sound tuning 9-4x 2.8T aero

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: sound tuning 9-4x 2.8T aero

Bericht door sveba » za 06 sep, 2014 22:02

een hoop geklooi en gepruts astellen en afstellen en ik kan zeggen ik ben best wel tevreden met de sound met name in de lage toerentallen erg goed mooi diep.
het volgende probleem blijft echter bestaan en daar zoek ik nog een oplossing voor.
de klep sluit niet helemaal goed waardoor er een soort lekke uitlaat sound ontstaat ik kan de klep zo afstellen dat dit niet gebeurd maar dan is de sound niet mooi omdat de klep zich niet geheel opent.
als ik er een likje kopervet in de rand zet is het perfect en sluit de klep perfect af en heb ik de mooie sound echter verbrand het kopervet en de uitlaat word weer brandschoon of je er nooit vet in gesmeerd hebt, ik zoek dus een alternatief voor het kopervet iets wat dus wel blijft zitten ondanks de hitte en de luchtdruk.
de foto van de klep is niet exact maar geeft een goed beeld de klep valt in een randje en dat sluit dus niet helemaal goed af.
Afbeelding

luk
Geregistreerd lid

Bericht door luk » za 06 sep, 2014 23:38

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » zo 07 sep, 2014 8:58

ja zoiets, heb je er ervaring mee? kopervet is ook hittebestendig tot 600 graden celcius maar verdwijnt evengoed kompleet in de uitlaat die toch bij lange na geen 600 graden haalt.

luk
Geregistreerd lid

Bericht door luk » zo 07 sep, 2014 9:19

Nee geen ervaring. Is denk ik een kwestie van uitproberen.
Ik dacht ook aan een smeermiddel voor liftdeuren van open haarden, die middelen moeten ook blijven zitten bij zeer hoge temperaturen, maar dat is dun en niet als een dik vet.
Misschien eens langs bij een metaal/buizen verwerkingsbedrijf?

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 07 sep, 2014 11:23

Anders een nieuwe klep der in zetten die wel goed af dicht?

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » zo 07 sep, 2014 21:19

helemaal bij toeval zag ik vandaag een pareltje kopervet op de grond vallen het lijkt dus dat de hitte en het blazen zorgen voor een soort onthechting van het vet, ik had me eerder al verbaasd over hoe schoon het was nadat ik de boel lekker onder gesmeerd had, wellicht heeft het te maken met feit dat het rvs is, ik zal contact moeten gaan zoeken met een fabrikant van vet om te kijken wat ze daar over zeggen.

meshell57
Geregistreerd lid

Bericht door meshell57 » wo 24 sep, 2014 18:54

:wow: wat een zalig gebrul!

maar euh whataboutdekeuring? :mrgreen:

ivm je lek...
Zou je niets kunnen doen met van die exhaustwrap?
Als ik het goed begrijp ontsnapt er geluid langs je klep zelf?
Deze intapen of toch de rand? En anders klep die niet op de maandmorgen is gebouwd erin hé :-P+

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » wo 24 sep, 2014 19:32

als de uitlaat maar gasdicht is tijdens de keuring dit lukt altijd likje vet en klaar.

ik kan hem sowieso dicht krijgen maar dan is het geluid minder, binnenkort een stage 0 dan staat ze weer op de brug en ga ik verder werken aan de oplossing, maar elke keer de vloer aanvegen met mijn lijf begint te vervelen :lol:

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 21 nov, 2014 18:04

wat een ideale toevoeging nog zou zijn is de high rev start zoals de Turbo X dat heeft. Starten met koude motor staat ie iets hoger in toeren te draaien... weergaloos!

https://www.youtube.com/watch?v=UP3AL8hv3HI" onclick="window.open(this.href);return false;

(bij 36 secs gaat ie op normale toeren)

PS ik vind de sound van een turbo X eigenlijk de beste... net niet ordinair. Zelfde motor alleen wat andere dempers vermoed ik

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » vr 21 nov, 2014 18:22

Style&Co schreef:wat een ideale toevoeging nog zou zijn is de high rev start zoals de Turbo X dat heeft. Starten met koude motor staat ie iets hoger in toeren te draaien... weergaloos!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UP3AL8hv3HI[/youtube]

(bij 36 secs gaat ie op normale toeren)

PS ik vind de sound van een turbo X eigenlijk de beste... net niet ordinair. Zelfde motor alleen wat andere dempers vermoed ik
Dit doet mijn auto ook, wat toeren betreft en het is geen X en heb nu een BSR uitlaat, die hoor je ook goed.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 21 nov, 2014 18:46

heb je dat er later in laten zetten? Ik heb het er wel es met Jelmer van BSR over gehad, schijnt puur een software achtige gimmick te zijn

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » vr 21 nov, 2014 19:20

Nee, niet dat ik weet, maar als ik de auto start, koud, dan maakt hij zo'n 1200 toeren en als hij warm is en kom voor een vkl te staan, dan blijf hij eerst zo rond de 1000 toeren en na een aantal sec. Zakt hij dan terug naar zo'n 800 toeren.

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » vr 21 nov, 2014 19:24

dat had de 9-4 ook schitterende sound bij koude start helaas van korte duur

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » za 22 nov, 2014 12:26

Hoe is de sound van de SRT? Kippenvel of toch too much?

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » za 22 nov, 2014 14:57

nee zeker niet to much eigenlijk zeer beschaafd maar wel heel duidelijk de v8 roffel overigens doet die hetzelfde met koude motor prachtige sound die dan verdwijnt na korte tijd

Plaats reactie