Tuning 9-5 LPG 372000km mogelijk?
-
negenvijfestate
- Donateur (2x)

Tuning 9-5 LPG 372000km mogelijk?
Hallo allemaal,
Ik ben me aan het orienteren op mogelijkheden voor stage 1 tuning van mijn 9-5 2.3t 185pk uit 2003 met inmiddels 372k op de klok. De motor is in prima conditie, altijd op tijd beurten gehad, versnellingsbak is nieuw. Nu heb ik diverse bedrijven gevonden die tuning aanbieden. Ik kom er echter niet achter (de een zegt wat anders als de ander) of ik dan ook het beste de injectoren kan vervangen. Wie weet er een goed adres voor advies en eventueel tuning in Almere en/of Zwolle?
Vr gr, Jeroen
Ik ben me aan het orienteren op mogelijkheden voor stage 1 tuning van mijn 9-5 2.3t 185pk uit 2003 met inmiddels 372k op de klok. De motor is in prima conditie, altijd op tijd beurten gehad, versnellingsbak is nieuw. Nu heb ik diverse bedrijven gevonden die tuning aanbieden. Ik kom er echter niet achter (de een zegt wat anders als de ander) of ik dan ook het beste de injectoren kan vervangen. Wie weet er een goed adres voor advies en eventueel tuning in Almere en/of Zwolle?
Vr gr, Jeroen
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: Tuning 9-5 LPG 372000km mogelijk?
Jij hebt bruine injectoren. Die zijn goed voor meer pk dan stage 1. Tenzij je echt voor E85 mogelijkheden wilt gaan (en dat zal niet gaan want je hebt LPG) hoef je met de injectoren niks te doen.
Of je moet het over de LPG injectoren hebben. Maar zonder dat je specificeert welk merk LPG-installatie je hebt kun ik daar niks zinnigs over zeggen.
Kijk alstjeblieft uit met waar je je SAAB heen brengt, zeker ook omdat je op LPG rijdt. Het T7 motormanagement is nogal apart en eigenzinnig. Je zou de eerste niet zijn bij wie en chiptuner het opgeeft omdat het met zijn "normale" methoden niet lukt.
Beste is een tuner te pakken die ervaring heeft in SAAB. Nog beter is iemand die ook weet wat de grenzen zijn van je LPG installatie, of hij moet er tijd in steken om de boel een paar keer aan te passen tot het goed is.
Of je moet het over de LPG injectoren hebben. Maar zonder dat je specificeert welk merk LPG-installatie je hebt kun ik daar niks zinnigs over zeggen.
Kijk alstjeblieft uit met waar je je SAAB heen brengt, zeker ook omdat je op LPG rijdt. Het T7 motormanagement is nogal apart en eigenzinnig. Je zou de eerste niet zijn bij wie en chiptuner het opgeeft omdat het met zijn "normale" methoden niet lukt.
Beste is een tuner te pakken die ervaring heeft in SAAB. Nog beter is iemand die ook weet wat de grenzen zijn van je LPG installatie, of hij moet er tijd in steken om de boel een paar keer aan te passen tot het goed is.
-
remels75
- Geregistreerd lid
Ik sluit me aan, Saab tuner die bekend is met LPG, en dan is het nog lastig genoeg kan ik je uit ervaring vertellen. Zonder Tech2 en een AFR meter kun je het wel vergeten om het goed te krijgen. "Eenvoudigste" is tunen tot de huidige limiet van de LPG injectoren, maar dat kan soms ook leiden tot de noodzaak van nieuwe / andere software voor de LPG computer. De vermogenstoename is wellicht beperkt door de injectoren, maar het koppel gaat wel flink omhoog en dat merk je goed.
-
evo
- Donateur (2x)

Nou, nou... zo moeilijk is het nu ook weer niet. Zeker als het, zoals in dit geval, om een T7 gaat. Heb er zat gedaan. Op wat slordig onderhouden exemplaren na (bijv. vacuum lekjes) eigenlijk altijd probleemloos.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Zou jij Rica of een andere cowboy dan adviseren, met een T7 en op LPG???evo schreef:Nou, nou... zo moeilijk is het nu ook weer niet. Zeker als het, zoals in dit geval, om een T7 gaat. Heb er zat gedaan. Op wat slordig onderhouden exemplaren na (bijv. vacuum lekjes) eigenlijk altijd probleemloos.
-
evo
- Donateur (2x)

Nee, natuurlijk niet. Maar er zijn inmiddels wel enkele adressen in NL waar je je prima kunt laten helpen voor een "custom" LPG tune.
Even uit mijn hoofd: M@ptun, Saab-tuners (G-ice) & Blacktop-tuning (evo / ikke
)
Even uit mijn hoofd: M@ptun, Saab-tuners (G-ice) & Blacktop-tuning (evo / ikke
-
Thieuke
- Donateur (3x)

oh zo, nou ja, ik liet een beetje in het midden waar hij terecht kon, omdat er anders weer een discussie ontstaat over dat altijd dezelfde namen genoemd werden bla bla bla. Bovendien zit niemand van jou rijtje in de buurt dat de TS vraagt (iets dat ik niet goed snap overigens, voor zoiets kan je best wat verder rijden vind ik, maar ach, wie ben ik om iemands reisbereidheid te beoordelen)
Zelf rij ik ook vrij en blij op jou software en op LPG, maar goed, Saab-tuners kan dat ook, en M@ptune, nou jou, dat weet ik niet, of die wat met LPG doen oo
Zelf rij ik ook vrij en blij op jou software en op LPG, maar goed, Saab-tuners kan dat ook, en M@ptune, nou jou, dat weet ik niet, of die wat met LPG doen oo
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
Ik ook! Ik heb alleen geen mobiele wideband lol.evo schreef:Nee, natuurlijk niet. Maar er zijn inmiddels wel enkele adressen in NL waar je je prima kunt laten helpen voor een "custom" LPG tune.
Even uit mijn hoofd: M@ptun, Saab-tuners (G-ice) & Blacktop-tuning (evo / ikke)
370k met een stage 1 kan wel, 200pk is dan de max, als je met wideband gaat spelen kan je in principe wel wat meer eruit halen maar dan speel je wel met de grenzen, op LPG vind ik een afr van 13 het lekkerst rijden.
-
negenvijfestate
- Donateur (2x)

Het is gelukt, nieuwe turbo en stage 1 tuning. Heeft nu rond de 200pk als het goed is. Belangrijkste is dat het echt goed merkbaar is. De auto is veel vlotter en reageert sneller op het gas dankzij de NM-boost. Wat mij betreft een enorme verbetering, vooral met volle belading. Met dan aan Saabtuners.com!
Mvg Jeroen
Mvg Jeroen