Cabrio heel de winter buiten.

Voor alle Saab cabrio rijders
Vincent9-3
Donateur
Donateur

Re: Cabrio heel de winter buiten.

Bericht door Vincent9-3 » ma 30 sep, 2019 20:32

Maar mijn punt is meer: Als je je dak 1 of 2 keer per jaar wast en impregneert, is het dan wel nodig om een hoes er om heen te doen om zo lang mogelijk de kap in goede staat te behouden? Of zou klein vuil zoals zand of de hoes zelf alleen maar het stof beschadigen door erlangs te schuren? Want zo stevig is de kap (voor mijn gevoel) niet.

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » di 01 okt, 2019 10:18

de onze 900ng 1996 rijd het hele jaar door, kap lekt niet en onze katten liggen er regelmatig op de slapen, ja en niet de luxe van carpoort ed. hadden we in nederland een wissel kenteken zou ik hem stallen in de winter denk ik, maar 2 maal apk steeds het gedoe met een nieuwe verzekering schorsing enz enz word een tikkie duur en omslachtig dus moet hij het maar buiten volhouden en dat doet hij
jack

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » di 01 okt, 2019 12:52

Een hoes is leuk tegen stof etc in een droge ruimte, buiten doet het denk ik meer kwaad dan goed, eenmaal nat en dan opbergen /opvouwen..... blijft de binnekant dan droog, denk het niet. Gevolg is dat de binnenzijde ook nat wordt, vocht kan niet meer lekker weg waardoor je meer vochtproblemen creeerd dan oplost.
Onze cabrio staat meestal onder de carport, zeker in de winter want dan hoef je niet te krabben, maar buiten in de regen en sneeuw nog nooit problemen gezien, toch al 15 jaar oud en voor zo ver ik weet nooit vervangen. Heb hem 1 keer met Ragtop geimpregneerd maar was er niet van onder de indruk, in het begin loopt het water mooi van de kap maar na een half jeer weer precies als daarvoor.
Gewoon regelmatig schoonspoelen (ook door een goede regenbui) en vogelpoep wel snel verwijderen, zeker bij hitte of als je een lichte kleur kap hebt.

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » di 01 okt, 2019 13:32

Elke jaar goed schoonmaken met een niet al te harde borstel en groene zeep.
Daarna goed laten drogen en impregneren.

Ik heb ook een hoes maar nog nooit gebruikt.
Auto staat ook in de open lucht.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » vr 04 okt, 2019 10:53

Als je dak lekt bij de a stylen dan is een hoes zeker aan te raden als je geen carport hebt.
Onze caab stond altijd buiten, had de hoes echt wel nodig met zware buien. Dak was gewoon weg versleten en bij zware langdurige buien ging het echt lekken. Hemel was dan vochtig. Die hoes die ik had was ademend en waterdicht. Daarnaast droogde die hoes super snel.

De betere oplossing is natuurlijk een garage of iig een dak in topconditie.....

stevanom
Donateur
Donateur

Bericht door stevanom » za 19 okt, 2019 15:54

Bij ons wordt hij heel het jaar door gebruikt en wanneer wij thuis staan staat hij onder de carport. No problems

Plaats reactie