Het BSR PPC Tuning Systeem

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
e_broer
Geregistreerd lid

Bericht door e_broer » ma 08 jun, 2009 17:13

robbertbuits schreef:Mijn eigen cabrio via BSR laten chippen, en daarover erg tevreden,
Heb je een T5 of T7 motor en heb je verder nog iets aan je cabrio veranderd (banden/onderstel, oid)?

Heb zelf ook eencabrio en zit ook aan BSR tuning te denken, maar vraag me af of het wel verstandig is om dit bij een cabrio te doen.

robbertbuits
Geregistreerd lid

Bericht door robbertbuits » ma 08 jun, 2009 17:32

Ik heb een T7 motor en verder niets veranderd, maar van 150 naar 220 pk is echt een groot verschil. De turbo bleek alleen toch wat op leeftijd, dus die heb ik vervangen nadat hij wel erg veel rook begon te produceren, maar dat is mi gewoon onderhoud. :wink:
Verder is de auto bij normaal rijden aanmerkelijk zuiniger, ik haal nu bv op een rit naar Friesland makkelijk een op 14-15. Dus ook nog eens heel goed voor het milieu. Of de cabrio nu eerder uit elkaar valt, dat denk ik niet.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 08 jun, 2009 17:33

@e-boer,
Als je je cabrio tunen laat tot een FPT met zo'n 185-200 pk heb je gewoon wat meer power en het rijdt wat soepelder door het verbeterde koppel.
Daarnaast is een cabrio wat zwaarder, dus de extra pk's komen goed van pas, gewoon om wat sneller en veiliger te kunnen inhalen.
Daarnaast neemt het verbruik nauwelijks toe soms zelfs wat af omdat de motor zijn vermogen wat gemakkelijker afgeeft.
Die uitlaat gassen zijn erg toch al, er wordt alleen wat meer gebruik van gemaakt op jou onder je kont te schoppen.

jaapdeunk
Geregistreerd lid

Bericht door jaapdeunk » ma 08 jun, 2009 21:23

het tooltje van Pepijn snap ik niet....
Ik snapt het zeker wel, zeker met zo'n fraaie Viggen :D

Maar wat ik (nog steeds) niet snap is hoe dat tooltje werkt en waar ik er meer info over kan vinden... :?

Ben bang dat de 204 Pk's net 'te schraal' worden voor mijn Vialle Lpi.
Hoop dat mijn kleppen nog wat langer meegaan..

Dus zou mooi zijn als ik de PPC tuning zou kunnen instellen op 195 PK...
:D

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » ma 08 jun, 2009 22:09

Je kunt met dit tooltje een BSR-getunede de maximale topsnelheid instellen.

BSR biedt met de Speed limiter de mogelijkheid om zelf de topsnelheid van uw BSR-getunede Saab, Opel of Cadillac in te stellen. Het betreft de uitvoeringen met de 2.0 4cylinder en 2.8 V6 turbomotoren. U kunt kiezen uit vier verschillende snelheidslimieten 140, 220, 240, 270 km p/u.
Deze nieuwe functie is gratis als u uw auto wordt getuned met behulp van BSR PPC® Tuning.
Alle klanten die al een PPC hebben gekocht (v2) kunnen ook over deze functie beschikken.

Zie: http://www.bsrtuning.nl/index.php/nieuw ... ed-limiter

jaapdeunk
Geregistreerd lid

Bericht door jaapdeunk » ma 08 jun, 2009 22:23

Dus helaas niet voor een 1.8t...? :?

En helaas alleen een 'speed limiter', en dus geen PK limiter, zoals ik onterecht had opgemaakt uit het berichtje van Pepijn... :cry:

jaapdeunk
Geregistreerd lid

Bericht door jaapdeunk » ma 08 jun, 2009 22:25

oeps..niet goed gekeken :oops: . Blijkbaar ook wel voor een 1.8t..

maar het blijft een speed limiter, en geen maximale PK limiter... :cry:

robertm
Geregistreerd lid

Bericht door robertm » wo 17 jun, 2009 17:22

Ik ga ook maar eens voor bsr tuning. Een half jaar na aanschaf heb ik verschillende opties bekeken. Hirsch, maptun en bsr. Ze verschillen allemaal niet zoveel. Bsr is volgens mij de goedkoopste en je kunt de oude instellingen terug zetten indien gewenst. Maar hirsch en maptun zullen zeker ook goed spul leveren.
Het is overigens voor een 93 ss 1.8t '04. Volgens de berichten hier zal ik vooral deze 1e stage goed merken, toch.

robertm
Geregistreerd lid

Bericht door robertm » vr 19 jun, 2009 11:02

Eindelijk dan gisteren mijn 1.8t '04 laten tunen door bsr. Op naar 204 pk en 330 nm. Ik had er veel van verwacht maar dit verschil, wow. Wat een beest is deze wagen geworden. De acceleratie van 0-100 is sneller, geklokt op 7,8.
Maar vooral de tussensprints in de 3e en 4e versnelling zijn geweldig. Wat een duw in de rug krijg je dan, heerlijk. Zeker van 60 richting de 160. De top meet ik nog wel eens in Duitsland, in NL waag ik die gok liever niet.
Ik merk ook dat de auto stiller en soepeler is geworden. Het verbruik zal ik de komende weken testen.
Al met al een uitstekende investering!

jaapdeunk
Geregistreerd lid

Bericht door jaapdeunk » vr 19 jun, 2009 11:08

langsgeweest of besteld via internet?

robertm
Geregistreerd lid

Bericht door robertm » vr 19 jun, 2009 11:45

Langs geweest bij vertegenwoordiger van BSR tuning te Boxtel.

ingrid1975
Geregistreerd lid

Re: Het BSR PPC Tuning Systeem

Bericht door ingrid1975 » zo 10 apr, 2016 8:52

Hallo
Weet iemand ook of je hem kan laten resetten of zo om hem voor een andere auto te gebruiken? Ik heb er een die is gebruikt voor mijn saab maar die is helaas overleden.

Groetjes ingrid

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 10 apr, 2016 9:03

Dan moet je bij BSR tuning in VInkeveen een nieuwe tuning voor je volgende auto aanschaffen. Dan krijg je geloof ik korting voor inruil van je oude PPC

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 10 apr, 2016 12:42

Ligt een beetje aan de PPC die je hebt. Volgens mij kun je het met een PPC3 zelf regelen via de website. Oude auto afmelden, software kopen voor je nieuwe auto en op de PPC zetten en gaan.

Plaats reactie