Aansprakelijkheidsverzekering voor stalling Saab

De Saab Classics Vereniging Nederland streeft ernaar om de leden op een verantwoorde wijze zoveel mogelijk plezier te laten beleven aan hun Saab 92, Saab 93, Saab 95, Saab 96, Saab 99, Saab 90, Saab 900 classic of Saab Sonett.
Plaats reactie
jbus
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Limburg

Aansprakelijkheidsverzekering voor stalling Saab

Bericht door jbus » do 05 dec, 2013 12:04

Beste Saab-liefhebbers,

Graag vraag ik om advies betreffende het afsluiten van een specifieke verzekering voor mijn Saab 900 cabriolet.
Onlangs heb ik mijn auto in de winterstalling gezet.
De eigenaar van de stalling heeft geen risicoverzekering afgesloten voor aansprakelijkheid van mogelijke brand en (storm)schade aan de auto’s die daar staan.
Ik ben daarom nu zelf verplicht om een dergelijke verzekering af te sluiten.

Helaas blijkt het lastig te zijn om voor mijn auto, een zogenaamde youngtimer uit 1991, een brand en stormschadeverzekering af te sluiten, anders dan dat er een WA Casco moet worden afgesloten.
Uiteraard heb ik gedurende de stallingsduur de autoverzekering en wegenbelasting tijdelijk stopgezet. De auto wordt nu niet gebruikt om op de weg te rijden.

Kan iemand mij verder helpen? Misschien bestaat er een brand en schadeverzekering buitenshuis?
Hartelijk dank alvast voor eventuele suggesties.
Met vriendelijke groeten,
Jeroen Busselman te Maastricht

turbopilot
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Aansprakelijkheidsverzekering voor stalling Saab

Bericht door turbopilot » do 05 dec, 2013 19:11

geen idee hoe met de auto te doen,
ik heb op mijn eigen stalling een bedrijven verzekering en op zich valt dit erg mee,
misschien eens met de eigenaar gaan praten en het gezamenlijk, met de mede stallers ophoesten.
voordat je afsluit, kijk wel na de polisvoorwaarden :wink:
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Ik doe niet aan Google, mijn vrouw weet het toch altijd beter.

jbus
Geregistreerd lid

Bericht door jbus » za 07 dec, 2013 18:19

Dank voor je reactie. Ben nog even in de onderzoeksfase. Volgens SCN is het waarschijnlijk niet mogelijk een dergelijke verzekering af te sluiten. Maar wat nu als bijvoorbeeld mijn auto ( out of the blue ) vlam vat en de stalling met andere autos in brand vliegen? Je bent dan wel aansprakelijk. Of als het dak naar beneden komt vd stalling dan zijn zij daar niet voor verzekerd. Vreemde situatie eigenlijk. Krijg nu wel de indruk dat geen enkele stalling zo'n verzekering wil afsluiten om eventuele claims altijd te voorkomen.

turbopilot
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door turbopilot » za 07 dec, 2013 18:41

denk het wel,
tijdje terug bij de rijdende rechter, schade aan een caravan, hing een bordje stalling op eigen risico.
eigenaar van de stalling kreeg ongelijk.

bij mij komt er alleen iemand in die het contract ondertekend, wil die dat niet dan heb ik al mijn twijfels.

informeer maar eens bij de Aegon, wat zoiets kost, ik dacht iets van in de €200,-
ik zou als stallingseigenaar niet eens het risico willen lopen.
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Ik doe niet aan Google, mijn vrouw weet het toch altijd beter.

jbus
Geregistreerd lid

Bericht door jbus » za 07 dec, 2013 18:47

Ik heb ook moeten aanvinken in een stallingscontract dat ik verzekerd ben hiervoor als eigenaar vd auto. Zou volgens de eigenaar geen punt moeten zijn. Alleen kom ik er nu achter dat het juist wel lastig is. Heb zojuist een offerte gekregen voor een WA Casco ( 50 Euro per maand) alleen ik vraag mij af of de eerder beschreven rampenscenario's dan ook gedekt zijn. En het is ook wel erg jammer om een autoverzekering af te moeten sluiten gedurende de stallingstijd. Ik rijd geen meter in de auto!!

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 07 dec, 2013 19:13

Voorheen was er een simpele oplossing voor dit probleem.
Je kon bij schorsing de WA-dekking van je auto stopzetten en het Casco-deel laten doorlopen.
Bij Centraal Beheer is men daarmee gestopt per 1-1-2012. De vraag is welke verzekeraar dit nu nog wel doet.

Ter toelichting kopieer ik hieronder even een reactie van Centraal Beheer op Autoweek.nl over dit onderwerp:
Centraal Beheer heeft in het verleden inderdaad altijd de keuze mogelijkheid aangeboden om bij schorsing de WA verzekering te stoppen maar de overige dekkingen (brand/storm/natuur/schade aan het voertuig door eigen schuld) door te laten lopen. Centraal Beheer heeft nu een aangepaste autoverzekering die wat betreft de schorsing afwijkt van hetgeen dat je ons gewend bent. Bij schorsing wordt de polis beëindigd. Vanaf 2012 is de mogelijkheid om bij schorsing alleen de modules Diefstal en Brand op de polis te laten staan niet meer aanwezig.
Bron: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,4792762
Keep on smiling!

jbus
Geregistreerd lid

Bericht door jbus » za 07 dec, 2013 21:48

dank voor de link naar Autoweek. Dit zijn berichten uit 2011. Zou er al een maatschappij gevonden zijn?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 07 dec, 2013 22:29

jbus schreef:dank voor de link naar Autoweek. Dit zijn berichten uit 2011. Zou er al een maatschappij gevonden zijn?
Heb na lang zoeken een verzekering gevonden voor Classics waar je ook voor een verzekering bij stalling van de auto terecht kunt, de Herasto Oldtimerpolis:
Kan ik mijn oldtimer /klassieker ook verzekeren tijdens restauratie of stalling?
Ja, voor deze voertuigen hebben wij een speciale dekking, deze verzekert het brand- en diefstalrisico tijdens(langdurige)stalling of restauratie. Omzetten van een lopende verzekering naar deze dekking tijdens de winterstalling is niet mogelijk. Deze verzekering kost 0,6 % van de verzekerde waarde. Minimum premie is € 45,- per jaar.
Bron: http://www.oldtimerverzekering.nl/vragen.html#C6
Keep on smiling!

Plaats reactie