Prijs lpg op hoogste niveau ooit

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
S@@bman
Geregistreerd lid

Re: Prijs lpg op hoogste niveau ooit

Bericht door S@@bman » do 09 dec, 2010 10:43

Ik heb nooit enig verschil ondervonden tussen LPG van verschillende tankstations, tenzij in prijs dan :wink:.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » do 09 dec, 2010 10:45

drie jaar geleden reed ik ook nog op gas en tankte ik altijd bij de Makro, waar ik nog voor 33 cent tankte toentertijd.
en nu; http://www.metro-mcc.nl/tanken/amsterdam.asp?active=88" onclick="window.open(this.href);return false; 71,9 cent per liter. :shock:

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » do 09 dec, 2010 20:15

OMG!! net € 37,73 betaald voor 44,44 liter .. :-( Dat is € 0,849 per liter!!
(bij een Texaco langs de snelweg)

Echt niet grappig..

Jeroen Breuer
Geregistreerd lid

Bericht door Jeroen Breuer » do 09 dec, 2010 20:56

Daarom heb ik nu een TDI :twisted:

En tank ik in België.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 10 dec, 2010 19:12

Ik ontdekte gisteren dat er in de buurt een tankstation ligt waar de prijs 0,504 € bedraagt :shock: .
Het is me een raadsel waarom de prijs daar niet mee de hoogte in gaat.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 11 dec, 2010 0:25

Vandaag na het tanken even staan praten met de pomphouder. Hij vertelde dat boeren hun stallen vaak ook verwarmen met LPG, daarom een hoge prijs in koude winter. Scheen met tankwagens vol richting platteland te gaan. Iemand met agrarische achtergrond die dat kan bevestigen?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 11 dec, 2010 0:45

ja, dat kan wel kloppen van stoken op lpg, plus alle vakantie parken e.d maar zoveel!
in hun geval is het handiger om die tanks in de zomer te vullen, voor ons ook trouwens als zij dit doen.

maar meestal als het kouder wordt, gaan de prijzen omhoog.

amerikanen stoken veel op lpg, maar of dat voor ons wat uitmaakt?

ps ik heb gewoon een 70% vulling geplaatst, gaat er ongeveer voor hetzelfde geld in :lol:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 15 dec, 2010 0:32

Wordt tijd dat E85 hier in prijs gaat dalen... Kostte me de laatste keer in D. iets van 90 cent de liter... (hier nog steeds 1.30 :shock: )

Verder: Houderschap belasting is gelijk aan die van een benzine en je hebt er geen tot nauwelijks aanpassingen voor nodig...

Oh, en verder hier nog een linkje...
http://www.autoweek.nl/autonieuws/15600 ... eedfetcher" onclick="window.open(this.href);return false;

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 26 dec, 2010 21:07

millerman schreef:Vandaag na het tanken even staan praten met de pomphouder. Hij vertelde dat boeren hun stallen vaak ook verwarmen met LPG, daarom een hoge prijs in koude winter. Scheen met tankwagens vol richting platteland te gaan. Iemand met agrarische achtergrond die dat kan bevestigen?
Heb ik nog nooit van gehoord en ik zit toch al van heel wat jaren in dat wereldje. Ken geen enkele boer in de omtrek of mijn klantenkring die zo verwarmd. Meeste stallen zijn geisoleerd, bij ons 1 wel en 1 niet. De geisoleerde is binnen nu ruim 10 graden. De jongveestal is buiten net zo koud als binnen, maar het jongvee stoort het niet. Water wordt dooi gehouden door een rondpomp systeem met een 2000watt verwarmingselement een een CVketel pomp. Ook met die -15 van laatst geen enkel probleem.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » zo 26 dec, 2010 22:43

Da's ook wat ik altijd van boeren uit de omgeving gehoord heb. Koeien houden niet van warmte en door hun eigen lichaamstemperatuur blijft de temp.in de stal eigenlijk altijd hoog genoeg zelfs bij vorst.

Bob61
Geregistreerd lid

Bericht door Bob61 » ma 27 dec, 2010 9:23

Tijdens de winter van vorig jaar steeg de prijs van LPG ook niet zo snel EN zo hoog! Dat van die boeren lijkt mij een fabel ( zie vorige winter ) maar helemaal zeker doe ik dat niet... Spectaculair stijgen doet het zeker en als het weer weer warmer wordt, en de vraag naar LPG zal afnemen, zal de prijs zeker niet spectaculair gaan dalen. Zo werkt dat niet in Nederland! ;-|+ Aannemelijker is dat de overheid en benzinemaatschappijen achter deze verhoging zitten om iets te compenseren aan inkomsten.. Wel grappig, of triest eigenlijk, dat de Shell in Gouda 0,79 vraagt voor een liter LPG en een Shell in Zoetermeer 0,64 vraagt!! Even een verschil van 0,15 cent! :shock:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 27 dec, 2010 9:39

Bob61, ik denk dat je niet een Shell-tankstation in Zoetermeer bedoelt, maar eentje die officieel in Benthuizen ligt,
ook al kan dat, terecht, een welles/niets-discussie gaan opleveren en wanneer je de prijs van dat tankstation vergelijkt met de landelijk gemiddelde prijs voor L.P.G. is die maar liefst €0,17 :!: goedkoper en dat is hoe dan ook een groot prijsverschil, zeer zekers wanneer je dat in procenten gaat uitdrukken. :wink:

Michelnoord
Geregistreerd lid

Bericht door Michelnoord » ma 27 dec, 2010 10:18

Het schijnt dat er meer marge op LPG zit, vandaar de grote prijsverschillen.

De hoogte van de prijs wordt bepaald door de schaarste die er heerst op dit moment, heeft in de krant gestaan 2 week geleden. Bovendien is in de winter de mengverhouding anders (meer propaan of butaan) waardoor het duurder wordt.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 27 dec, 2010 11:17

Je hebt van die vergelijkingssites waar je de goedkoopste brandstof in de omgeving snel kunt uitvogelen. Voor diesel en benzine gaat dat prima, voor LPG zijn er meestal (in mijn omgeving) te weinig gegevens, helaas.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 27 dec, 2010 12:03

Blijft bizar dat in Eindhoven de Shell op de Anthony Fokkerlaan gemiddeld zo'n 8ct duurder is dan de Shell in Best. Dat is 2km verder op een 70km weg. En die in Best zit op een betere locatie naast de Mac en de A2. Nouja, het is nog altijd goedkoper dan BP Ultimate wat in die andere tank komt, daar gaat het om ;)

Als de prijs van propaan daalt en de mengverhouding weer op zomerwaarden komt, daalt het weer wat mee. Vast niet naar het oude niveau, maar dat is ijdele hoop.

Plaats reactie