Beste mensen
Ik heb nu bij 2 Saabs 9-5 zo 1 test gedaan en bij beiden de zelfde uitkomst.
6,2 bar 6,2 bar 4,1bar 7,5bar
Heb geen idee wat en of ik er iets mee moet doen .Is het wachten op problemen ?
9-5 2,3 t op lpg en een 2,3 Aero
compressietest
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Re: compressietest
Ik vindt persoonlijk dat het lage waardes zijn, denk dat je rond de 9 a 10 bar moet zitten
staat me iets van bij dat je wel het gaspedaal vol in getrapt moet hebben, om een goede luchttoevoer te krijgen
een oorzaak kan zijn dat de kleppen niet goed afdichten, wat olie op de zuiger spuiten, mocht die dan hoger zijn dan zijn het de zuigerveren
staat me iets van bij dat je wel het gaspedaal vol in getrapt moet hebben, om een goede luchttoevoer te krijgen
een oorzaak kan zijn dat de kleppen niet goed afdichten, wat olie op de zuiger spuiten, mocht die dan hoger zijn dan zijn het de zuigerveren
-
sprankel
- Geregistreerd lid
ik zat destijds rond de 11 - 12 bar dus ofwel heb jij verkeerd gemeten ofwel klopt er iets niet
edit ik heb het even opgezocht, 2.0 is 12 bar en 2.3 14 bar bij een gloednieuwe motor.
Dus als die waarden die je opnoemt kloppen dan zou je motor heel beroert moeten lopen en vermogen mag je ook naar fluiten dus ik gok dat de meting niet goed is
edit 2: heb ik uit een eerdere post van je gehaald "90 ,90,60,110 op de eerste slag" PSI waarden overigens
het is de bedoeling dat je de motor een paar keer laat rond gaan (3-4 keer) vooraleer je de waarde afleest
edit ik heb het even opgezocht, 2.0 is 12 bar en 2.3 14 bar bij een gloednieuwe motor.
Dus als die waarden die je opnoemt kloppen dan zou je motor heel beroert moeten lopen en vermogen mag je ook naar fluiten dus ik gok dat de meting niet goed is
edit 2: heb ik uit een eerdere post van je gehaald "90 ,90,60,110 op de eerste slag" PSI waarden overigens
het is de bedoeling dat je de motor een paar keer laat rond gaan (3-4 keer) vooraleer je de waarde afleest
-
tonke40
- Donateur (10x)

Gemeten waarden lijken mij zeer onwaarschijnlijk zeker als die ook nog eens bij 2 verschillende motoren is geconstateerd.Of je apparatuur of je methode behoeft correctie.
Waarden zouden toch rond zo' 10 bar moeten liggen met een onderlinge afwijking van zo'n 10% al maximum.
Waarden zouden toch rond zo' 10 bar moeten liggen met een onderlinge afwijking van zo'n 10% al maximum.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Bij mijn Swift 1.3 zaten alle cilinders boven de 11 bar, zoals hierboven geschreven is er iets niet goed gegaan denk ik. Hoe heb je de test uitgevoerd?
-
pzenden
- Geregistreerd lid
je hebt kans dat de gasklep niet open gaat bij starten dat regelt de elektronica
-
royw
- Geregistreerd lid
Oew ik had het helemaal niet goed gedaan hihi
Ik deed hem niet lang genoeg doorstarten,steeds met 3 bougies er in en gaf ook geen gas .
11 bar 10,5 bar 10,5 bar en 11,2 bar en die waardes zouden niet slecht zijn .
Mvg Roy
Ik deed hem niet lang genoeg doorstarten,steeds met 3 bougies er in en gaf ook geen gas .
11 bar 10,5 bar 10,5 bar en 11,2 bar en die waardes zouden niet slecht zijn .
Mvg Roy
-
pzenden
- Geregistreerd lid
en nu gooi je wat olie op de zuigers en test je de compressie nog eens dan moet hij hoger zijn
dan weet je of hij olie verbruik heeft
dan weet je of hij olie verbruik heeft