compressietest

1997-2010
Plaats reactie
royw
Geregistreerd lid

compressietest

Bericht door royw » zo 27 nov, 2011 16:07

Beste mensen
Ik heb nu bij 2 Saabs 9-5 zo 1 test gedaan en bij beiden de zelfde uitkomst.
6,2 bar 6,2 bar 4,1bar 7,5bar

Heb geen idee wat en of ik er iets mee moet doen .Is het wachten op problemen ?

9-5 2,3 t op lpg en een 2,3 Aero

toniboy
Geregistreerd lid

Re: compressietest

Bericht door toniboy » di 29 nov, 2011 21:19

Ik vindt persoonlijk dat het lage waardes zijn, denk dat je rond de 9 a 10 bar moet zitten

staat me iets van bij dat je wel het gaspedaal vol in getrapt moet hebben, om een goede luchttoevoer te krijgen

een oorzaak kan zijn dat de kleppen niet goed afdichten, wat olie op de zuiger spuiten, mocht die dan hoger zijn dan zijn het de zuigerveren

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » di 29 nov, 2011 21:59

ik zat destijds rond de 11 - 12 bar dus ofwel heb jij verkeerd gemeten ofwel klopt er iets niet

edit ik heb het even opgezocht, 2.0 is 12 bar en 2.3 14 bar bij een gloednieuwe motor.

Dus als die waarden die je opnoemt kloppen dan zou je motor heel beroert moeten lopen en vermogen mag je ook naar fluiten dus ik gok dat de meting niet goed is

edit 2: heb ik uit een eerdere post van je gehaald "90 ,90,60,110 op de eerste slag" PSI waarden overigens
het is de bedoeling dat je de motor een paar keer laat rond gaan (3-4 keer) vooraleer je de waarde afleest

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » di 29 nov, 2011 23:15

Gemeten waarden lijken mij zeer onwaarschijnlijk zeker als die ook nog eens bij 2 verschillende motoren is geconstateerd.Of je apparatuur of je methode behoeft correctie.
Waarden zouden toch rond zo' 10 bar moeten liggen met een onderlinge afwijking van zo'n 10% al maximum.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 30 nov, 2011 19:10

Bij mijn Swift 1.3 zaten alle cilinders boven de 11 bar, zoals hierboven geschreven is er iets niet goed gegaan denk ik. Hoe heb je de test uitgevoerd?

pzenden
Geregistreerd lid

Bericht door pzenden » zo 11 dec, 2011 1:13

je hebt kans dat de gasklep niet open gaat bij starten dat regelt de elektronica

royw
Geregistreerd lid

Bericht door royw » di 03 jan, 2012 19:09

Oew ik had het helemaal niet goed gedaan hihi :oops:
Ik deed hem niet lang genoeg doorstarten,steeds met 3 bougies er in en gaf ook geen gas .

11 bar 10,5 bar 10,5 bar en 11,2 bar en die waardes zouden niet slecht zijn .
Mvg Roy

pzenden
Geregistreerd lid

Bericht door pzenden » di 03 jan, 2012 20:31

en nu gooi je wat olie op de zuigers en test je de compressie nog eens dan moet hij hoger zijn

dan weet je of hij olie verbruik heeft

Plaats reactie