Emily GT EV
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Re: NEVS EV (Saab)
Zijn nog steeds in het bezit van NEVS lijkt me. NEVS is niet failliet maar heeft z’n activiteiten op een heel laag pitje gezet. En deze auto’s met de plannen staan in de verkoop.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

de Emily's zijn gewoon in bezit van NEVS. Er wordt zelfs normaal mee gereden, waarschijnlijk om nog wat testkilometers mee te maken
Er zijn 2 serieuze partijen in gesprek met NEVS om het Emily project (inc auto's) over te nemen
Er zijn 2 serieuze partijen in gesprek met NEVS om het Emily project (inc auto's) over te nemen
-
Super72
- Geregistreerd lid
Waar komt hier toch het enthousiasme voor deze auto's vandaan? Elders op het forum wordt elektrisch rijden verketterd, is iedere EV te lelijk om aan te gluren en ontbreekt het ze aan karakter en weet ik veel wat allemaal, terwijl die Emily's zo ongeveer kritiekloos worden omarmd en - als het zou kunnen - massaal besteld. Ik begrijp er niks van. Ook niet van het enthousiasme over al die computertekeningen. Alsof die ook maar iets met de werkelijkheid van doen hebben.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Nee, in elk geval niet Style en ook niet CoTubbe schreef: ↑zo 18 jun, 2023 11:14Namen bekend?
Ik heb de info uit dit online artikel
https://carup.se/tva-foretag-vill-kopa- ... -ar-60-40/
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Ik denk dat het komt doordat het toch in de oude SAAB fabriek vandaan komt, dat het oude Saab ontwikkelteam (incl designer) dit heel snel in elkaar gezet hebben, dat er wat Saab design clues in het ontwerp zitten en dat het een innovatieve EC is (veel vermogen en wielmotoren). Wat ik ook innovatief vind aan de Emily is dat het niet de zoveelste EV SUV is maar gewoon de standaard modellen; sedan, coupe, station en cabrioSuper72 schreef: ↑zo 18 jun, 2023 13:27Waar komt hier toch het enthousiasme voor deze auto's vandaan?
de sedan die ook op de computertekeningen staat is daadwerkelijk gebouwd (4 stuks) en rijden echt. De andere modellen waren ook gebouwd als concept als moederbedrijf Evergrande niet in zwaar weer was gekomen anno 2020 tot heden
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
De moderne verbrandingsmotor is ook zonder enige beleving of ziel helaas (enkele uitzonderingen daargelaten). Dat is de toekomst, de liefde voor het product verdwijnt en dat is helaas niet alleen in de automotive sector het geval... Als je de gedrochten van de Mercedes EQ lijn en de nieuwe BMW's ziet is het niet gek dat op een Saab forum mensen erg enthousiast worden van de Emily GT.Super72 schreef: ↑zo 18 jun, 2023 13:27Waar komt hier toch het enthousiasme voor deze auto's vandaan? Elders op het forum wordt elektrisch rijden verketterd, is iedere EV te lelijk om aan te gluren en ontbreekt het ze aan karakter en weet ik veel wat allemaal, terwijl die Emily's zo ongeveer kritiekloos worden omarmd en - als het zou kunnen - massaal besteld. Ik begrijp er niks van. Ook niet van het enthousiasme over al die computertekeningen. Alsof die ook maar iets met de werkelijkheid van doen hebben.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Je ziet mij de Emily niet de hemel in prijzen. Toch is het spannend, want SAAB-gerelateerd. Maar ik ben het niet eens dat de moderne verbrandingsmotor geen beleving meer biedt of ziel meer heeft. Je moet de motortechniek niet verwarren met de verpakking ervan. Ongetwijfeld zit er passie van de ingenieurs in die ze ontwikkelen. Dat het geluid anders klinkt, is inherent aan de technische vooruitgang waarbij betrouwbaarheid, efficiënt brandstofgebruik en een optimale verbranding om uitlaatgassen schoner te maken.
Een interview met de oprichter van Greenpeace, die menigeen wellicht al voorbij heeft zien komen illustreert dat de ontwikkeling naar EV een is die niets met verbeteren van het klimaat te maken heeft en er geen reden is om CO2-uitstoot te beperken. Als je voor het milieu iets goeds wilt doen moet je de algehele uitstoot en vooral de uitstoot van andere chemische componenten dan CO2 verminderen, alsmede afvalstoffen die het mileu belasten door dumpen en overmatige productie van nieuwe dingen in plaats van langer onderhouden en beter recyclen van bestaande zaken, waaronder ook auto's verkiezen boven electrisch aangedreven zaken. Het verminderen van uitstoot van verbrandingsmotoren is een eerbare zaak. Dit in tegenstelling tot de welhaast tirranieke "stimulans" om mensen de EV in te schoppen, ten behoeve van het vullen van de reeds overvolle portemonnaies van de gevestigde orde en het globaal op gang brengen van een grote economsiche ontwikkeling die de aarde meer schade toebrengt, terwijl hele volksstammen worden gebrainwashed te geloven dat het goed is voor het milieu.
Dat gezegd hebbende deel ik graag een foto van een Emily die onlangs het SAAB-museum aandeed. Je zou kunnen speculeren dat deze Emily daar komt logeren om publiek te trekken, maar dat laat ik aan anderen over.

