De jacht is geopend op SUV`s of..?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Garrett
Lid van verdienste

Re: De jacht is geopend op SUV`s of..?

Bericht door Garrett » do 04 nov, 2004 22:10

Ik heb hier 1 ding over te zeggen.

Walgelijk.

Als ik dit lees ben ik weer blij die links rakkers verlaten te hebben...

Een idee ontstaan uit pure jaloezie

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 nov, 2004 22:56

het feit dat ik voor beplaalde maatregelen ben maakt mij dus jaloers?

ik durf te wedden dat jij eerder jaloers bent op onze RX300.

overigens in SF (USA) bv van kracht, voor alle voertuigen boven een bepaald gewicht ivm kwestbaarheid bepaalde starten... de "gewone" suv wordt steeds groter en groter en vooral dus zwaarder; steeds meer suv's vallen dus onder deze geboden...kwestie van vrije keus om auto te kopen waarmee je wel die straten in mag als je daar vaak moet zijn..

als je geen tegenargumenten hebt kun je ook wel nalaten om mensen te labelen...

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 05 nov, 2004 3:19

mag verwijderd worden...

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » vr 05 nov, 2004 11:58

Het niveau daalt, meen ik te mogen constateren. Zullen we er maar over ophouden? Tenslotte bleek het verhaal uit Nijmegen een storm in een glas water. En de 9.7 komt niet naar Europa. Lekker puh!

Ik haat Sufs
:-P+

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 05 nov, 2004 13:31

Potver...had ik maar het geduld om een dergelijke argumentatie op te schrijven...

:wow:

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » vr 05 nov, 2004 13:47

Ik sluit mij volledig bij de vorige spreker aan. 8)

Hannes

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 05 nov, 2004 13:56

:D :D :D :D :D :D En hier ben ik het dus helemaal mee eens! Dank je wel Josephine :smart:

Waar ik bovendien blij mee ben, is dat er een beargumenteerd standpunt is in een discussie die nog net niet in rechts-links of links-rechts gescheld belandt. Argumenteren doe je inderdaad op een forum en schelden doe je maar in het gastenboek van de LPF.

Om niet al te belegen over te komen doe ik ook maar een duit in het zakje:
De argumenten komen van links en de kreten van rechts 8) 8)
josephine schreef:
Tis erg jammer dat mensen die tegen de SUF beperkingen zijn op dit vlak niet verder komen dan "linkse rakkers", "keuzevrijheid" en "jalouzie", maar de andere kant van de medaille totaal onbelicht laten: zoals verkeersveiligheid [de rijvaardigheid van de gemiddelde huisvrouw die met een SUV de kinders naar school brengt], het milieuaspect en de kosten van de aanpassingen in het straatbeeld voor dergelijke wagens [het gemiddelde parkeervak is te klein]. Deze lijst is vast niet kompleet: vult hem gerust aan, ook met fatsoenlijke tegenargumenten als je ze hebt.

Persoonlijk vind ik het simplisme dat van de gemiddelde be-argumentatie van degenen tegen beperkingen op SUF's schokkend en egoistisch. Het zal mij een worst wezen dat je zo'n wagen koopt, maar accepteer de consequenties dan ook;
- als je dan in de stad niet overal kunt parkeren: pech voor jouw, zoek maar even verder!
- als je een bekeuring krijgt omdat je niet in het parkeervak past (gebeurt in Nijmegen); Je kunt toch werkelijk niet verwachten dat een stad parkeervakken maakt voor een Hummer, terwijl de gemiddelde Nederlander in een Opel Vectra rondrijdt? Dat zou pas asociaal zijn: je ontneemt parkeergelegenheid [forsere vakken is automatisch minder vakken] ten behoeve van de meerderheid. Wat wil je dan in godsnaam; dat vakken aan het formaat van vrachtwagens en stretched limo's wordt aangepast?
- als je meer moet betalen voor zo'n wagen voor wegenbelasting en andere belastingen: jammer dan, dat wist je van te voren!
- als je zit te zeuren dat de benzine zo duur is: voor jouw is er de Suzuki Alto!
- als je het raar vindt dat beperkingen opgelegd worden vanwege milieuaspecten en ruimtegebrek: hoe blind ben je, volg je totaal geen maatschappelijke discussies over milieu, broeikaseffect, maatschappelijke kosten en dergelijke? ALs een schip olie in zee flikkert of Shell de Brent Spar in zee laat afzinken staan we op de barricades, maar als je zelf met je gedrag geconfronteerd wordt is de ander opeens links, walgelijk en egoistisch? Get real!
- als je een ongeluk maakt omdat je niet over de rijvaardigheid beschikt om zo'n auto te besturen: dat is iets waar je de rest van je leven mee rond zal moeten lopen!

