Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door 95twinturbo » za 05 jul, 2025 21:46

Nou, dit keer heb ik zelf niks met mijn Saab gedaan, maar een onverlaat heeft dat wel geprobeerd in het holst van de nacht.
Gelukkig is hij geschrokken van de bewakingscamera’s en is er niks beschadigd of weg.

Ik zal mijn woorden van de volgende ochtend hier maar niet herhalen…

Afbeelding

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 05 jul, 2025 22:24

Bijzonder, want ze worden niet echt vaak gestolen, tenzij je een hele mooie 900 hebt..

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 05 jul, 2025 22:28

Barboer schreef:
za 05 jul, 2025 22:24
Bijzonder, want ze worden niet echt vaak gestolen, tenzij je een hele mooie 900 hebt..
Moet haast wel iemand van hier zijn... Want als je als dief een Saab wilt stelen, heb je smaak. Overigens, die andere Opel is erg leuk!

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » za 05 jul, 2025 22:34

Barboer schreef:
za 05 jul, 2025 22:24
Het was de 9-5 die ze open probeerden te krijgen. Mijn 900 staat alweer 4 maanden niet thuis (snik). Het was denk ik meer een poging om te kijken of er waardevolle spullen in lagen, dan om de auto zelf mee te nemen.

De Kadett stond die nacht buiten en niet op slot, maar hebben ze ironisch genoeg niet bekeken.

Jules9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Jules9-3 » vr 11 jul, 2025 16:58

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Gewone stuur vervangen voor een aero stuur. Klusje van niets!

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 11 jul, 2025 17:36

Afgelopen weken met enige regelmaat de Caab meegenomen naar werk, vooral ook omdat de Baksteen bij de Volvo- en Saabmeneer in Amersfoort stond voor onderhoud en reparatie (o.a. stuurhuis).

Vandaag alleen stuivertje gewisseld, hier op de oprit. Vanochtend met de Volvo naar werk, want tanken. Bij thuiskomst dus stuivertje gewisseld zodat de 9-3 voor de 9000-onder-zeil staat en de Volvo voor de voordeur. Dit omdat ik morgen een (voor mij) nieuwe tv ga ophalen. 48”, van Deense makelij. ‘T is wat makkelijker uitladen als de auto met de achterklep voor de voordeur staat.. en vervolgens ophangen en aansluiten :roll:

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » vr 11 jul, 2025 22:42

Visje halen in Yerseke, vrijwel wekelijkse (aangename) bezigheid. En dan daar verorberen waar de visjes vandaan komen

Afbeelding

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » za 12 jul, 2025 17:06

Vandaag was het niet want het was al afgelopen week. Maar ik heb de auto maar eens laten taxeren voor de verzekering. Ik schrok nogal van de taxatiewaarde want die was in mijn ogen nogal hoog. Nu weet ik dat er over het algemeen nogal hoog wordt getaxeerd maar dit overtrof al mijn verwachtingen. Op papier is het leuk maar de premie wordt op die manier dubbel zo hoog :|

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » ma 14 jul, 2025 6:57

Vorige maand was de Saab Club Noord-Brabant naar Duitsland afgereisd. Helaas was ik die dag verhinderd, maar gister heb ik het programma gewoon zelf gedaan.

Eerst naar de Classic Remise Düsseldorf, leuk als je van exclusieve auto's houdt. Van oude Alfa's tot de nieuwste Ferrari's. Veel Porsches en Aston Martins, geen Saab's en één Volvo (dus die maar op de foto gezet).

Afbeelding

Daarna nog langs naar het uitzichtpunt van de Garzweiler dagbouwmijn gereden. Indrukwekkend, ook in de negatieve zin, dat dit nog bestaat. Maar dat is een discussie voor een andere keer.

Leuke uitjes als je eens in Duitsland bent.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » ma 14 jul, 2025 7:56

Niet één, maar twee keer AM DB4!!

[edit] wat trouwens ook indrukwekkend is, is de aandrijving van zo’n graafwiel. Zeer waarschijnlijk is dat met een hydraulische motor van Hägglunds. Dit zijn enorm sterke dingen tot wel 1,4miljoen Nm (tunnelboren, shredders etc. Hebben vaak deze motoren). Ook weer een mooie link met Zweden. Daar worden die dingen gemaakt :wink:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 18 jul, 2025 22:45

Vandaag bij prachtig weer een rondrit door het alpenvoorland ten zuiden van München, in goed gezelschap 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Joopyboy » vr 25 jul, 2025 12:04

Deze week zijn zowel de 900 T8 sedan als de 95v4 voor onderhoud bij de garage geweest. Over de 95 kreeg ik enkel complimenten, was een kwestie van enkel vloeistoffen wisselen en afstellen van de handrem. En ook al is een echte APK niet meer nodig, slaagde die daar prima voor.
Aan de 900 zat wat meer werk met het beter afstellen van het stationair, schoonmaken van de luchtweger, vervangen van het koppelingspedaal en alles goed nalopen. Plus (gepland) 2 nieuwe banden eronder. Ze zou nu weer betrouwbaarder moeten zijn en niet meer stilvallen op Rotterdamse rotondes :O:

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » vr 01 aug, 2025 18:52

Vandaag met de 90 over de Veluwe rondgetoerd en in Wenum-Wiesel en Voorst cadeautjes gehaald voor de witte 900 coupé.

Het in nieuwstaat verkerend stuur had ik al, maar het embleem ontbrak. En de originele asbak was mishandeld met een afgebroken telefoonhouder die er met een grote schroef opgezet was, de eindkapjes van de dakgoten ontbreken en de rechter buitenspiegel rammelt.
Dat wordt allemaal weer fijn strak met nette vervangende exemplaren.
Op de weg terug nog een accu gehaald en een vervangend, nagenoeg scheurvrij dashboard ligt ook al te wachten.

Altijd leuk om, na zo’n mooie rondrit, met van die spullen thuis te komen.

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 01 aug, 2025 19:42

Aan de doorgaande weg van Apeldoorn naar Vaassen in Wenum-Wiesel?

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » vr 01 aug, 2025 20:25

Yep, bij Thijs.

Plaats reactie