Nog eens goed onder de auto gelegen:
Achter linker (bestuurderskant) mistlamp een een apparaat dat erg lijkt op een standkachel.
Ook bij de accu bak drie zekeringen in van die losse zekering houders.
Maaaaaar, geen bediening op de SID, en ook geen ander bedieningskastje/dingetje.
Ik denk dat m'n Aero (benzine dus) een standkachel heeft. Maar mijn oma zei altijd: "Je moet niet denken, je moet het zeker weten."
Dus, hoe weet ik het zeker?
Hoe krijg ik em weer aan de praat.
Foto's beschrijving, tips en trick, ze kunnen allen heel waardevol zijn.
Alvast bedankt.
foto's, tekeningen beschrijving benzine Standkachel
-
paulha
- Lid van verdienste
Re: foto's, tekeningen beschrijving benzine Standkachel
Ditto hier.
Prachtige pot met uitlaat bij linkervoorwiel echter niet aangesloten (geen bediening via SID).
Dus ook zeer benieuwd naar de reacties.
Prachtige pot met uitlaat bij linkervoorwiel echter niet aangesloten (geen bediening via SID).
Dus ook zeer benieuwd naar de reacties.
-
nastydrive
- Donateur (2x)

viewtopic.php?f=8&t=52488&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier nog een draadje viewtopic.php?t=9761&highlight=standkachel" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier nog een draadje viewtopic.php?t=9761&highlight=standkachel" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Ben weer een stuk verder.
In het serviceboekje zat een Webasto sticker. Er zit(zat iig) een Webasto BW-50 standkachel in. Verder gezocht:
Vond achter het dashboard een zwart kastje ter grote van een pakje sigaretten, maar half zo dik, waar een draadje uit kwam met zo'n zelfde wartel aansluiting als een telefoon antennedraad voor een carkit. Dus blijkbaar ging de Webasto op een afstandbediening. Maar geen afstandsbediening bij de aut natuurlijk....
Contact gehad met een webasto dealer: Het lijkt er inderdaad allemaal op. Nieuwe afstandsbediening kan er nog wel op, of natuurlijk een gewoone tijdklok (mijn voorkeur). Moet alleen nog even bij hem langs, zodat hij kan kijken wat er precies op e/o aan zit.
Hopelijk voor de winter een Standkachel!
http://www.standkachels.com" onclick="window.open(this.href);return false; is een interessante site.
In het serviceboekje zat een Webasto sticker. Er zit(zat iig) een Webasto BW-50 standkachel in. Verder gezocht:
Vond achter het dashboard een zwart kastje ter grote van een pakje sigaretten, maar half zo dik, waar een draadje uit kwam met zo'n zelfde wartel aansluiting als een telefoon antennedraad voor een carkit. Dus blijkbaar ging de Webasto op een afstandbediening. Maar geen afstandsbediening bij de aut natuurlijk....
Contact gehad met een webasto dealer: Het lijkt er inderdaad allemaal op. Nieuwe afstandsbediening kan er nog wel op, of natuurlijk een gewoone tijdklok (mijn voorkeur). Moet alleen nog even bij hem langs, zodat hij kan kijken wat er precies op e/o aan zit.
Hopelijk voor de winter een Standkachel!
http://www.standkachels.com" onclick="window.open(this.href);return false; is een interessante site.
-
segerink
- Geregistreerd lid
Zoals jij deze standkachel bent tegen gekomen ben ik deze destijds ook tegengekomen bij mijn Saab, bij toeval. Ik heb deze werkend gekregen via de SID. Saab Twente heeft deze voor mij aangesloten, er zat op de standkachel 1 stuurdraadje. Dit draadje is op de stekker achter de SID aangesloten op een contact dat voor de standkachel gereserveerd (?) was. Nu werkt de SID via de timer van de SID
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Voormekaar!
En verrek.. ze werkt ook nog!
De Webasto BW-50 heeft een 12 volt stuur signaal nodig om aan te springen.
Naar de tijdklok of aftstandbediening-ontvanger gaan 3 draden. 12V +, signaal, massa.
De timer in de SID voor de standkachel is een eenvoudige massa schakeling (pin 19 achterop de SID).
Dus met een relais is het heel eenvoudig om de de kachel aan de SID te knopen, en het stuur signaal te geven.
Vanmiddag alles aangesloten...Toch eens even proberen... En verrek...Ineterieur wordt warm, er komt warme lucht uit de uitlaat van de kachel.... Ze werkt
Joepie
En verrek.. ze werkt ook nog!
De Webasto BW-50 heeft een 12 volt stuur signaal nodig om aan te springen.
Naar de tijdklok of aftstandbediening-ontvanger gaan 3 draden. 12V +, signaal, massa.
De timer in de SID voor de standkachel is een eenvoudige massa schakeling (pin 19 achterop de SID).
Dus met een relais is het heel eenvoudig om de de kachel aan de SID te knopen, en het stuur signaal te geven.
Vanmiddag alles aangesloten...Toch eens even proberen... En verrek...Ineterieur wordt warm, er komt warme lucht uit de uitlaat van de kachel.... Ze werkt
Joepie