HUD-voorruit-ellende: reeël of niet?
-
Lady9-5NG
- Geregistreerd lid
Re: HUD-voorruit-ellende: reeël of niet?
Ah! Tuurlijk! Nu is 't helemaal duidelijk!

** Ingrid **
SAAB 9-5 NG Aero Exklusiv T4
** Ingrid **
-
nako
- Geregistreerd lid
imdezwart schreef:Ik hoorde dat jouw 9-5 NG te koop was, Nako. Klopt dat?
** Ingrid **
Yep, dat klopt. Mijn jaar (ik switch ieder jaar van auto) zit er al weer ruimschoots om. Sterker nog, ik zit al aan de 16 mnd
-
Canco30
- Geregistreerd lid
Hoi allemaal,
Ik ben volledig nieuw op dit forum omwille van ... een gescheurde voorruit met HUD van mijn Saab 9-5.
Dit is reeds van half april en blijkt dat er de eerste maanden nog geen dergelijke ruiten zullen beschikbaar zijn (volgens invoerder te België).
Bovenstaand issue is dus echt een probleem.
Blijven dus 3 opties :
* ofwel met de gescheurde ruit blijven rondrijden
* ofwel een gewone ruit insteken maar dan geen HUD meer
* ofwel ... wagen verkopen (met veel verlies)
Weet iemand een dergelijke ruit te koop?
Ik ben volledig nieuw op dit forum omwille van ... een gescheurde voorruit met HUD van mijn Saab 9-5.
Dit is reeds van half april en blijkt dat er de eerste maanden nog geen dergelijke ruiten zullen beschikbaar zijn (volgens invoerder te België).
Bovenstaand issue is dus echt een probleem.
Blijven dus 3 opties :
* ofwel met de gescheurde ruit blijven rondrijden
* ofwel een gewone ruit insteken maar dan geen HUD meer
* ofwel ... wagen verkopen (met veel verlies)
Weet iemand een dergelijke ruit te koop?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Met gewone ruit heb je nog wel een hud, maar niet zo mooi scherp meer.
-
Retep
- Geregistreerd lid
Om eerlijk te zijn is dat een van de redenen waarvoor ik van wagen zou veranderen.
Ik ben verslaafd aan deze wagen, maar ik merk meer en meer dat onderdelen niet zo vlot verkrijgbaar zijn er her en der problemen opduiken.
Vervanging voorruit, software, led's ed.
Het wordt hier twijfelen.
Ik ben verslaafd aan deze wagen, maar ik merk meer en meer dat onderdelen niet zo vlot verkrijgbaar zijn er her en der problemen opduiken.
Vervanging voorruit, software, led's ed.
Het wordt hier twijfelen.
-
joep97
- Donateur

Dat is inderdaad vervelend, de schaarste aan onderdelen. Ik zou denk ik echter nooit afstand kunnen doen van een 9-5NG, mocht ik hem ooit bezitten (denk het wel!
).
-
Retep
- Geregistreerd lid
Ik was daarvan ook overtuigd, maar toch. Als je je wagen dagelijks nodig hebt en je merkt dat er al putjes zitten in de ruit dan begin je toch schrik te krijgen. Een schitterende auto maar voor dagelijks gebruik heb je zekerheid nodig.
-
gj900
- Donateur (9x)

Wees blij dat je geen 9-5NG kombi hebt waarvan de achterruit vervangen moet worden.... 
-
Lady9-5NG
- Geregistreerd lid
Stel je voor. Vreselijk...gj900 schreef:Wees blij dat je geen 9-5NG kombi hebt waarvan de achterruit vervangen moet worden....
-
Lady9-5NG
- Geregistreerd lid
Toch heb ik me al dikwijls afgevraagd of je zonder de kennis van HUD-compatibele-ruiten-schaarste ook zo bezorgd zou zijn.
Ik bedoel, ik heb nog nooit meegemaakt dat er van een auto een voorruit vervangen moest worden. Elke autoruit die ik ken, heeft al wat oppervlakkige putjes, mijn HUD-compatibele voorruit ook.
Ik heb begrepen dat er wellicht weer wat geproduceerd gaat worden aan HUD-comp voorruiten... Ik ga vast een bestelling plaatsen bij mijn dealer.
Ik bedoel, ik heb nog nooit meegemaakt dat er van een auto een voorruit vervangen moest worden. Elke autoruit die ik ken, heeft al wat oppervlakkige putjes, mijn HUD-compatibele voorruit ook.
Ik heb begrepen dat er wellicht weer wat geproduceerd gaat worden aan HUD-comp voorruiten... Ik ga vast een bestelling plaatsen bij mijn dealer.
-
95-9000
- Geregistreerd lid
hmmm, had ik maar centjes voor zoiets
Kan niet eens een tune doen
Kan niet eens een tune doen
-
rene
- Geregistreerd lid
Ik heb een paar maand terug contact gehad met Carglass voor een auto van een klant van ons. Zij beweerden een voorruit met HUD te hebben.Alleen behoorlijk aan de prijs.
René.
René.
-
Retep
- Geregistreerd lid
Ik heb al vier stuks van de voorraad bumpers opgebruikt.
Zes jaar geleden was de voorruit van mijn 9-3 al een investing bij carglas. +/- 900 Euro. De duurste ruit die de makelaar tot dan toe had gezien.
Ik zag dat je ook actief bent in de facebookgroep en daar las ik de problemen met de leds. Ik ben wat Saabverslaafd, maar er is volgens mij een probleem dat bepaalde problemen niet echt meer worden onderzocht via de fabricant aangezien dit model vanzelfsprekend door niemand is overgenomen. Noch software, noch hardware wordt aangepast. M.a.w. De kinderziekten zitten er nog in.
Zes jaar geleden was de voorruit van mijn 9-3 al een investing bij carglas. +/- 900 Euro. De duurste ruit die de makelaar tot dan toe had gezien.
Ik zag dat je ook actief bent in de facebookgroep en daar las ik de problemen met de leds. Ik ben wat Saabverslaafd, maar er is volgens mij een probleem dat bepaalde problemen niet echt meer worden onderzocht via de fabricant aangezien dit model vanzelfsprekend door niemand is overgenomen. Noch software, noch hardware wordt aangepast. M.a.w. De kinderziekten zitten er nog in.