Emily GT EV

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Vyv » ma 01 mei, 2023 12:50

Style&Co schreef:
ma 01 mei, 2023 11:57
... en dan kiezen ze er toch voor om de raamschakelaars van de 9-3 sportsedan te gebruiken (zie links bij de deurgreep) en het handrem knopje van de NG 9-5/9-4X (op het middenconsole)
En ruitenwisser stengel van de 9-5 NG (insignia), wrs ook knipperlicht stengel.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 01 mei, 2023 13:05

scherp... inderdaad.

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » ma 01 mei, 2023 14:54

Style&Co schreef:
ma 01 mei, 2023 11:57
bouwen ze in recordtijd deze autos van scratch/schets naar rijdbare prototypes met alles nieuw ontworpen en gefabriceerd en dan kiezen ze er toch voor om de raamschakelaars van de 9-3 sportsedan te gebruiken (zie links bij de deurgreep) en het handrem knopje van de NG 9-5/9-4X (op het middenconsole)
Is toch niks mis mee?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 01 mei, 2023 15:06

nee is helemaal niks mis mee. Vond het alleen frappant. Maar als iets goed is dan hoeft het niet persé opnieuw bedacht/gemaakt te worden

Zo is de lichtschakelaar ook 25 jaar lang hetzelfde onderdeel geweest... van de eerste c900 t/m de laatste OG 9-3. Ik kan weinig andere onderdelen bedenken die zo lang hetzelfde zijn gebleven... wellicht tankdop en pedaalrubbers

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 01 mei, 2023 15:08

Ik heb ik mijn 2009 Vito hetzelfde cc pookje zitten als in de S klasse van 1980 😂

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 01 mei, 2023 19:06

Dure grap deze ontwikkeling als er geen koper gevonden wordt.... Het ontwerp is onderscheidend genoeg om succesvol te zijn.

holtwark
Geregistreerd lid

Bericht door holtwark » wo 03 mei, 2023 21:19

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » do 04 mei, 2023 16:52

Als ze op die lelijke grote iPad daar in het midden een dashboard met knopjes kunnen emuleren zodat je niet door allerlei achterlijke menu's heen moet om iets te wijzigen kan het misschien nog wat worden voor de bestuurder. En anders moeten ze er maar een echt dashboard met knopjes van maken.

Alex

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » do 04 mei, 2023 17:33

Style&Co schreef:
ma 01 mei, 2023 15:06
nee is helemaal niks mis mee. Vond het alleen frappant. Maar als iets goed is dan hoeft het niet persé opnieuw bedacht/gemaakt te worden

Zo is de lichtschakelaar ook 25 jaar lang hetzelfde onderdeel geweest... van de eerste c900 t/m de laatste OG 9-3. Ik kan weinig andere onderdelen bedenken die zo lang hetzelfde zijn gebleven... wellicht tankdop en pedaalrubbers
Volgens mij hebben mijn 95V4 en de 9-5 hetzelfde oliefilter.

ssuunneemm
Geregistreerd lid

Bericht door ssuunneemm » do 04 mei, 2023 18:53

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Pablo » do 04 mei, 2023 21:26

Zou het dan toch....(neeh, dromen zijn bedrog :))

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 04 mei, 2023 21:36

misschien heeft Koenigsegg interesse? als soort van 'volumemodel' van zijn merk. te produceren in Trollhättan, naast het spul van Polestar.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » vr 05 mei, 2023 0:33

Jungleman schreef:misschien heeft Koenigsegg interesse? als soort van 'volumemodel' van zijn merk. te produceren in Trollhättan, naast het spul van Polestar.
Dat leek mij inderdaad ook al de beste oplossing.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 05 mei, 2023 14:58

Tja, die knopjes... Als je in een Chevrolet van pak-m-beet 2010 stapt, zie je dezelfde knopjes... Meer een GM-dingetje van een Saab-dingetje, ben ik bang. Maar ik vind het wel leuk dat ze die dingen erin gestopt hebben.

Ik ben wel benieuwd of er een koper voor de hele boedel (en het resultaat to dusver) is. Of dat het een soort LightYear one-off wordt.

Met een beetje fantasie zie je een ontwikkeling van zo'n 80 - 100 jaar geleden terugkeren. De ontwikkeling van de automobiel als nieuw vervoersmiddel vanaf 1900 - ±1930. Kleine, vaak innovatieve bedrijfjes, staken de kop op en een handjevol had succes en overleefde.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » vr 05 mei, 2023 19:13

Heb intussen de filmpjes bekeken. Wat me verbaasde is dat Simon Padian hier mee aan werkte en de aanwezigheid van Van Koenigsegg.
Het blijft vreemd dat ze dit op zo een korte tijd voor elkaar kregen waar er de jaren voordien bitter weinig gebeurde.

Plaats reactie