschikt hij over keihard bewijs. Het OM heeft dan wel een heel gemakkelijke zaak.

Je zou toch niet willen dat een rechter straks het verhaal van deze site voorleest?

Groet Willem

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 18 jun, 2004 14:28

Ik zal geen moralistisch verhaal gaan ophangen over de maximum snelheid van 120 km/u die we onszelf hebben opgelegd door middel van een democratisch gekozen parlement. Zelf rijd ik ook wel eens bewust harder dan de toegestane 120, maar als ik dan gepakt wordt, zal ik nooit proberen om eronderuit te komen. Als ik zo stoer ben om hard te rijden, ben ik ook zo stoer om de consequenties te aanvaarden.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 18 jun, 2004 14:37

Maarten schreef:Ik zal geen moralistisch verhaal gaan ophangen over de maximum snelheid van 120 km/u die we onszelf hebben opgelegd door middel van een democratisch gekozen parlement. Zelf rijd ik ook wel eens bewust harder dan de toegestane 120, maar als ik dan gepakt wordt, zal ik nooit proberen om eronderuit te komen. Als ik zo stoer ben om hard te rijden, ben ik ook zo stoer om de consequenties te aanvaarden.
Sorry hoor Maarten , maar ik vindt hier niks stoer aan. Hou `s even op zeg! Half nederland valt over bekeuringen , en jij hebt nergens last van? Of probeer je hier de publieke opinie enigzins te beinvloeden door hier een draai aan te geven? Nee, zo stoer als jij ben ik geloof ik niet!

Gr,
(ps, vertel mij eens op welke partij ik zal gaan stemmen die geen maximum snelheid nastreeft dan?)

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 18 jun, 2004 14:48

Van der Werf schreef:Ik raad je aan dit verhaal zo snel mogelijk van deze site te verwijderen.

Als een diender deze site bezoekt dan beschikt hij over keihard bewijs. Het OM heeft dan wel een heel gemakkelijke zaak.

Je zou toch niet willen dat een rechter straks het verhaal van deze site voorleest?

Groet Willem
Op welk kenteken gaat hij de zaak voorbereiden denk je?

gr,

Van der Werf
Geregistreerd lid

Bericht door Van der Werf » vr 18 jun, 2004 14:57

Als hij het kenteken al niet heeft genoteerd of heeft doorgegeven aan de meldkamer, dan zou hij dat eenvoudig kunnen achterhalen, en wel als volgt:

Hij hoeft maar met de (zichbare) eerste letters van je kenteken in het bestand te zoeken naar jouw specifieke Saabmodel in jouw woonplaats. Al die gegevens zijn nu te achterhalen. Zo heel veel mogelijkheden blijven er dan niet over.

Tja, je moet toch een bepaald wantrouwen tegenover de overheid (en zeker het OM) koesteren.

Van der Werf
Geregistreerd lid

Bericht door Van der Werf » vr 18 jun, 2004 14:57

zichTbaar is het trouwens...

Plaats reactie