Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
-
FaYt
- Geregistreerd lid
Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
Ik ben aan het rondkijken (inventariseren) welke lasdelen ik allemaal nodig heb.
Nou kan ik het meeste vinden maar ik vind nergens het linker en/of rechter voorscherm. Bij de 90 die ik heb zijn alle 4 de wiel kassen echt verroest.. en ook de uitstaande randen van de wiel kassen, ook van alle 4... nu kan ik voor de achterzijde mooie lasdelen vinden maar de schermen van de voorkant kan ik nergens zo vinden.
Weet iemand of deze nog los "nieuw" te krijgen zijn? of effe zoeken bij de sloop?
Nou kan ik het meeste vinden maar ik vind nergens het linker en/of rechter voorscherm. Bij de 90 die ik heb zijn alle 4 de wiel kassen echt verroest.. en ook de uitstaande randen van de wiel kassen, ook van alle 4... nu kan ik voor de achterzijde mooie lasdelen vinden maar de schermen van de voorkant kan ik nergens zo vinden.
Weet iemand of deze nog los "nieuw" te krijgen zijn? of effe zoeken bij de sloop?
-
albertk
- Donateur (3x)

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
Saabworld heeft wel het een en ander.
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
Kunt evt kijken voor 900 schermen, kun je in ieder geval de randen vervangen. Klokkerholm heb je vast gekeken.
Dat is eigenlijk de leverancier van het plaatwerk dat hier ook in NL aangeboden wordt
Dat is eigenlijk de leverancier van het plaatwerk dat hier ook in NL aangeboden wordt
-
ROSIER
- Donateur (2x)

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
Ik heb nog een gebruikt 99 scherm linksvoor. Ook twee mooie deuren en een 900/90 achterklep aanwezig.
-
FaYt
- Geregistreerd lid
Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
Kijk goed nieuws, zou je mij een bericht willen doen wat de kosten zijn? Scherm en deuren…
Ik heb inderdaad veel klokkerholm spul gezien wat ik nodig ga hebben
Ik heb inderdaad veel klokkerholm spul gezien wat ik nodig ga hebben
-
FaYt
- Geregistreerd lid
Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
Momenteel staat de wagen in de opslag (compleet gestript qua bekleding etc). Het chassis is eigenlijk te verrot om er echt wat mee te kunnen doen.
Ben nu samen met een kameraad aan het kijken om evt een chassis en blok etc van een (compleet) andere wagen over te zetten. Beetje op z'n Amerikaans... de carrosserie er af halen bij de Saab en dan plaatsen op een (semi) passend chassis en dan alles weer aan elkaar lassen... is die dan nog iets van origineel... nee maar dat zie je (als t goed is) aan de buitenkant niet >_<
Ben nu samen met een kameraad aan het kijken om evt een chassis en blok etc van een (compleet) andere wagen over te zetten. Beetje op z'n Amerikaans... de carrosserie er af halen bij de Saab en dan plaatsen op een (semi) passend chassis en dan alles weer aan elkaar lassen... is die dan nog iets van origineel... nee maar dat zie je (als t goed is) aan de buitenkant niet >_<
-
davidd
- Donateur

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
Dat wordt nog een stevige klus. Hopelijk krijg je hem (relatief) snel weer op de weg!
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
Ja bij een Amerikaan gaat dat nog wel (tot op zekere hoogte) omdat chassis en carrosserie dan twee losse stukken zijn. Normale (echte
) auto's hebben een zelfdragende carrosserie dus als je daar een andere onderkant/bodem van een andere auto onder wil zetten dan hoop ik dat je erg goed bent in plaatwerken en lassen. En als je er zo goed in bent is het denk ik makkelijker om je 90 gewoon te herstellen 
-
FaYt
- Geregistreerd lid
Re: Saab 90 van Garbage Run naar Oldtimer
Ik zou graag het project afmaken. Maar door de drukte op t werk, de komst van een 2e koter en het vele vele laswerk van de wagen heb ik hem nu toch maar weer aangeboden via de Facebook pagina.
Hopelijk kan die naar iemand die hem wil herstellen, anders gaat alles wat mogelijk bruikbaar is voor een ander er af en de koets naar de oudijzer boer
Hopelijk kan die naar iemand die hem wil herstellen, anders gaat alles wat mogelijk bruikbaar is voor een ander er af en de koets naar de oudijzer boer