Als ik een Ferrari koop, dan ga ik toch ook niet lopen zeuren dat ik sommige straten niet ik kan omdat die vol liggen met drempels; Als ik een S-klasse koop dan ga ik toch ook niet lopen zeuren dat ik m'n auto op minder plekken kwijt kan dan een Mini?

Jaloezie is zo'n beetje wel het meest makkelijke argument dat je kunt bedenken en nee, daar heb ik totaal geen last van. Als ik 30 tot 40 mil te besteden had voor een auto, ging ik lekker naar de Saab dealer en dan kocht ik een leuke 9-3 sportsedan, en geen Kia Sorento of zoiets. En als jij dan met een mooie 9-3 sportsedan aankomt, zal ik gerust zeggen dat ik het een mooie bak vind, en niet dat ik het een asociale lelijke *@#@ bak vind.

Dat SUF's geadverteerd worden als auto's voor "the urban jungle" geeft toch al aan hoe nodig 80% van de eigenaren zo'n ding hebben; met andere worden; het is simpel een verlenging van hun ego! Als je zo'n ding wilt rijden: Wees een echte heer/dame en accepteer de consequenties; als je daar niet man/vrouw genoeg voor bent, dan ben je maar een zielig hoopje mens!

En ja, ik realiseer me dat m'n Saab niet het meest milieuvriendelijke mobiel is, maar ik herken dat wel en ben bereid de kosten daarvoor te dragen, dat doe ik ook volmondig met elke kilometer die ik rijd!

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » vr 05 nov, 2004 14:05

Ik ben het ook eens met josephine.
Misschien leuk om een poll te houdem?!

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 05 nov, 2004 14:14

josephine schreef:
op schreef:De argumenten komen van links en de kreten van rechts
Gemiddeld genomen ben ik best liberalistisch ingesteld. Dat betekent voor de meeste mensen rechts; een maffe associatie, zeker als je bedenkt dat rechts door sommigen met discriminatie op grond van onderscheidende kenmerken die er niet toe doen wordt geassocieerd ........... en dat is nou net iets waar liberalisme totaal niet voor staat.

Je kan best liberaal zijn en links georienteerd, alleen heb je het dan wel moeilijk om een politieke partij die daarmee overeenstemt te vinden.......................

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 05 nov, 2004 14:29

josephine schreef:
Flèche Rouge schreef:Ik heb hier 1 ding over te zeggen.

Walgelijk.

Als ik dit lees ben ik weer blij die links rakkers verlaten te hebben...

Een idee ontstaan uit pure jaloezie
Tis erg jammer dat mensen die tegen de SUF beperkingen zijn op dit vlak niet verder komen dan "linkse rakkers", "keuzevrijheid" en "jalouzie", maar de andere kant van de medaille totaal onbelicht laten: zoals verkeersveiligheid [de rijvaardigheid van de gemiddelde huisvrouw die met een SUV de kinders naar school brengt], het milieuaspect en de kosten van de aanpassingen in het straatbeeld voor dergelijke wagens [het gemiddelde parkeervak is te klein]. Deze lijst is vast niet kompleet: vult hem gerust aan, ook met fatsoenlijke tegenargumenten als je ze hebt.

