900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
JanWessel
Geregistreerd lid

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door JanWessel » vr 06 aug, 2010 16:19

Alles is te mappen, voor zover ik weet, maar 10 graden is het uitgangspunt van de DI. Verder sluit ik me wel aan bij Paul. Eerst zorgen dat je zeker weet dat alle componenten storingsvrij zijn. Een oscilloscoop op de sensor aansluiten kan al een boel duidelijkheid geven voor wat betreft de kwaliteit van het signaal.

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » vr 06 aug, 2010 16:25

JanWessel schreef:Alles is te mappen, voor zover ik weet, maar 10 graden is het uitgangspunt van de DI. Verder sluit ik me wel aan bij Paul. Eerst zorgen dat je zeker weet dat alle componenten storingsvrij zijn. Een oscilloscoop op de sensor aansluiten kan al een boel duidelijkheid geven voor wat betreft de kwaliteit van het signaal.
Draad van de sensor loopt wel door de kabelboom maar of dit kwaad kan?hoe loopt de draad bij een 9000/900NG normaal?vrij of ook een stukje door de kabelboom?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 06 aug, 2010 16:27

Draad van de sensor is afgeschermd en loopt voor zover ik weet grootste gedeelte vrij.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » vr 06 aug, 2010 17:52

In de kabelboom loopt deze orgineel gewoon onafgeschermd met alle andere draden naar de ecu stekker. Sensor draad is wel afgeschermd tot de stekker.

Het is ook al weer een stuk beter geworden (bijna niks meer :D ) na het vervangen van de bougie,s van ES naar EVX. Sensordraad heb ik nu ook niet meer om de sensor heen liggen dus dat is ook weer een ding uitgesloten.
CAN/USB en BDM adaptor is onderweg!

Kan idd nog een keertje het sensor signaal bekijken met een oscilloscoop maar heb er zelf vertrouwen in dat dit signaal goed is! :) Steuntje is zeer stijf en heb hem nog een keertje na het maken van de foto,s aan de binnenkant gelast omdat ik zat te twijfelen of het idd wel stijf genoeg was :oops: . Er zijn er mij al velen voor gegaan op deze manier en dit is bij hun ook goed gelukt. Heb de slotjes ook nog even gecontroleerd, sensor in het 20ste gat en vliegwiel op 0 graden dus dit staat gewoon goed! Zal de timing vanavond ook nog een keertje controleren.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » vr 06 aug, 2010 18:49

EVX... is vragen om problemen met je pingel registratie had je net zo goed LH kunnen houden...

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » vr 06 aug, 2010 18:58

93-SS-ARC schreef:EVX... is vragen om problemen met je pingel registratie had je net zo goed LH kunnen houden...
wat is er mis met NGK-BCP..EVX-R bougies?Zijn R bougies en warmtegraad juiste?.....gaan alleen een stuk langer mee,of werkt het niet lekker met platina electrode?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » vr 06 aug, 2010 20:29

Ik moet JanWessel toch gelijk geven want de draad van een vr sensor en lamdasonde is iid een afgeschermde draad met massa om de 2 draden die naar de ecu gaan en daar weer omheen alu folie en dan de buitenste beschermingsmantel! :oops:

Ik moet dus even gaan shopen naar een paar meter van dit draad :) .

Bougie,s zijn NGK BCPR7-EVX 1.1....zijn longlife bougie,s en zijn niet anders dan de ES alleen dat ze langer mee gaan en duurder zijn!

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » za 07 aug, 2010 17:34

:applause: :applause: Probleemjes opgelost!! :headbang3: :D Het waren de massa referentie draden van koelvloeistof en inlaatemp sensor zaten niet aangesloten op de cilinderkop maar wel op de ecu :oops: .
De drieweg klep deed het hierdoor ook niet maaar nu wel! :twisted:

Heb de vr sensor en lamdasonde draad gelijk naar de ecu gelegd zodat deze is afgeschermd tot de ecu.

Afbeelding

opelmark
Geregistreerd lid

Bericht door opelmark » za 07 aug, 2010 17:42

goed werk Bennie,ik hoef er dus helemaal niet bij te zijn :wink:
ik kan het mooi volgen hier vanuit Denemarken

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » zo 08 aug, 2010 10:22

Goed man!

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 09 aug, 2010 23:35

Vandaag mijn CAN/USB gekregen en meteen maar even een setupje in elkaar gemaakt om te flashen. Mijn reserve ecu van een 9000 B204L bin voorzien en een stage 3 erop..... :shock: .......DAT GAAT HARD!! :mrgreen: :mrgreen:

Nu moet het nog wel even fine getuned worden maar eerst de 2.3 kop met spaghetti erop. Woensdag krijg ik de kopbouten dan kan ik hiermee beginnen. Er komen ook nog Siemens dekaas in, 3 bar mapsensor en een T7 BCV.
Als alles goed is zal ik ook een keertje op de dyno gaan om te kijken wat het echt doet en om evt nog kleine aanpassingen te doen.

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » di 10 aug, 2010 11:40

Bennie, ik heb die deka's nog wel liggen, dat scheelt je een hoop dan als je ze in de winkel moet kopen. ze zijn gewoon nieuw. het ik destijds van kwamangekocht maar kon er niks mee.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 10 aug, 2010 12:25

Ah dus jij hebt die injectoren gekocht Lennart. Ik kreeg toendertijd nog mailtjes of ik ze wilde doorverkopen aan iemand, maar ik had geen idee waar het over ging :lol:

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » wo 11 aug, 2010 0:13

haha :P grappig terwijl er toch een verschilletje in de naam zit :P een T of D :P maar iig als ze nog eens wat zeggen verwijs ze dan door naar mij!:P haha

GRtz!

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 11 aug, 2010 23:49

Sapphire schreef:Mooi gedaan bennie! Maar waar is nou je spaghetti uitlaatspruit?! :o

Die zit er nu op met de geflowde 2.3 kop!! 8) Heb vandaag alleen de bouten nog even aangedraait op het goede moment en toen had ik geen zit meer om verder te gaan en was het ook etenstijd! :wink: Wel natuurlijk druk geweest met oude kop erafhalen enzo! :wink:

Plaats reactie