Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Henk-Jan » vr 16 sep, 2022 17:30

Succes met de afwikkeling en een herkansing van het geheel (met goede moed) volgend jaar! :wink:

Gebruikersavatar
DV 9-3
Donateur
Donateur

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door DV 9-3 » vr 16 sep, 2022 19:58

Kijk! That's the Spirit, Henk-Jan!

En als je volgend jaar weer de Stelvio gaat doen, ga ik met je mee!

Wie volgt?.😉

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door busy » vr 16 sep, 2022 20:53

Flowe Kitttt99 schreef:
vr 16 sep, 2022 13:40
Alleen een cabrio als deze is wel ff iets zwaarder dan 1500 kg..
Koos heeft een transport vrachtwagen en kan gewicht makkelijk aan van een cabrio

Gebruikersavatar
Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Flowe Kitttt99 » vr 16 sep, 2022 21:20

Dat snap ik.. Hij geeft alleen 1500kg aan als gewicht op zijn eigen website; https://www.rademakerautomotive.nl/autotransport.html vandaar ;)

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Orphy » vr 16 sep, 2022 22:11

busy schreef:
vr 16 sep, 2022 20:53
Koos heeft een transport vrachtwagen en kan gewicht makkelijk aan van een cabrio
Nou, over het algemeen mag er bar weinig op een oprijwagen. Ik durf wel te beweren dat 80% van de oprijwagens die je rond ziet rijden overbeladen is.
Meestal is het met 1400 kg wel afgelopen.

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » vr 16 sep, 2022 22:57

Update:

Bericht van Peter Mink, expert geweest, calculatie schade > € 2.000,00 incl. BTW. Complete voorbumper moet vervangen worden.... Onbegrijpelijk en zo onnodig en jammer, compleet originele auto.... Gelukkig wel nieuw vervangen en geen plaatmateriaal maar kunststof, maar dan nog, stukje originaliteit vernietigd door een stelletje onbeholpen klootzakken, te triest voor woorden werkelijk. Doet best pijn mag ik wel zeggen. Okay, wordt netjes vernieuwd etc. maar het gevoel van origineel uit 2006 is een beetje weg.... Zo jammer.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Saapie » vr 16 sep, 2022 23:11

Jammer, maar ik vind de auto nog steeds origineel en heeeeel erg mooi!!. Een bumperhoes vervangen voor een nieuwe is mijns inziens niet een inbreuk op de originaliteit.

Als het nu een motor of compleet plaatdeel is dan is het wat ander verhaal.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Orphy » vr 16 sep, 2022 23:13

+1.

Gebruikersavatar
RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door RonnieW » vr 16 sep, 2022 23:27

Ik zie eigenlijk alleen een kapotte Aero onderlip op de foto's, die van mij is vorig jaar vernieuwd en gespoten voor 400 euro bij de Saab specialist en ik heb zelf alweer een drempel geraakt helaas.... ;-(+ .
Maar goed het lijkt nergens op hoe ze met jouw auto zijn omgegaan, ik zou ook woest zijn.

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » vr 16 sep, 2022 23:28

Saapie schreef:
vr 16 sep, 2022 23:11
Jammer, maar ik vind de auto nog steeds origineel en heeeeel erg mooi!!. Een bumperhoes vervangen voor een nieuwe is mijns inziens niet een inbreuk op de originaliteit.

Als het nu een motor of compleet plaatdeel is dan is het wat ander verhaal.
Dank beiden, ik begrijp dat wel, maar gevoelsmatig dat alles nog perfect uit 2006 was, zuinig op geweest door iedereen en door mij, vertroeteld, het geheel klopte uit 2006 en ondanks het feit dat het weer perfect hersteld zal worden is er toch iets dat niet meer is... Maar het is niet anders, we moeten door. Altijd een risico met een oude auto naar het buitenland. Aanrijding is één en pech ook [of twee], je wilt het gewoon niet mee maken.

Maar als ze weer helemaal top is en glanzend kan ik weer genieten. Nu zorgen over de lekkerij, wat is daar nu eigenlijk het probleem? Komende week zullen we meer weten. Nu weekend houden en uitrusten, bijtanken en op naar maandag, nieuwe werkweek en op naar nieuwe ontwikkelingen.

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » za 17 sep, 2022 0:24

DV 9-3 schreef:
vr 16 sep, 2022 19:58
Kijk! That's the Spirit, Henk-Jan!

En als je volgend jaar weer de Stelvio gaat doen, ga ik met je mee!

Wie volgt?.😉
Volgend jaar de Stelvio..... Voorlopig even niet David... De top is gelukt [afdaling ook zonder SAAB, of SAAB solo op een truck] maar verder even bijkomen van dit avontuur. We houden het nu even bij de heerlijke wijn van Stefano Accordini [waar we niet beland zijn...] en nu even bezinnen... Eerst die SAAB weer Up and Running in Klasse 1/ Concoursstaat en dan kijken we weer verder. Maar in 2023 geen Italia.... :wink:

Gebruikersavatar
Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Mrwhoopie » za 17 sep, 2022 15:23

Arthurj schreef:
vr 16 sep, 2022 23:28
Dank beiden, ik begrijp dat wel, maar gevoelsmatig dat alles nog perfect uit 2006 was, zuinig op geweest door iedereen en door mij, vertroeteld, het geheel klopte uit 2006 en ondanks het feit dat het weer perfect hersteld zal worden is er toch iets dat niet meer is... Maar het is niet anders, we moeten door. Altijd een risico met een oude auto naar het buitenland. Aanrijding is één en pech ook [of twee], je wilt het gewoon niet mee maken.

Maar als ze weer helemaal top is en glanzend kan ik weer genieten. Nu zorgen over de lekkerij, wat is daar nu eigenlijk het probleem? Komende week zullen we meer weten. Nu weekend houden en uitrusten, bijtanken en op naar maandag, nieuwe werkweek en op naar nieuwe ontwikkelingen.
Ik begrijp perfect je gevoel, maar eigenlijk weet je nooit zeker wat er in het verleden allemaal gebeurd is met de wagen tenzij je eerste eigenaar was.

Een autohandelaar draait er echt zijn handen niet voor om om een bumpertje te vervangen, herspuiten. Dus wie weet was de bumper ooit al eens vervangen of enkel de onderlip of...
Hoe dan ook het is intriest wat je meegemaakt hebt en het is nog erger dat dit blijkbaar normale praktijken zijn.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Orphy » za 17 sep, 2022 16:11

Precies, wellicht is je “nieuwe” bumper ook al in 2006 gemaakt !

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door J.vandermeulen » za 17 sep, 2022 16:14

Mrwhoopie schreef:
za 17 sep, 2022 15:23
Ik begrijp perfect je gevoel, maar eigenlijk weet je nooit zeker wat er in het verleden allemaal gebeurd is met de wagen tenzij je eerste eigenaar was.
Met zo’n houding zou je je ouders ook levenslang bevragend aankijken als je een bepaalde karaktertrek van jezelf niet helemaal kunt matchen met die van je ouders.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door RoelandV » za 17 sep, 2022 16:38

@J.vandermeulen: heb nog maar zelden en 9-3 Aero-voorspoiler gezien die niet beschadigd was.
R&D Carparts heeft er 6 stuks van op voorraad. Waarom zouden ze er 6 op voorraad hebben, denk je?

https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... RD12759772

Plaats reactie