http://www.angelfire.com/extreme4/kiddo ... pter1.html

Ik wil hier geen voor of tegen discussie over kernenergie houden, maar dit is onzin. Chernobyl was een centrale die allang gesloten had moeten zijn, dan kun je op ongelukken wachten natuurlijk. Bovendien kun je de veiligheidseisen van 30 jaar geleden niet vergelijken met de huidige.marq101 schreef:Erg indrukwekkend.
Eigenlijk verplichte kost voor iedereen die voor kernenergie is. Dan pas een afgewogen beslissing nemen of je nog voor bent.
Leuke zzr 1100 overigens

Inderdaad, hij had gesloten moeten zijn en dat was hij niet. Sterker, er zijn nog steeds kernreactoren van dat type actief. Met de veiligheidseisen en voorzieningen wordt als het om geld gaat toch een loopje genomen. Ook in dit soort gevallen geldt: Behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.Oosthoek schreef: Ik wil hier geen voor of tegen discussie over kernenergie houden, maar dit is onzin. Chernobyl was een centrale die allang gesloten had moeten zijn, dan kun je op ongelukken wachten natuurlijk. Bovendien kun je de veiligheidseisen van 30 jaar geleden niet vergelijken met de huidige.
Klopt, maar dat heb ik ook niet beweerd! Ik heb alleen geschreven dat, ondanks de straling, de natuur zich wonderbaarlijk snel heeft hersteld, althans: dat heb ik van documentaires begrepen. Ik ben er zelf natuurlijk niet geweest en heb het dus niet met eigen ogen kunnen vaststellen. De vader van mijn vrouw was destijds lange tijd in de Oekraïne aan het werk toen en nadat de boel ontplofte en is 2 jaar geleden overleden aan kanker. Sommigen zeggen dat het door het ongeluk komt. Ikzelf heb redenen om daaraan te twijfelen, maar je weet het natuurlijk nooit zeker. Russen/Oost-Europeanen hebben het nooit zo nauw genomen met veiligheid van wat dan ook. In Oost-Europa verbetert de situatie de laatste tijd omdat de EU eisen stelt en als daar niet aan kan worden voldaan kunnen de landen in kwestie geen lid van de Unie worden. Maar die Russen gaan vrolijk op de oude voet door. De overheid bekommert zich daar nog steeds niet veel om het welzijn en -bevinden van de gewone man.marq101 schreef:...Dat de natuur floreert.....mwah, dat is maar hoe je het bekijkt. Er zijn hele mooie, maar wel giftige planten in de natuur. Dus dat alles groeit en bloeit dat kan maar ehhh hoe zit dat genetisch. Is er iets veranderd? Hoe komt het dat er zoveel kinderen met leukemie en schildklierkanker daar rondlopen die niet eens geboren waren toen het gebeurde et cetera et cetera. Teveel vragen, teveel aannames.
Google maar even met de woorden children disease chernobyl. Je word er spontaan stil van.