Diagnoseapparatuur geen contact met boordcomputer
-
Bluebaas
- Geregistreerd lid
Re: Diagnoseapparatuur geen contact met boordcomputer
Denk inderdaad dat het het interieur sensor ventilatortje is geweest. Heb deze vervangen door een andere. Tot nu toe alles muisstil 
-
Bluebaas
- Geregistreerd lid
Abs Ecu gewisseld. Na uitlezing met diagnoseapparatuur melding ABS sensor LA kapot.
Deze vervangen. Maar......... AbBS lampje gaat na enige tijd toch weer branden. Moet dus weer naar de garage om de zaak uit te laten lezen.
Deze vervangen. Maar......... AbBS lampje gaat na enige tijd toch weer branden. Moet dus weer naar de garage om de zaak uit te laten lezen.
-
9000-95
- Donateur

Waarschijnlijk is de sensor ra stuk. Tech2 wil links en rechts nog wel eens verkeerd aangeven.
-
jansen
- Donateur (7x)

niks verkeerd aangegeven, L.A. is vernieuwd deze is nu prima en werkt storingsvrij, maar nu begint links voor op te spelen deze is besteld dus wordt vervolgt, vergeet niet we hebben er 4stuks onder de wagen zitten en ze zijn bijna 30jaar oud.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Een 9000 is geen 9000 zonder brandend ABS lampje toch?
-
9000-95
- Donateur

Daar kan ik me toch echt niet in herkennen na 15 jaar en een slordige 400.000 kilometer in 9000's. Enige wat er stuk gaat zijn de sensor kabels, meestal rond de drie ton ergens. Als je dan bij de eerste storing gelijk bij alle vier even een vers kabeltje aan vlecht, ga je zo storingsvrij naar de zes ton. Zonder ook maar één ABS onderdeel te vervangen.
Ik kan toch een hoop auto's noemen die hem dat niet na doen....
Ik kan toch een hoop auto's noemen die hem dat niet na doen....
-
limburg
- Geregistreerd lid
[]
Herken je verhaal en inderdaad is de kabel waar het meestal kapot gaat niet een sensor zelf.
Vraag: Waar haal je kabel met passende connector vandaan?
Herken je verhaal en inderdaad is de kabel waar het meestal kapot gaat niet een sensor zelf.
Vraag: Waar haal je kabel met passende connector vandaan?
Reden: Onnodige quote verwijderd op verzoek
-
9000-95
- Donateur

Niet, die verkopen ze natuurlijk niet als onderdeel. Ik pak een stuk soepele microfoon kabel, van die met siliconen rubber isolatie. De kabel vanaf de sensor knip ik door, vóór in het lusje tussen de steuntjes op de veerpoot, achter waar deze langs de draagarm loopt. Aan de andere kant knip ik de stekker af met 10 cm kabel er aan. Dan de nieuwe kabel aan beide zijden er tussen solderen. Las isoleren met krimpkous met zuurvrije siliconenkit eronder zodat het waterdicht is. Gaat minstens 10 jaar mee.
-
Bluebaas
- Geregistreerd lid
Inderdaad. ABS computer is stuk. Deze uitgewisseld en toe werkte alles weer.
Ventilatorgeluid blijkt de interieurventilator te zijn. Ik bedoel dan dat kleine ding onder de knoppen van de stoelverwarming
Ook deze uitgewisseld en toen alles stil.
Overigens lijkt het er op dat deze ook de oorzaak is geweest van het langzaam leeglopen van de accu. Wagen heeft nu de hele winter vlot gestart.
Hierover terug redenerend denk ik dat dit ventilatortje in mijn vorige 9000 ook de oorzaak is van de brand die ik op die plek in het dashboard heb gehad.
Ventilatorgeluid blijkt de interieurventilator te zijn. Ik bedoel dan dat kleine ding onder de knoppen van de stoelverwarming
Ook deze uitgewisseld en toen alles stil.
Overigens lijkt het er op dat deze ook de oorzaak is geweest van het langzaam leeglopen van de accu. Wagen heeft nu de hele winter vlot gestart.
Hierover terug redenerend denk ik dat dit ventilatortje in mijn vorige 9000 ook de oorzaak is van de brand die ik op die plek in het dashboard heb gehad.