Daar is ie weer: de 9-7X

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 31 okt, 2005 20:55

jelger schreef:een punt, waarvan de haalbaarheid nog maar bewezen moet worden. een punt wat verder gaat dan alleen maar suv.
een roetfilter verplichten op diesels is nog zo'n punt
//en dat is precies een punt in het actieplan luchtkwaliteit.....
nogmaals... daar horen we niemand over ....
Het gehele VW AUDI programma met FSI motoren vervuilt meer als het gaat om fijnstof dan een diesel zonder roetfilter (volgens een onderzoek van TNO)... toch focust men zich op die SUV's die met hun roetfilter misschien wel substantieel schoner zijn dan die 1000den VAG producten die de grote steden bevolken.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 31 okt, 2005 21:47

toch focust men zich op die SUV's die met hun roetfilter misschien wel substantieel schoner zijn dan die 1000den VAG producten die de grote steden bevolken.
je bent erg hardnekkig.

de focus ligt op meer dan alleen suv lieve schat.

ik geloof niet dat dienstauto's van de stadsdelen SUV's zijn.
http://www.amsterdam.nl/nieuws/berichte ... oor_gezond

http://www.amsterdam.nl/nieuws/berichte ... /tweederde

het hele plan in PDF
http://www.dmb.amsterdam.nl/ipp/bijlage ... 202005.pdf

er zijn 50 actiepunten. dat met de zogenaamde SUV (overigens geldt het voor vervuilende auto's in het algemeen) is slechts 1 mineur punt.

dat is er bij sommigen niet in te krijgen lijkt het wel.

waar zie je de focus Verde?

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 31 okt, 2005 21:58

De SUV is hetgeen waar deze topic om draait... ik beperk me er daardoor maar toe..
Ik haal uitsluitend een ander "milieuprobleem" aan...
Maar voel je vooral vrij om je monologen verder te voeren, dan zal deze domoor je niet verder voor de voeten lopen,
je bent toch best een aanwinst hier... (toch?)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 31 okt, 2005 22:20

verde900 schreef:De SUV is hetgeen waar deze topic om draait... ik beperk me er daardoor maar toe..
je zegt zelf letterlijk
"toch focust men zich op die SUV's".

ik weerleg dat alleen maar.

je uitspraak heeft een grotere reikwijdte dan dat je je beperkt tot alleen maar SUV's omdat we het daar toevallig over hebben. men focust zich niet aleen maar op suf's. sterker nog, het is een media focus. :wink:

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » ma 31 okt, 2005 23:19

jelger schreef:
Voor wie het nog niet wist. De 9-7x is niets meer dan een Chevrolet Trailblazer met enige Saab-aanpassingen.
ja en nee

het is een Oldsmobile Bravada met Saab neus

de achterkant is helemaal identiek.
de reden dat iedereen Trailblazer roept, komt doordat dat de bekendste van de GM-truckbased SUV lijn is.

een Trailblazer heeft andere wielkasten achterkant , heupen etc..
Blijft hardnekkig die Trailblazer...

Zelfs bij de Autotelegraaf:

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=39095

Gebruikersavatar
Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 31 okt, 2005 23:26

Toch komt ie er niet slecht door, en als hij echt strakker stuurt dan een XC90 snoert ie iedereen de mond die het over een Amerikaans weggedrag had :wink:
Ook cilinderuitschakeling vind ik wel een mooi systeem, ivm het milieu :D
Eerst weten, dan oordelen :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 31 okt, 2005 23:27

dat ie op het platform staat is nog wel correct...

maar
De 4x4 heeft een duidelijk eigen Saab-identiteit
.. ahem....

dat gaat niet verder dan de neus.. ;)
en die laten ze nu net niet zien ...

