Ik ben het zielige achteruitrijlicht op mijn 9000 onderwijl wel zat en denk dat een LED vervanging van het standaard BA15S peertje zou moeten helpen.
Heeft iemand ervaring met LED vervangers en evt. advies welke merken/types aan te bevelen zijn dan wel bagger zijn?
BA15S LED achteruitrijlampjes
-
Fredrossi
- Donateur (6x)

Re: BA15S LED achteruitrijlampjes
Ik had vorig jaar hetzelfde idee.
Ben op zoek gegaan en heb gekozen voor 50w cree highpower leds. Kosten ongeveer €15,- tot €20,- per paar, maar dan krijg je dit :

Ben er zelf zeer tevreden mee.
Geen last van can-bus (op mijn 9-5 2002) dus plug and play.
Ben op zoek gegaan en heb gekozen voor 50w cree highpower leds. Kosten ongeveer €15,- tot €20,- per paar, maar dan krijg je dit :
Ben er zelf zeer tevreden mee.
Geen last van can-bus (op mijn 9-5 2002) dus plug and play.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Heb er ook al enige tijd LEDs in zitten , moet zeggen bij de OG9-5 een hele verbetering en VEEL MEER licht dan gloeilampen , ben erg blij mee en dat voor €9,- per stuk.

-
reiernumans
- Donateur (2x)

CREE schijnt feller te zijn dan andere LEDs, maar ik vind die LEDwitte kleur niet zo mooi. Ik heb voor in m'n stadsverlichting een setje warmwitte LEDs gekocht die een grotere opbrengst zouden moeten hebben, kosten een euro of 8 per paar. Heb ze alleen helaas nog niet kunnen testen omdat m'n auto op hok staat door die fijne regeling.. Is wel zo'n zelfde draaifittinkje als die jij noemt voor de achteruitrijdverlichting. Ik zal eens kijken of de 9-3 dezelfde fittinkjes heeft voor die verlichting en ze erin zetten als ik tijd heb.
-
odin1899
- Donateur

@fredrossi: trekken die ook daadwerkelijk 50 watt? Meer dan het dubbele dan waar de bekabeling en zekeringen op berekend zijn.
@edwardk: weet je toevallig merk/type?
@reier: Mooi, en, mij gaat het er gewoon om paaltjes te kunnen zien bij het achteruit rijden, voor mijn part is het lampje roze, als er maar een bak licht af komt
.
@edwardk: weet je toevallig merk/type?
@reier: Mooi, en, mij gaat het er gewoon om paaltjes te kunnen zien bij het achteruit rijden, voor mijn part is het lampje roze, als er maar een bak licht af komt
-
Fredrossi
- Donateur (6x)

Ik heb navraag gedaan en mij werd duidelijk gemaakt dat de kabel van 1mm doorsnede dit aan kon zonder problemen. Wel heb ik de zekering vervangen door een 10a. Of ze ook echt 50w trekken ga ik controleren
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Weet ik niet meer.odin1899 schreef: @edwardk: weet je toevallig merk/type?
Ik kan je wel vertellen dat ze bij Automat vandaan komen , en het zijn LED lampen met een soort lens er in om het licht te bundelen.
Is erg wit licht maar das juist heel fijn.