De foto laat m.i. duideijk zien dat het SAAB-gen aan het uiterlijk niet meer te herkennen is. De typische SAAB-vormen zoals duidelijk te herkennen aan de erachter geparkeerde SAAB zijn verdwenen of misschien nog met een vergrootglas te zoeken.
Een interview met de oprichter van Greenpeace, die menigeen wellicht al voorbij heeft zien komen illustreert dat de ontwikkeling naar EV een is die niets met verbeteren van het klimaat te maken heeft en er geen reden is om CO2-uitstoot te beperken. Als je voor het milieu iets goeds wilt doen moet je de algehele uitstoot en vooral de uitstoot van andere chemische componenten dan CO2 verminderen, alsmede afvalstoffen die het mileu belasten door dumpen en overmatige productie van nieuwe dingen in plaats van langer onderhouden en beter recyclen van bestaande zaken, waaronder ook auto's verkiezen boven electrisch aangedreven zaken. Het verminderen van uitstoot van verbrandingsmotoren is een eerbare zaak. Dit in tegenstelling tot de welhaast tirranieke "stimulans" om mensen de EV in te schoppen, ten behoeve van het vullen van de reeds overvolle portemonnaies van de gevestigde orde en het globaal op gang brengen van een grote economsiche ontwikkeling die de aarde meer schade toebrengt, terwijl hele volksstammen worden gebrainwashed te geloven dat het goed is voor het milieu.
Dat gezegd hebbende deel ik graag een foto van een Emily die onlangs het SAAB-museum aandeed. Je zou kunnen speculeren dat deze Emily daar komt logeren om publiek te trekken, maar dat laat ik aan anderen over.

De foto laat m.i. duideijk zien dat het SAAB-gen aan het uiterlijk niet meer te herkennen is. De typische SAAB-vormen zoals duidelijk te herkennen aan de erachter geparkeerde SAAB zijn verdwenen of misschien nog met een vergrootglas te zoeken.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

zal deze andere dan maar jou de reden geven waarom deze Emily daar geparkeerd staat? Deze Emily wordt momenteel gereden door een Nederlandse medewerker van Nevs die intensief bij de ontwikkeling betrokken was. En zijn vrouw rijdt er dus ook wel es in en is werkzaam bij het Saab museum. Rijdend in de laatste auto die gemaakt is in de voormalige Saab fabriek en werkzaam bij het museum waar de oudere Saabs allemaal staan... hoe mooi kan het zijn?Steve-O schreef: ↑zo 18 jun, 2023 14:48Je zou kunnen speculeren dat deze Emily daar komt logeren om publiek te trekken, maar dat laat ik aan anderen over.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik vind het een prachtig project, ook hoe het tot stand gekomen is.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

@Style&Co: Ja, dat is natuurlijk wel erg leuk en uniek.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Das inderdaad een goed verhaal style!
Enne, mogelijk zijn de EV haters/ontkenners op dit forum niet per se dezelfde mensen als in dit draadje? Trouwens zolang er geen Saab was met elektriek onder de kap was het ook makkelijk afgeven daarop nietwaar?
Enne, mogelijk zijn de EV haters/ontkenners op dit forum niet per se dezelfde mensen als in dit draadje? Trouwens zolang er geen Saab was met elektriek onder de kap was het ook makkelijk afgeven daarop nietwaar?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Vast wel, want dat was dan waarschijnlijk een gerebadgede Chevrolet Volt geworden ... daar zouden de meeste SAAB-liefhebbers op zijn zachtst gezegd niet warm voor gelopen zijn. 
Was heel andere koek geweest als Koenigsegg de zaak had overgenomen. Dan waren het hybrides geworden en was het design meer in de lijn van de 9-5 onder Victor Muller verder geëvolueerd.
Was heel andere koek geweest als Koenigsegg de zaak had overgenomen. Dan waren het hybrides geworden en was het design meer in de lijn van de 9-5 onder Victor Muller verder geëvolueerd.