90 register *Staat online!* :)
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: 90 register *Staat online!* :)
Ik heb gisteren nog een paar Limburgse 90's opgesnord.
Weldra heb ik de contactgegevens en zal ik er meer over te weten komen.
-
esalet
- Donateur (8x)

S@@bman schreef:Ik heb gisteren nog een paar Limburgse 90's opgesnord.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Vandaag heb ik de cijfers ontvangen over de nog rijdende Saabs in België.
Het valt wel mee met de achteruitgang; van 26 naar 21 nog rijdende 90's in 2009.
Het valt wel mee met de achteruitgang; van 26 naar 21 nog rijdende 90's in 2009.
-
sb90
- Geregistreerd lid
s@@bman;
Van dat soort getallen word ik in ieder geval niet zo vrolijk.....
Dat is grofweg minder dan de helft van wat er in Nederland nog rond rijdt...
Wel erg leuk dat je deze stats hebt kunnen vinden!
(op je prive-bericht reageer ik vanavond laat, dan weet je dat).
Van dat soort getallen word ik in ieder geval niet zo vrolijk.....
Dat is grofweg minder dan de helft van wat er in Nederland nog rond rijdt...
Wel erg leuk dat je deze stats hebt kunnen vinden!
(op je prive-bericht reageer ik vanavond laat, dan weet je dat).
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Tja, ik had een nog grotere afname verwacht, maar het 21 exemplaren blijft natuurlijk peanuts.
Voor de overige cijfers: viewtopic.php?f=16&t=45973&p=918533#p918533" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de overige cijfers: viewtopic.php?f=16&t=45973&p=918533#p918533" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Otto
- Donateur

Misschien ook een idee om op je Saab 90 site een deel te doen met alle nederlandse tests met de saab 90. Ik zag er op MP een tweetal te koop staan waaronder:
* Autovisie nr 13 van 1985 (2 x zelfs)
* Autokampioen nr 50 van 1984 (volgens mij heb ik die zelf thuis ook)
Otto
* Autovisie nr 13 van 1985 (2 x zelfs)
* Autokampioen nr 50 van 1984 (volgens mij heb ik die zelf thuis ook)
Otto
-
sb90
- Geregistreerd lid
Je haalt me de woorden uit mijn mond 
Ik heb voor het weekend 2 van deze tijdschriften gekocht via Marktplaats, en wacht totdat ik ze binnen heb!
(Niet eens er bij nagedacht over de mogelijkheid tot inscannen, dus heel erg bedankt voor het idee, dat ga ik regelen!)
Ik wil voor de zekerheid het copyright even checken met de uitgever (als deze nog bestaat).
*iets met hobby-website, geen zin in claims e.d.*
Maar een heel goed idee, gaan we doorvoeren!
Niels
Ik heb voor het weekend 2 van deze tijdschriften gekocht via Marktplaats, en wacht totdat ik ze binnen heb!
(Niet eens er bij nagedacht over de mogelijkheid tot inscannen, dus heel erg bedankt voor het idee, dat ga ik regelen!)
Ik wil voor de zekerheid het copyright even checken met de uitgever (als deze nog bestaat).
*iets met hobby-website, geen zin in claims e.d.*
Maar een heel goed idee, gaan we doorvoeren!
Niels
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Van de twee beloofde Nederlandse 90's die ik nog had ontdekt, blijkt er in elk geval al één in het register te staan
.
-
esalet
- Donateur (8x)

En die andere? (je maakt me nieuwsgierig...)S@@bman schreef:Van de twee beloofde Nederlandse 90's die ik nog had ontdekt, blijkt er in elk geval al één in het register te staan.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Niet kunnen achterhalen, helaas... 
-
nacra 93
- Donateur

