Dat doet hij dus nooitjeroengsi schreef:ik zou aan raden 5w40 en 2 potjes van forte en een uur laten lopen echt niet gaan rijden met dat spul er in
zo gaat iedereen de fout in
maar hoe langer de moter loopt hoe warmer hij ook word en weekt het mooi los
je moet wel na de tijd de pan er onder weg gaan halen
turbo acurator kapot ?????
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Re: turbo acurator kapot ?????
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Zeker, zal hij dat dan doen, maar volgens hem is dat niet nodig.
Tenminste, als je het na de eerste flush gedaan hebt.
Tenminste, als je het na de eerste flush gedaan hebt.
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
nou ik zal altijd die pan er onder weg willen hebben
-
AR
- Donateur (2x)

4 potjes flush ? Dan kun je net zogoed een litertje benzine bij de olie gooien.
Ik zou het gewoon doen zoals ik hierboven geschetst hebt, dat is in mijn optiek de enige goed manier om te flushen.
4 uur met 4 potjes lijkt me wat veel van het goede. Carterpan eraf lijkt mij een absolute must. En inderdaad absoluut niet gaan rijden, je olie is zo dun als water en water smeer een turbo as die 120.000rpm draait niet echt lekker.
Maar ben je nog bezig met flushen dan? of wil je hem nog eens flushen?
Gr Arco
Ik zou het gewoon doen zoals ik hierboven geschetst hebt, dat is in mijn optiek de enige goed manier om te flushen.
4 uur met 4 potjes lijkt me wat veel van het goede. Carterpan eraf lijkt mij een absolute must. En inderdaad absoluut niet gaan rijden, je olie is zo dun als water en water smeer een turbo as die 120.000rpm draait niet echt lekker.
Maar ben je nog bezig met flushen dan? of wil je hem nog eens flushen?
Gr Arco
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Hoi Arco.
De motor is geflushed, maar of hij goed geflushed is, ik betwijfel het. Ik weet niet of je de foto van de carterpan gezien hebt, maar deze was alles behalve zuiver.
Ook heeft die kennis van mij gezien dat de zij wanden in de motor ook nog vol met aanslag zaten.
De motor draaid op het ogenblik als een zonnetje. Voor het flusher zat er bij koude motor een fluitend geluid aan de linker kant, ook tikten de kleppen regelmatig.
Dit forum is ideaal voor een leek. Echter wordt het een probleem als je verschillende antwoorden gaat krijgen.
Er zit veel ervaring op z'n forum en iedereen met een goede ervaring ergens mee, vind zijn methode dan de "beste".
Ga ik de motor nog eens flushen, ik weet niet.
Wat ik wel weet is dat ik geen zin heb om binnenkort een nieuwe motor en turbo te moeten aanschaffen.
Groeten Dirk
De motor is geflushed, maar of hij goed geflushed is, ik betwijfel het. Ik weet niet of je de foto van de carterpan gezien hebt, maar deze was alles behalve zuiver.
Ook heeft die kennis van mij gezien dat de zij wanden in de motor ook nog vol met aanslag zaten.
De motor draaid op het ogenblik als een zonnetje. Voor het flusher zat er bij koude motor een fluitend geluid aan de linker kant, ook tikten de kleppen regelmatig.
Dit forum is ideaal voor een leek. Echter wordt het een probleem als je verschillende antwoorden gaat krijgen.
Er zit veel ervaring op z'n forum en iedereen met een goede ervaring ergens mee, vind zijn methode dan de "beste".
Ga ik de motor nog eens flushen, ik weet niet.
Wat ik wel weet is dat ik geen zin heb om binnenkort een nieuwe motor en turbo te moeten aanschaffen.
Groeten Dirk
-
AR
- Donateur (2x)

[]Fluitende geluid is je zeef die verstopt zat, waardoor je oliedruk te laag is geworden en in iedergeval je turbo is overleden. Het feit dat je dat nu niet meer hebt en dat je de kleppen niet/minder hoort tikken betekent dat je druk weer (helemaal) terug is.
Misschien is het een optie om over 3 a 4000km de volgende zaken nog eens kunt uitvoeren:
- Flushen
- Kleppendeksel reinigen
- Carterpan reinigen
- Zeef reinigen
- Oliekoeler reinigen
- Lagerschalen vervangen van de drijfstangen en de krukas
- Oliefilter vervangen en olie verversen
- 1000 kilomter later nog eens oliefilter vervangen en olie verversen.
Als het dan nog niet goed is komt het nooit meer goed
Echter je bent wel weer een goeie € 500,- kwijt voor je dit gedaan hebt. Maar dan kun je wel zeggen dat je er ALLES aan gedaan hebt.
Gr Arco
Misschien is het een optie om over 3 a 4000km de volgende zaken nog eens kunt uitvoeren:
- Flushen
- Kleppendeksel reinigen
- Carterpan reinigen
- Zeef reinigen
- Oliekoeler reinigen
- Lagerschalen vervangen van de drijfstangen en de krukas
- Oliefilter vervangen en olie verversen
- 1000 kilomter later nog eens oliefilter vervangen en olie verversen.
Als het dan nog niet goed is komt het nooit meer goed
Gr Arco
Reden: Quote verwijderd
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Vandaag de kleppendeksel er eens afgehaald.
Volgens mij viel het nog mee.......... maar ik begin steeds meer te twijfelen ofdat de motor geflushed is.........
http://s1069.photobucket.com/albums/u475/rovermgfan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat ik toch bezig was dacht ik ik vervang maar meteen de pollenfilter mee.
Jezus. bekijk de foto maar. Ik heb de volledige ruitenwisser armen moeten demonteren om de rotzooi erachter uit te halen.
Volgens mij viel het nog mee.......... maar ik begin steeds meer te twijfelen ofdat de motor geflushed is.........
http://s1069.photobucket.com/albums/u475/rovermgfan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat ik toch bezig was dacht ik ik vervang maar meteen de pollenfilter mee.
Jezus. bekijk de foto maar. Ik heb de volledige ruitenwisser armen moeten demonteren om de rotzooi erachter uit te halen.