Knipperlichten in buitenspiegels werken niet?
-
Voilà
- Geregistreerd lid
Knipperlichten in buitenspiegels werken niet?
Vandaag merkte ik iets vreemds op aan m'n 9-5NG:
Bij mijn Saabje is het zo dat de oranje knipperlichten in beide buitenspiegels wel knipperen als je de auto opent en/of sluit, en niet knipperen wanneer je de richtingaanwijzer aan zet. Is dit bij jullie ook zo? Is het een kwestie van programmeren? Of is dit met opzet gedaan?
Dank voor de input!
Bij mijn Saabje is het zo dat de oranje knipperlichten in beide buitenspiegels wel knipperen als je de auto opent en/of sluit, en niet knipperen wanneer je de richtingaanwijzer aan zet. Is dit bij jullie ook zo? Is het een kwestie van programmeren? Of is dit met opzet gedaan?
Dank voor de input!
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Re: Knipperlichten in buitenspiegels werken niet?
Verrek - bij mij is dit ook! De lampen op de achteruitkijkspiegels dus wél knipperen bij het op/van slot doen, maar niet bij het richting aangeven. Wat suf.
Ik ga mijn garage vragen of dit aan gezet kan worden.
Ik ga mijn garage vragen of dit aan gezet kan worden.
-
Retep
- Geregistreerd lid
Ze werken wel als alle knipperlichten worden aangezet
-
sveba
- Donateur (3x)

kan je dat niet in het menu instellen? zal het bij de 9-4 ook eens bekijken.
-
Voilà
- Geregistreerd lid
Ik kan het nergens vinden in het menu. Is het een instelling waarvoor je 'm aan de compu moet hangen?
-
lier
- Geregistreerd lid
Die bij mij doen het wel. Zag ik toen ik voor een winkelruit stond en naar links ging bij stoplicht. Zal wel een instelling bij dealer zijn.
-
Remco
- Donateur

Bij mijn estate knipperen ze ook bij richting aangeven.
Misschien een MY12 functie aangezien die van Vincent het ook doet?
Misschien een MY12 functie aangezien die van Vincent het ook doet?
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Het zijn toch gewoon (zij)knipperlichten die het behoren te doen?
-
JesseS95B
- Geregistreerd lid
Bij mij werken ze ook gewoon. Nooit iets ingesteld, dus ze doen het 'standaard'... Dealerinstelling?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
als ze het niet doen, is dat in de toekomst APK-afkeur, aangezien: 'wat er aan/op/in de auto zit, moet functioneren', dus ook knippers aan de zijkant/in de spiegels.
-
JesseS95B
- Geregistreerd lid
Nog een ander 'lichten in de spiegel vraag': onder in de buitenspiegels zit nog een lampje. Wanneer gaat die aan?? Bij mij alleen als ik de verlichting met de afstandsbediening aan doe. Niet bij ontgrendelen of instappen. Is dat normaal?
-
EricH
- Donateur (2x)

Bij mij werken de zij knipper lichten zoals verwacht mag worden bij richting aangeven. MY2011. Maar de andere lampjes idd alleen bij verlichting via de afstandsbediening. Niet bij ontgrendelen of uitstappen. Kan er ook geen instelling voor vinden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
U-Poll
- Donateur (8x)

*Kuch* Ik schaam mij diep - de knippers op mijn buitenspiegels doen het dus wél.
Gewoon niet goed gekeken in de reflectie van de auto voor mij, voordat ik hier begon the blaten dat ze niet zouden werken. Gisteren reed ik weg met ingeklapte spiegels (vergeten) en priemde de knippers me in de ogen...
Gewoon niet goed gekeken in de reflectie van de auto voor mij, voordat ik hier begon the blaten dat ze niet zouden werken. Gisteren reed ik weg met ingeklapte spiegels (vergeten) en priemde de knippers me in de ogen...
-
gudmundje
- Donateur

goeie tip, spiegels inklappen en dan pas kijkenU-Poll schreef:*Kuch* Ik schaam mij diep - de knippers op mijn buitenspiegels doen het dus wél.![]()
Dat is normaal. Zet je rijverlichting eens op 'aan' ipv 'auto', dan werkt het zelfs niet meer met de afstandsbedieningJesseS95B schreef:Nog een ander 'lichten in de spiegel vraag': onder in de buitenspiegels zit nog een lampje. Wanneer gaat die aan?? Bij mij alleen als ik de verlichting met de afstandsbediening aan doe. Niet bij ontgrendelen of instappen. Is dat normaal?
-
JesseS95B
- Geregistreerd lid
Dat de 'auto' of 'aan' stand van belang is voor de lichten via de afstandsbediening kwam ik ook na een tijdje achter.... Niet alle saabaspecten zijn logisch. Het is dat het zo een fijn merk is verder
.