Saab en BMW bespreken ontwikkeling model 9-2
-
Garrett
- Lid van verdienste
Saab en BMW bespreken ontwikkeling model 9-2
Bron: http://www.nu.nl/economie/2267469/saab- ... l-9-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
STOCKHOLM - De Zweedse autofabrikant Saab praat met de Duitse branchegenoot BMW over de gezamenlijke ontwikkeling van het nieuwe model 9-2. Dat schreef de Zweedse zakenkrant Dagens Industri vrijdag op basis van bronnen.
© AutoweekVictor Muller, bestuursvoorzitter van Spyker Cars en topman bij het in januari overgenomen Saab, wilde niet ingaan op ''marktspeculatie''.
De 9-2 zou gebouwd kunnen worden op het chassis van BMW's Mini, aldus de bron.
Volgens Dagens Industri gaan de plannen met BMW verder dan alleen de bouw van het nieuwe model.
Zo zou de Duitsers ook gevraagd zijn een dieselmotor te leveren voor de 9-4X, een jeep van Saab die begin 2011 op de Europese markt moet verschijnen.
STOCKHOLM - De Zweedse autofabrikant Saab praat met de Duitse branchegenoot BMW over de gezamenlijke ontwikkeling van het nieuwe model 9-2. Dat schreef de Zweedse zakenkrant Dagens Industri vrijdag op basis van bronnen.
© AutoweekVictor Muller, bestuursvoorzitter van Spyker Cars en topman bij het in januari overgenomen Saab, wilde niet ingaan op ''marktspeculatie''.
De 9-2 zou gebouwd kunnen worden op het chassis van BMW's Mini, aldus de bron.
Volgens Dagens Industri gaan de plannen met BMW verder dan alleen de bouw van het nieuwe model.
Zo zou de Duitsers ook gevraagd zijn een dieselmotor te leveren voor de 9-4X, een jeep van Saab die begin 2011 op de Europese markt moet verschijnen.
-
microblade
- Geregistreerd lid
Re: Saab en BMW bespreken ontwikkeling model 9-2
Had het ook gelezen inderdaad, het is een goede (sportieve) basis..
-
Garrett
- Lid van verdienste
inderdaad!
met zeer zuinige, sportieve en betrouwbare diesels.
Ik ben benieuwd wat er waar is van dit gerucht, en wat dit zou kunnen betekenen voor de modellen/motoren in de toekomst.
met zeer zuinige, sportieve en betrouwbare diesels.
Ik ben benieuwd wat er waar is van dit gerucht, en wat dit zou kunnen betekenen voor de modellen/motoren in de toekomst.
-
AlexJ
- Donateur

Saab M, Saab Alpine...
Ik dacht dat er geen geld meer was voor de ontwikkeling van andere modellen?
(al kost praten over natuurlijk geen geld, maar de vraag is in hoeverre je gesprekspartner je dan serieus neemt)
Ik dacht dat er geen geld meer was voor de ontwikkeling van andere modellen?
(al kost praten over natuurlijk geen geld, maar de vraag is in hoeverre je gesprekspartner je dan serieus neemt)
-
gfgf
- Donateur (2x)

Kan saab bmw eens helpen met het ontwikkelen van 4-cilinder turbomotoren, die ongeblazen 2-liters zijn echt niet van deze tijd met dat lage koppel en die sjonnietoerentallen voor er wat gebeurt.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Nee, er was gezegd afgelopen winter dat er extra kapitaal gezocht moest worden voor een eventuele 9-2 (of 9-1 zo je wil)AlexJ schreef: Ik dacht dat er geen geld meer was voor de ontwikkeling van andere modellen? )
Er was ook erkend dat een dergelijk model voor de bestendingheid van Saab wel erg wenselijk is.
Dus, dan is de taak om er voor te zorgen dat het zo makkelijk wordt dat kapitaal te vergaren. Onder andere door samenwerking te zoeken met fabrikanten die de benodigde basis zouden kunnen leveren, of waarmee samengewerkt kan worden voor de ontwikkeling van de basis, om te komen tot kostenreductie, en dus een grotere kans op het verkrijgen van het benodigde investeringsbudget.
-
Garrett
- Lid van verdienste
BMW is ook lekker op weg met de ontwikkeling van turbo-motoren. Ik denk dat ze nog weleens iets van elkaar kunnen leren inderdaad.
Ben benieuwd of en waar dit op uitloopt.
Ben benieuwd of en waar dit op uitloopt.
-
Henk-Jan
- Donateur

