Ralph_m's grijze 90

1985-1987
JJBart
Geregistreerd lid

Re: Ralph_m's grijze 90

Bericht door JJBart » zo 20 jul, 2014 17:34

Yep ! Hier ben ik dus.
Happy met de 90 van Ralph. Ik had er al eens één 25 jaar geleden.
Als iemand me uitlegt hoe afbeeldingen toe te voegen dan plaats ik wat plaatjes.

Jan

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 20 jul, 2014 17:38

Welkom! Leuk dat de mooie 90 van Ralph weer bij een liefhebber terecht is gekomen, én leuk dat je je hier meldt.

Plaatjes? Graag!!

Hier de handleiding:

viewtopic.php?f=19&t=3955

OJa, in het mailtje dat ik je vandaag eerder stuurde werkt de link naar de meeting niet, maar je vindt die (tamelijk) bovenin het 90 hoofdstuk op dit forum.

Veel plezier met deze mooie 90! :O:

JJBart
Geregistreerd lid

Bericht door JJBart » ma 21 jul, 2014 19:28

Afbeelding

De Saab 90 die ik 25 jaar terug had.

JJBart
Geregistreerd lid

Bericht door JJBart » ma 21 jul, 2014 19:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier dus de nieuwe na een beetje schoonmaken, stickers verwijderen (Sorry Ralph. Ik hoop dat je daarmee kunt leven ;-) ). Ook het luxe console heb ik verwijderd. Ik ben nogal groot en zo'n ding zit me altijd in de weg. Bovendien houd ik ervan zaken die ik niet nodig heb subiet te verwijderen. Opgeruimd staat netjes.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 21 jul, 2014 20:39

Zo, daar is dus een 90 echt heel goed terechtgekomen!

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » ma 21 jul, 2014 20:53

En weer een nieuwe voor je NL register Etienne :jumper3: :jumper4:

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » ma 21 jul, 2014 21:37

Ik moet zeggen dat het rode interieur zonder die console ook veel mooier uitkomt!
En heb je die 'kek' al van het dak af Jan?

JJBart
Geregistreerd lid

Bericht door JJBart » ma 21 jul, 2014 22:43

Ja mooi he, dat "als nieuwe" rode tapijt ! Bedankt dat jij altijd met een volledige mattenset hebt rondgereden Ralph. Ik heb de hele set in de vuilnisbak gemieterd en geniet nu van smetteloze ongerepte vloerbedekking. :D

De Kek heb ik er nog niet helemaal vanaf gekregen. Het was er door de zon toch aardig ingebakken helaas. Ik hoop de laatste sporen binnenkort met 3M polijstpasta te kunnen verwijderen.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » di 22 jul, 2014 10:49

@Dax, ja zo hoog sprong ik wel ongeveer bij het kenteken en foto van die Admiraalblauwe ja!

@JJBart: iets zegt me dat je dit dan ook wel leuk zult vinden om te zien, als je van zo min mogelijk opsmuk houdt:
viewtopic.php?f=2&t=139140&hilit=plain+jane

JJBart
Geregistreerd lid

Bericht door JJBart » di 22 jul, 2014 18:43

Inderdaad een zeer fraaie no nonsense 90 die PY-....
Bij mij gaan de breedstralers er nog een keer vanaf en retour naar Ralph. Ik rijd geen rallies en heb ze dus niet nodig.
Wat ik trouwens wel nodig heb is een werkende klingelateur maar die heeft het helaas begeven. Heeft iemand nog tips ?

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » di 22 jul, 2014 19:32

Zekering zul je vast al even in zijn houder rondgedraaid hebben.

Dan is de volgende verdachte het relaisblokje, je ziet hier waar het zit (onder het dashboard).

Afbeelding

Overigens, het hele werkplaatshandboek en onderdelencatalogus en meer goodies (tectyleerschema e.d.) staan online op http://www.saab-90.nl

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » di 22 jul, 2014 22:52

Draai nog maar eens aan de zekering, in het afgelopen jaar 2 keer eerder dit euvel gehad en dit deed het hem iedere keer. (De motor en weerstand heb al een vervangen en zijn dus goed; die kunnen het niet zijn).

Misschien nog eens goed schoonmaken met wd40 om evt. corrosie eraf te halen?

JJBart
Geregistreerd lid

Bericht door JJBart » wo 23 jul, 2014 15:08

Bedankt voor de tips maar de 90 heeft zichzelf weer gerepareerd om het zo maar te zeggen.
Ongetwijfeld tijdelijk maar ik ga pas weer zoeken als het knipperen weer niet meer werkt.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » wo 23 jul, 2014 21:07

Misschien kun je hier nog wat opdoen http://onroaders.com/blog/1580/jens-saa ... ugh-sweden" onclick="window.open(this.href);return false;

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » wo 23 jul, 2014 21:33

Ik heb even blower en knipper verwisseld.. Die knipper heb ik niet eerder gehad, misschien een draadje aangetrokken bij weghalen van de console? En check even het aarde punt onder de kofferbak vloer waar ik de subwoofer heb afgehaald ?

Plaats reactie