Saab 90 Bluegie update

1985-1987
Plaats reactie
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Saab 90 Bluegie

Bericht door esalet » do 03 apr, 2014 15:01

Prachtige nostalgische radio in mooie console, nice nice.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » za 05 apr, 2014 20:48

:D

Zo, vandaag Bluegie verwend met een paar luidsprekertjes van Rockford. Potverpielekes wat een klap lawaai uit zulke kleine dingen.
Afbeelding

Verder nog deze week, een origineel mattensetje gescoord. Daar wordt ie weer mooier van. :bluethumb: Mattensetje is origineel van een 99, maar past perfect
Afbeelding

Toen nog een beetje tijd over, en het interieur nog maar even aangepakt met dit spul. Overigens verkrijgbaar in heel veel kleuren. Het is een combinatie van reiniger, kleur en conditioner
Afbeelding

Volgens mij mag het resultaat er zijn. Heel veel craquelé weg en de ergste in ieder geval weer mooi op kleur.
Afbeelding

Morgen dat smerige Saharazand er af spoelen, daar word je niet goed van. Wat een kolerezooi ;-(+

:O:

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 15 apr, 2014 17:30

Spannende week. Zaterdag gaat Bluegie vooor de keuring in Overschild. Hier gaat hij gekeurd worden door techneuten van de Saab Classic vereniging. Duimen dus :-S+
Morgen samen met een kennis beginnen met polijsten, poetsen leer interieurtje reinigen, sapjes nakijken enz. Dan Vrijdag nog eens met de stofzuiger er door, en dan maar hopen op een voldoende.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » di 15 apr, 2014 19:58

Hoe laat ben je in Overschild aan de beurt?

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 15 apr, 2014 20:08

als laatste of een na laatste, ik meen 15.00 uur.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » do 17 apr, 2014 20:22

Voor diegenen die wel vaker op het 90 forum zitten hier een iets uitgebreidere reportage van Bluegies polijst en poetsbeurt. Nu moet ik zaterdag toch wel een voldoende krijgen dunkt me. Morgen nog even de stofzuiger er door, wielkastrandjes goed vastzetten en gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ikke helemaal blij.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 18 apr, 2014 0:56

Waarom heb je er grijs leer in gezet en de rest perzisch blauw gehouden?

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » vr 18 apr, 2014 1:27

Huh, kleur van het leer is heeeel donkerbruin, bijna zwart. Ik denk dat de kleur een beetje verkeerd overkomt, persoonlijk vind ik het heel mooi.
Hmmm, nu ik de foto terugkijk lijkt het idd grijs. Zal es een nieuwe poging wagen.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 18 apr, 2014 3:29

Ik ben bekend met de kleur, deze heet Buffalogrijs. En het is inderdaad bijna zwart. Maar ik zou zeggen dat je dan ook bijpassende deurpanelen en vloerkleed wilt (wat echter niet bestaat voor een 90).

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 18 apr, 2014 10:53

Mocht je het ooit willen, dan zou je uit een 900 twee- of driedeurs een donkere kleur zijpanelen kunnen overzetten. De vloerbedekking zal dan echter niet passen inderdaad (of je moet 'm bijsnijden, geen idee of dat netjes wordt).

Trouwens bedankt voor de prachtige foto's, hij staat er echt héél mooi bij zo zeg!!!

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » za 19 apr, 2014 16:53

Hij stond er vanmiddag strak bij in overschild!
Alles in orde neem ik aan?

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » za 19 apr, 2014 18:43

Ja hoor, paar kleine dingetjes, nadat ik hem weergevonden had. Hij was nl. door de zoon des huizes verstopt, omdat hij vond dat ik wel erg brutaal geparkeerd stond. Een ruim rubber in de schokbreker linksvoor en een missende stofkap linksvoor.
Dringend advies was wel om de remolie te wisselen ivm vocht. Dat gebeurd dus deze week nog.
Voor de rest helemaal niets, geen roest zelfs niet op de bekende plekken, geen stuurproblemen enz. Toch is hij door de keurmeesters goed nagekeken, met de mededeling van eentje van ze dat dit wel een hele mooie is. Ook mijn retroradio viel goed in de smaak.
En die van jou?

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » za 19 apr, 2014 19:00

Kijk, goede berichten!
Mijn 99 kreeg ook complimenten, met een paar aantekeningen.
De kachel werkt alleen in de hoogste blaasstand, en er moet een stuurkogel vervangen worden.
Verder onder de bestuurder wat roest tegen de bodem...

Ook weer wat te doen dus! :)

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 06 mei, 2014 20:05

Noem me opschepper, maar vandaag weet ik het zeker. Ik heb de mooiste 90 van Nederland.
Afbeelding
Afbeelding

Bluegie is vandaag naar de restyler geweest om een paar misselijkmakende hufterdeukjes er uit te halen.
Verder ben ik er achter gekomen toen de bekleding los was, werd er door de restyler op gewezen, dat Bluegie wel enige aandachtspuntjes heeft. Beetje roest onder de zijruiten achter. Niet rampzalig, geen laswerk oid. Maar wel aandacht geven. Consider it done,
Binnenkort gaat Bluegie opnieuw naar de restyler om te polijsten. Mijn eigen polijstwerk werd niet afgezeikt, maar het kon beter volgens hem. Heeft als voorproefje de kofferbak al gedaan en wauw, wat een verschil. Oh ja, hij haalt dan ook nog wat vingerdeukjes enz. weg. :applause:
Afbeelding

Ook nog betaalbaar ook, da's het leukste. Hoopt op een beetje reclame tijdens de klassiekerritten die hier de komende tijd zijn.
Daar is Bluegie natuurlijk ook aanwezig :mrgreen:

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » di 06 mei, 2014 21:06

blue city schreef::D
Ook nog betaalbaar ook, da's het leukste. Hoopt op een beetje reclame tijdens de klassiekerritten die hier de komende tijd zijn.
Daar is Bluegie natuurlijk ook aanwezig :mrgreen:
Ziet er zeker goed uit! :bluethumb:
Ben benieuwd naar deze restyler, maakt ie reclame tijdens de Oldambtster Nachtrit toevallig? (daar rijd ik in mee nl)

Plaats reactie