Cool, wellicht bespreekt Victor dan ook meteen een R6-diesel erbij. 
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ford had van mij ook wel gemogen die ford blokjes zijn ook wel goed en das pas echt retro (denk maar aan de ford v4 die saab eerder gebruikte)
-
gj900
- Donateur (9x)

Sterker nog, ze waren er eerder bij dan SaabFlèche Rouge schreef:BMW is ook lekker op weg met de ontwikkeling van turbo-motoren.
-
De Teng
- Geregistreerd lid
Die combinatie zie ik wel zitten...!!
De diesels van BMW worden bejubeld en de turbomotoren zijn ook niet te versmaden. VM vond hybride gaan ook onvermijdelijk (de markt vraagt) dus daar zullen ze met de 92 ook wel op afstieren. De basis van de 9-5, dus de 1.6T, opspicen en met electromotor leveren? Count me in.
De diesels van BMW worden bejubeld en de turbomotoren zijn ook niet te versmaden. VM vond hybride gaan ook onvermijdelijk (de markt vraagt) dus daar zullen ze met de 92 ook wel op afstieren. De basis van de 9-5, dus de 1.6T, opspicen en met electromotor leveren? Count me in.
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Kleine Saab mogelijk op Mini-basis AMSTERDAM -
Volgens de Zweedse krant Dagens Industri heeft Saab bij BMW aangekopt voor hulp. De Zweden zouden namelijk graag het Mini-platform gebruiken voor hun beoogde instapper.
Victor Muller, de hoogste baas bij Saab Spyker Automobiles, heeft al laten weten dat hij dolgraag een nieuwe, milieuvriendelijke 9-2 op de markt zet. En geef hem eens ongelijk, want er is veel vraag naar compacte, groene auto's met een duurder prijskaartje. Muller heeft daarbij wel hulp nodig en is naar verluidt gaan praten met Mini, onderdeel van de BMW-groep. Ook zou er zijn gesproken over de levering van diesels voor de nog in de pijplijn zittende Saab
9-4x.
dan kan het topic ook gewijzigt word een in saab en mini
Volgens de Zweedse krant Dagens Industri heeft Saab bij BMW aangekopt voor hulp. De Zweden zouden namelijk graag het Mini-platform gebruiken voor hun beoogde instapper.
Victor Muller, de hoogste baas bij Saab Spyker Automobiles, heeft al laten weten dat hij dolgraag een nieuwe, milieuvriendelijke 9-2 op de markt zet. En geef hem eens ongelijk, want er is veel vraag naar compacte, groene auto's met een duurder prijskaartje. Muller heeft daarbij wel hulp nodig en is naar verluidt gaan praten met Mini, onderdeel van de BMW-groep. Ook zou er zijn gesproken over de levering van diesels voor de nog in de pijplijn zittende Saab
9-4x.
dan kan het topic ook gewijzigt word een in saab en mini
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ja Saab en Mini dat kan, maar vind eigenlijk Mini Saab veel beter.
En als BMW dan ook nog een belang neemt in Saab Spyker dan gaat bij mij de vlag uit!
En als BMW dan ook nog een belang neemt in Saab Spyker dan gaat bij mij de vlag uit!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bij mij gaat die dan halfstok. Ik wil niet met BMW geassocieerd worden.