Gebruikersavatar
Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 31 okt, 2005 23:28

jelger schreef:
De 4x4 heeft een duidelijk eigen Saab-identiteit
.. ahem....

dat gaat niet verder dan de neus.. ;)
en die laten ze nu net niet zien ...
Tsja... daar heeft iedereen ondertussen zijn eige mening over... :roll:
Ik hoop het beste voor Saab, en hierna weer zo veel mogelijk ''puure'' producten.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 31 okt, 2005 23:35

ik had wel begrepen op het forum van www.edmunds.com dat ie best strak rijdt inderdaad, en dat de mensen die em hebben de auto ook erg waarderen. alleen verguisd werd dat het moonroof niet SAMEN gekozen kon worden met de dvd schermen. dat was voor veel mensen een OF/OF keuze die ze niet konden waarderen. Volgens mij is daar miv MY 2006 wat aan gedaan. (er zijn dus ca 1000 9-7X's van MY2005) - productie heeft in aug/sept 6 weken still gelegen voor modeljaar aanpassingen

Gebruikersavatar
Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » di 01 nov, 2005 0:35

Waar ze voor 2006 ook wel wat aan mogen doen is dat hij er zilver, zwart en d-blauw is. That's it!

Waar zijn de tijden gebleven dat je nog voor blauw of rood leer voor het interieur kon kiezen :roll:

Gebruikersavatar
Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 01 nov, 2005 0:37

Elevation12,000 schreef:Waar ze voor 2006 ook wel wat aan mogen doen is dat hij er zilver, zwart en d-blauw is. That's it!
Alleen de T-ford had er minder :P :roll:
Op zich wel mooie kleuren overigens.

Swedish_90
Geregistreerd lid

Bericht door Swedish_90 » di 01 nov, 2005 21:58

Ruud schreef:
Elevation12,000 schreef:Waar ze voor 2006 ook wel wat aan mogen doen is dat hij er zilver, zwart en d-blauw is. That's it!
Alleen de T-ford had er minder :P :roll:
Op zich wel mooie kleuren overigens.
Ook nog verkrijgbaar:
Wit (alleen US)
Donkerrood metallic (alleen US)
Midden grijs (een soort steel-grey?)

Ik denk dat zwart/blauw/zilver/grijs sowieso de best verkopende Saab kleuren zijn. Het heeft (blijkbaar) geen nut om meer kleuren te verkopen. :?:

Gebruikersavatar
Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » di 01 nov, 2005 22:32

Swedish_90 schreef:
Ruud schreef:
Elevation12,000 schreef:Waar ze voor 2006 ook wel wat aan mogen doen is dat hij er zilver, zwart en d-blauw is. That's it!
Alleen de T-ford had er minder :P :roll:
Op zich wel mooie kleuren overigens.
Ook nog verkrijgbaar:
Wit (alleen US)
Donkerrood metallic (alleen US)
Midden grijs (een soort steel-grey?)

Ik denk dat zwart/blauw/zilver/grijs sowieso de best verkopende Saab kleuren zijn. Het heeft (blijkbaar) geen nut om meer kleuren te verkopen. :?:
Okay, dan is het dat ze voor 2006 ff de website moeten aanpassen, want in 'Build your 9-7x' tref ik maar 3 opties: http://www2.saabusa.com/build/step3.asp

Overigens verwonderde ik mij er al wel over dat ik toch een rode op de site trof :?

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 10 nov, 2005 0:50

Ik heb vandaag de 9-7X in levende lijve mogen aanschouwne en ik moet eerlijk zeggen. Het is veel meer als ik ervan verwacht had.

Overigens een 9-7x staat 20 CM !!!! dichter bij het asfalt als een trailblazer.

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 10 nov, 2005 8:57

Injectie schreef:Ik heb vandaag de 9-7X in levende lijve mogen aanschouwne en ik moet eerlijk zeggen. Het is veel meer als ik ervan verwacht had.

Overigens een 9-7x staat 20 CM !!!! dichter bij het asfalt als een trailblazer.
Vonkt dat niet erg als hij rijdt? :wink:

Plaats reactie