Minister(D): Auto terugstelen mag
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Minister(D): Auto terugstelen mag
DRESDEN - Het moet mogelijk zijn om je gestolen auto terug te stelen als de politie niets doet. Dit zegt de zegsman van de minister van Binnenlandse Zaken van de deelstaat Saksen, aldus de Duitse krant Bild zaterdag.
De Duitse ondernemer Sven B. (40) stal zijn BMW in Polen terug. Hij brak daarvoor in in de garage van de dieven. Het was de derde keer in één jaar tijd dat zijn auto ter waarde van 85.000 euro werd gestolen.
Volgens de zegsman van minister Markus Ubig (CDU) moet er wel op worden gelet dat bij het terugstelen van auto's geen nieuwe misdrijven worden
Wat vinden jullie hiervan?
De Duitse ondernemer Sven B. (40) stal zijn BMW in Polen terug. Hij brak daarvoor in in de garage van de dieven. Het was de derde keer in één jaar tijd dat zijn auto ter waarde van 85.000 euro werd gestolen.
Volgens de zegsman van minister Markus Ubig (CDU) moet er wel op worden gelet dat bij het terugstelen van auto's geen nieuwe misdrijven worden
Wat vinden jullie hiervan?
-
9900
- Donateur

-
9900
- Donateur

[]Zal denk ik wel meevallen. Maar ik heb wel geleerd dat ik zelf de politie daarna niet ga bellen ook al is/was het zelfverdediging. (Heb ooit iemand nadat hij mijn vriendin in ons huis aanviel, het huis uitgeslagen en daarna overgedragen aan de politie, heb daarna een hoop problemen met justitie gehad. Uiteindelijk toch wel gelijk gekregen, na ongeveer 8 maanden)
-
Garrett
- Lid van verdienste
-
Roger
- Geregistreerd lid
[]Afhankelijk van de omstandigheden is het te hopen dat je voor de dagwaarde iets vergelijkbaars terug krijgt.
Het lullige is alleen dat de verzekering niet betaalt als de auto teruggevonden wordt, maar wacht tot de dief er afstand van doet!!! Doet hij dat niet zul je moeten wachten op de (on)rechtsgang of het ding teruggegeven wordt of er iets anders mee gebeurt. Pas dan "kan" de verzekering bepalen hoe groot de schade is, en gaan ze aan betalen denken. Dat hele proces kan makkelijk maanden of zelfs jaren gaan duren, want autodiefstal heeft geen prioriteit!
Als hij intussen doorverkocht is en de huidige "eigenaar" heeft ter goeder trouw gehandeld, dan krijg je hem niet meer terug.
Hoe dan ook, als je hem zelf vindt en hij is nog in goede staat dan is terughalen met een knokploeg een betere optie.
Het lullige is alleen dat de verzekering niet betaalt als de auto teruggevonden wordt, maar wacht tot de dief er afstand van doet!!! Doet hij dat niet zul je moeten wachten op de (on)rechtsgang of het ding teruggegeven wordt of er iets anders mee gebeurt. Pas dan "kan" de verzekering bepalen hoe groot de schade is, en gaan ze aan betalen denken. Dat hele proces kan makkelijk maanden of zelfs jaren gaan duren, want autodiefstal heeft geen prioriteit!
Als hij intussen doorverkocht is en de huidige "eigenaar" heeft ter goeder trouw gehandeld, dan krijg je hem niet meer terug.
Hoe dan ook, als je hem zelf vindt en hij is nog in goede staat dan is terughalen met een knokploeg een betere optie.
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
Roger
- Geregistreerd lid
-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Die Duitse BMW van € 80.000, uiteraard zonder BPM, was als drie keer gestolen, als je goed verzekerd bent staat wel steeds een frisse BMW voor de deur. Ik zou dat gewoon aan de verzekeraar laten, die doen namelijk ook moeite om zo'n auto terug te halen en zij nemen de eigendomstitel over na de uitbetaling van de schade.
Als je een goede levensverzekering hebt zou je ook zelf kunnen proberen als je toch al levensmoe bent.
Als je een goede levensverzekering hebt zou je ook zelf kunnen proberen als je toch al levensmoe bent.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Minister(D): Auto terugstelen mag
Als je je eigen auto terughaalt, steel je toch niets? Moet kunnen lijkt me.
-
millerman
- Donateur (3x)

De dief is geen eigenaar, slechts houder te kwader trouw. Het is in feite dus geen terugstelen, maar gewoon je eigendom in houderschap nemen. Wat dit nieuwsartikel vreemd maakt, is dat een Duitse minister bepaalt dat een 'diefstal' in Polen geen rechtsgevolgen heeft. Kan me niet herinneren dat Duitse ministers iets te zeggen hebben in Polen na 1945.
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
-
Steve-O
- Donateur (8x)

[met zwaar Dikkie Dik accent]millerman schreef:De dief is geen eigenaar, slechts houder te kwader trouw. Het is in feite dus geen terugstelen, maar gewoon je eigendom in houderschap nemen. Wat dit nieuwsartikel vreemd maakt, is dat een Duitse minister bepaalt dat een 'diefstal' in Polen geen rechtsgevolgen heeft. Kan me niet herinneren dat Duitse ministers iets te zeggen hebben in Polen na 1945.
Inderdaad ja
...
Hij ging die garage in ... stopte zijn eigen sleutel in het contactslot en reed zo pardoes over die dieven heen de garage uit zeg!
Poolse politieagenten kwamen op het geschreeuw en gekerm af.
"Wat is hier aan de hand?" vroegen zij in het Pools.
Dikkie Dik begreep helemaal niks van wat ze zeiden. Hij toonde zijn kentekenbewijs, wees naar de gapend openstaande garagedeur en toen op de dieven die bloedend in het licht van zijn koplampen lagen.
De politieagenten keken helemaal niet blij of begrijpend.
Zij hielden allebei hun handjes op voor een paar eurobiljetten.
Dikkie Dik bedacht zich geen moment en gaf ze wel drie keer op hun sodemieter. Voor ze bijkwamen was hij al weer thuis in zijn eigen landje, in zijn eigen bedje.
Daaaag, Dikkie Dik ... Welterusten.
-
De Dokter
- Geregistreerd lid