Ik zie je er hier nog niet tussen staan.
http://saab.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saab.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
sb90
- Geregistreerd lid
We staan er tussen onder kopje Fansites.
Naam: Mijn Saab 90
Naam: Mijn Saab 90
-
sb90
- Geregistreerd lid
die had ik nog niet gezien, even informeren bij de webmaster!
-
LudoP
- Geregistreerd lid
Beste Otto en andere Saab liefhebbers,
jaren na dato lees ik hiermet een brok in mijn keel de berichten over 'mijn' leisteenblauwe Saab 90 NG-57-LV...
Door een defect olieverklikker lampje was het oliepeil tot kritiek gedaald en op de brug over de Maas liet ik de automobilisten die achter me reden in een rookgordijn achter. Destijds was ik nog student en had toen het geld niet om de kapotte koppakking te (laten) repareren, vandaar dat ik haar te koop had gezet. Ik heb haar zelf gekocht van een oudere man en eerste eigenaar in Waddinxveen, die er 9(!) gekocht had voor zijn werknemers en dit was de laatste die daarvan overgebleven was na zijn pensionering en sluiten van zijn bedrijf. Hij was duidelijk een groot liefhebber en had de auto met liefde onderhouden. In de tijd dat ik de auto in bezit had raakte ik er erg aan verknocht. Dakje open op zonnige dagen en heerlijk cruisen. Dit is bij uitstek de meest bijzondere auto die ik ooit gehad heb.
Op een vroege zaterdagochtend in 2005 kwam Otto vanuit Assen in Maastricht voorgereden met een auto ambulance om deze auto op te takelen en naar het noorden des lands te ontvoeren. Een week later ontvijng ik al van Otto bericht dat ze weer op de been was.
Ze was werkelijk in museumwaardige staat en de kater die ik opliep op de dag dat ze Maastricht verliet is nooit geheeld.
Ik heb me altijd afgevraagd wat er van haar geworden is. Ben uit nostalgie al jaren passief op zoek naar een saab 90 maar ze zijn niet dik gezaaid helaas. Als tweede auto moet ik het nu doen met een 9-3 uit 2000; schitterende auto ook, maar toch…
Na wat googlen vond ik deze post en was verheugd dat ik zo mijn oude Saab terugvond. Dat ze uiteindelijk gesloopt is gaat me aan het hart.
Heren, veel succes en plezier verder met het bijhouden van het register!
Ludo
jaren na dato lees ik hiermet een brok in mijn keel de berichten over 'mijn' leisteenblauwe Saab 90 NG-57-LV...
Door een defect olieverklikker lampje was het oliepeil tot kritiek gedaald en op de brug over de Maas liet ik de automobilisten die achter me reden in een rookgordijn achter. Destijds was ik nog student en had toen het geld niet om de kapotte koppakking te (laten) repareren, vandaar dat ik haar te koop had gezet. Ik heb haar zelf gekocht van een oudere man en eerste eigenaar in Waddinxveen, die er 9(!) gekocht had voor zijn werknemers en dit was de laatste die daarvan overgebleven was na zijn pensionering en sluiten van zijn bedrijf. Hij was duidelijk een groot liefhebber en had de auto met liefde onderhouden. In de tijd dat ik de auto in bezit had raakte ik er erg aan verknocht. Dakje open op zonnige dagen en heerlijk cruisen. Dit is bij uitstek de meest bijzondere auto die ik ooit gehad heb.
Op een vroege zaterdagochtend in 2005 kwam Otto vanuit Assen in Maastricht voorgereden met een auto ambulance om deze auto op te takelen en naar het noorden des lands te ontvoeren. Een week later ontvijng ik al van Otto bericht dat ze weer op de been was.
Ze was werkelijk in museumwaardige staat en de kater die ik opliep op de dag dat ze Maastricht verliet is nooit geheeld.
Ik heb me altijd afgevraagd wat er van haar geworden is. Ben uit nostalgie al jaren passief op zoek naar een saab 90 maar ze zijn niet dik gezaaid helaas. Als tweede auto moet ik het nu doen met een 9-3 uit 2000; schitterende auto ook, maar toch…
Na wat googlen vond ik deze post en was verheugd dat ik zo mijn oude Saab terugvond. Dat ze uiteindelijk gesloopt is gaat me aan het hart.
Heren, veel succes en plezier verder met het bijhouden van het register!
Ludo