Saab groet

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » ma 27 apr, 2009 23:01

Jungleman, lijn 109 kom ik regelmatig tegen, rij je daar ook op?

Als ik met de 900 rij word er nog wel eens gegroet, 9-3 wordt meestal geen blik waardig gekeurd. Doe 't zelf ook niet (meer).

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 27 apr, 2009 23:07

Margreet schreef:9-3 wordt meestal geen blik waardig gekeurd. Doe 't zelf ook niet (meer).
tja, een zichzelf versterkend effect lijkt het dan... helaas ben ik zo knettergek om toch even te kijken in zo ongeveer elke Saab of er ook een (vak)idioot in zit..

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » ma 27 apr, 2009 23:11

Daar lijkt het wel op. Ik kijk wel (ook niet altijd), maar je ziet snel genoeg of er iets van een blik terug is of niet. Meestal niet dus. Nou laat dan maar zitten... Met de 900 is dat anders, zeker met andere "oudjes" onderweg, dan wordt er veel meer gegroet onderling. 900 zit ook een saabforum plaathouder op, 9-3 niet. Kan ook nog schelen misschien

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 27 apr, 2009 23:14

dat is absoluut waar, maar ook een oudje is geen garantie. Die negeren me ook geregeld hier in het Haagse (iets met oogkleppen of tunnelvisie denk ik dan maar, je hebt gewoon van die mensen - zelfs een collega presteerde het me straal niet te zien bij het voorbij lopen)

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » ma 27 apr, 2009 23:17

Je hebt natuurlijk mensen die een "klassieker" rijden en mensen die een "oude auto" rijden... Dat kan dezelfde auto zijn, en toch zit er verschil in.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 27 apr, 2009 23:19

en dat heb je dus ook met de nieuwe Saabs - cirkel rond. :lol:

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » ma 27 apr, 2009 23:51

Hehe ja... :lol:

Ik heb wel de tic om te kijken bij welk bedrijf een auto vandaan komt (plaathouder, sticker, ...). Bijzondere uitvoeringen etc. etc. valt me meestal niet zo op, maar zoiets onthoud ik weer wel. Maf.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 28 apr, 2009 0:01

Ik neig tegenwoordig naar zwaaien naar andere 9000 rijders, en dan nog alleen maar wanneer er empathisch overkomend oogcontact is. Vroeger deed ik dat wel naar meer Saabjes maar kreeg zelden respons. Het was op den duur het lamme armpje niet waard, ben nu dus wat selectiever geworden. Vind het ergens achterin mijn ziel jammer, al kan ik niet echt onder woorden brengen waarom. Of wel misschien maar daarmee zou ik, denk ik, sommigen hier wellicht beledigen en dat wil ik ook weer niet.

Ivo

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 28 apr, 2009 6:24

Margreet schreef: Als ik met de 900 rij word er nog wel eens gegroet, 9-3 wordt meestal geen blik waardig gekeurd. Doe 't zelf ook niet (meer).
Hier idem dito.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » di 28 apr, 2009 8:53

Ik werd net gegroet :D

..... door een groep bouwvakkers in een busje :roll:

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » di 28 apr, 2009 9:34

Saab liefhebbers ? :twisted:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 28 apr, 2009 10:54

Liefhebbers in ieder geval...

Overigens, om nog maar eens een leuke maar verder niets aan de discussie toevoegende groet annektdote te spuien: Kwam een keer op vakantie met mijn zwarte 9000 in een afgelegen bergdorp in Valais, Zwitserland, een even zwarte 9000 van ongeveer hertzelfde jaar met locale platen erop, oudere heer erin. Die ging helemaal uit zijn (oude) dak, zwaaien, lichtflitsen... Da's dan wel weer leuk. Misschien was het de voorzitter van de SAAB club valais of zo

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 28 apr, 2009 11:08

Margreet schreef:Jungleman, lijn 109 kom ik regelmatig tegen, rij je daar ook op?

Als ik met de 900 rij word er nog wel eens gegroet, 9-3 wordt meestal geen blik waardig gekeurd. Doe 't zelf ook niet (meer).
ik rijd op alle lijnen in het Gooi, en kom daardoor overal. ik moet bekennen dat ik (nu ik bijna-Saabrijder ben) steeds meer Saabs zie rijden. zwaaien van af de bus lijkt me veiligheidstechnisch niet erg handig om te doen. als 't Zwarte Renpaard binnen is, zal dat uiteraard anders zijn. :D

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » di 05 mei, 2009 23:18

De eerste Saab waarin ik mocht meerijden was de 95 van de vader van mijn schoolvriendje. Ik ging vaak mee en toen (1977-78) was het de normaalste zaak van de wereld dat 96 en 95 rijders elkaar gewoon begroeten. Ik zie het nu eigenlijk niet meer gebeuren. Ik zie me toch al zwaaien naar zo'n consultant of advocaat in een SS of 9-3 station. Ik zou aangeklaagd worden voor ongewenste intimiteiten :-) Maar van mij mag het in ere hersteld worden....

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 06 mei, 2009 0:00

Ik wordt regelmatig gegroet, maar toch kijken de meeste mensen star vooruit. Laatst groette ik een 9-3 2.0i naast me bij het stoplicht, gaat die vent me zitten uitlachen :roll: Dus toen heb ik 'm maar ff er uit getrokken :lol:

Plaats reactie