Beste mensen
Ik heb nu bij 2 Saabs 9-5 zo 1 test gedaan en bij beiden de zelfde uitkomst.
6,2 bar 6,2 bar 4,1bar 7,5bar
Heb geen idee wat en of ik er iets mee moet doen .Is het wachten op problemen ?
9-5 2,3 t op lpg en een 2,3 Aero
compressietest
-
royw
- Geregistreerd lid
- Berichten: 864
- Lid geworden op: zo 04 jul, 2010 16:22
- Regio: NL - Provincie Limburg
compressietest
Svenska Aeroplan AktieBolaget
Saab 9-5 Aero 2000
Saab 900 Classic Racer B202 16v FPT
Maserati bi turbo 1983
Bmw 760 2003
Saab 9-5 Aero 2000
Saab 900 Classic Racer B202 16v FPT
Maserati bi turbo 1983
Bmw 760 2003
-
toniboy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 871
- Lid geworden op: do 24 mar, 2005 11:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: compressietest
Ik vindt persoonlijk dat het lage waardes zijn, denk dat je rond de 9 a 10 bar moet zitten
staat me iets van bij dat je wel het gaspedaal vol in getrapt moet hebben, om een goede luchttoevoer te krijgen
een oorzaak kan zijn dat de kleppen niet goed afdichten, wat olie op de zuiger spuiten, mocht die dan hoger zijn dan zijn het de zuigerveren
staat me iets van bij dat je wel het gaspedaal vol in getrapt moet hebben, om een goede luchttoevoer te krijgen
een oorzaak kan zijn dat de kleppen niet goed afdichten, wat olie op de zuiger spuiten, mocht die dan hoger zijn dan zijn het de zuigerveren
Saab 9-3 Aero 5drs 2002
-
sprankel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 844
- Lid geworden op: za 26 sep, 2009 17:59
- Regio: - kies een regio
Re: compressietest
ik zat destijds rond de 11 - 12 bar dus ofwel heb jij verkeerd gemeten ofwel klopt er iets niet
edit ik heb het even opgezocht, 2.0 is 12 bar en 2.3 14 bar bij een gloednieuwe motor.
Dus als die waarden die je opnoemt kloppen dan zou je motor heel beroert moeten lopen en vermogen mag je ook naar fluiten dus ik gok dat de meting niet goed is
edit 2: heb ik uit een eerdere post van je gehaald "90 ,90,60,110 op de eerste slag" PSI waarden overigens
het is de bedoeling dat je de motor een paar keer laat rond gaan (3-4 keer) vooraleer je de waarde afleest
edit ik heb het even opgezocht, 2.0 is 12 bar en 2.3 14 bar bij een gloednieuwe motor.
Dus als die waarden die je opnoemt kloppen dan zou je motor heel beroert moeten lopen en vermogen mag je ook naar fluiten dus ik gok dat de meting niet goed is
edit 2: heb ik uit een eerdere post van je gehaald "90 ,90,60,110 op de eerste slag" PSI waarden overigens
het is de bedoeling dat je de motor een paar keer laat rond gaan (3-4 keer) vooraleer je de waarde afleest
-
tonke40
- Donateur (10x)

- Berichten: 3983
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 4:09
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: compressietest
Gemeten waarden lijken mij zeer onwaarschijnlijk zeker als die ook nog eens bij 2 verschillende motoren is geconstateerd.Of je apparatuur of je methode behoeft correctie.
Waarden zouden toch rond zo' 10 bar moeten liggen met een onderlinge afwijking van zo'n 10% al maximum.
Waarden zouden toch rond zo' 10 bar moeten liggen met een onderlinge afwijking van zo'n 10% al maximum.
Saab for ever the one and only.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: compressietest
Bij mijn Swift 1.3 zaten alle cilinders boven de 11 bar, zoals hierboven geschreven is er iets niet goed gegaan denk ik. Hoe heb je de test uitgevoerd?
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
pzenden
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: do 17 feb, 2005 16:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: compressietest
je hebt kans dat de gasklep niet open gaat bij starten dat regelt de elektronica
Saab 9-5 estate 2005
Saab 900 cd 1980
Saab 900 ng cabrio 1995
Opel senator 3.0 24 v 1982
Opel manta b3.0 24 v 1979
Yamaha xv-1600 wildstar 1999
Yamaha xv-1600 wildstar 2001
Yamaha xv-1900 Raider 2009
Saab 900 cd 1980
Saab 900 ng cabrio 1995
Opel senator 3.0 24 v 1982
Opel manta b3.0 24 v 1979
Yamaha xv-1600 wildstar 1999
Yamaha xv-1600 wildstar 2001
Yamaha xv-1900 Raider 2009
-
royw
- Geregistreerd lid
- Berichten: 864
- Lid geworden op: zo 04 jul, 2010 16:22
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: compressietest
Oew ik had het helemaal niet goed gedaan hihi
Ik deed hem niet lang genoeg doorstarten,steeds met 3 bougies er in en gaf ook geen gas .
11 bar 10,5 bar 10,5 bar en 11,2 bar en die waardes zouden niet slecht zijn .
Mvg Roy
Ik deed hem niet lang genoeg doorstarten,steeds met 3 bougies er in en gaf ook geen gas .
11 bar 10,5 bar 10,5 bar en 11,2 bar en die waardes zouden niet slecht zijn .
Mvg Roy
Svenska Aeroplan AktieBolaget
Saab 9-5 Aero 2000
Saab 900 Classic Racer B202 16v FPT
Maserati bi turbo 1983
Bmw 760 2003
Saab 9-5 Aero 2000
Saab 900 Classic Racer B202 16v FPT
Maserati bi turbo 1983
Bmw 760 2003
-
pzenden
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: do 17 feb, 2005 16:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: compressietest
en nu gooi je wat olie op de zuigers en test je de compressie nog eens dan moet hij hoger zijn
dan weet je of hij olie verbruik heeft
dan weet je of hij olie verbruik heeft
Saab 9-5 estate 2005
Saab 900 cd 1980
Saab 900 ng cabrio 1995
Opel senator 3.0 24 v 1982
Opel manta b3.0 24 v 1979
Yamaha xv-1600 wildstar 1999
Yamaha xv-1600 wildstar 2001
Yamaha xv-1900 Raider 2009
Saab 900 cd 1980
Saab 900 ng cabrio 1995
Opel senator 3.0 24 v 1982
Opel manta b3.0 24 v 1979
Yamaha xv-1600 wildstar 1999
Yamaha xv-1600 wildstar 2001
Yamaha xv-1900 Raider 2009