Persoonlijk vind ik het simplisme dat van de gemiddelde be-argumentatie van degenen tegen beperkingen op SUF's schokkend en egoistisch. Het zal mij een worst wezen dat je zo'n wagen koopt, maar accepteer de consequenties dan ook;
- als je dan in de stad niet overal kunt parkeren: pech voor jouw, zoek maar even verder!
- als je een bekeuring krijgt omdat je niet in het parkeervak past (gebeurt in Nijmegen); Je kunt toch werkelijk niet verwachten dat een stad parkeervakken maakt voor een Hummer, terwijl de gemiddelde Nederlander in een Opel Vectra rondrijdt? Dat zou pas asociaal zijn: je ontneemt parkeergelegenheid [forsere vakken is automatisch minder vakken] ten behoeve van de meerderheid. Wat wil je dan in godsnaam; dat vakken aan het formaat van vrachtwagens en stretched limo's wordt aangepast?
- als je meer moet betalen voor zo'n wagen voor wegenbelasting en andere belastingen: jammer dan, dat wist je van te voren!
- als je zit te zeuren dat de benzine zo duur is: voor jouw is er de Suzuki Alto!
- als je het raar vindt dat beperkingen opgelegd worden vanwege milieuaspecten en ruimtegebrek: hoe blind ben je, volg je totaal geen maatschappelijke discussies over milieu, broeikaseffect, maatschappelijke kosten en dergelijke? ALs een schip olie in zee flikkert of Shell de Brent Spar in zee laat afzinken staan we op de barricades, maar als je zelf met je gedrag geconfronteerd wordt is de ander opeens links, walgelijk en egoistisch? Get real!
- als je een ongeluk maakt omdat je niet over de rijvaardigheid beschikt om zo'n auto te besturen: dat is iets waar je de rest van je leven mee rond zal moeten lopen!

Als ik een Ferrari koop, dan ga ik toch ook niet lopen zeuren dat ik sommige straten niet ik kan omdat die vol liggen met drempels; Als ik een S-klasse koop dan ga ik toch ook niet lopen zeuren dat ik m'n auto op minder plekken kwijt kan dan een Mini?

Jaloezie is zo'n beetje wel het meest makkelijke argument dat je kunt bedenken en nee, daar heb ik totaal geen last van. Als ik 30 tot 40 mil te besteden had voor een auto, ging ik lekker naar de Saab dealer en dan kocht ik een leuke 9-3 sportsedan, en geen Kia Sorento of zoiets. En als jij dan met een mooie 9-3 sportsedan aankomt, zal ik gerust zeggen dat ik het een mooie bak vind, en niet dat ik het een asociale lelijke *@#@ bak vind.

Dat SUF's geadverteerd worden als auto's voor "the urban jungle" geeft toch al aan hoe nodig 80% van de eigenaren zo'n ding hebben; met andere worden; het is simpel een verlenging van hun ego! Als je zo'n ding wilt rijden: Wees een echte heer/dame en accepteer de consequenties; als je daar niet man/vrouw genoeg voor bent, dan ben je maar een zielig hoopje mens!

En ja, ik realiseer me dat m'n Saab niet het meest milieuvriendelijke mobiel is, maar ik herken dat wel en ben bereid de kosten daarvoor te dragen, dat doe ik ook volmondig met elke kilometer die ik rijd!

Wat is de democratie toch ver zoek hier :roll: Waar is het principe van gelijkheid?

Het gaat me niet over pro of contra tov een bepaald voertuig, maar vindt je niet dat wanneer de overheid beslist deze voeruigen toe te laten en vrolijk de belastingen ervan int, dat deze ook consequent moet zijn en het gebruik ervan moet toelaten?

Bovenstaande argumenten zouden gebruikt kunnen worden om een bepaald voertuig toe te laten op de openbare weg of niet. Helaas zijn we al een stadium verder...

Deze discussie zou totaal overbodig zijn, mocht de overheid een deftig standpunt innemen. Van 2 walletjes eten is in mijn ogen in ieder geval not done en onrechtvaardig...

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 05 nov, 2004 15:08

Ik ben in deze discussie al meer Hummer's tegengekomen dan in mijn hele leven :?

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » vr 05 nov, 2004 15:16

erwin mertens schreef:Ik ben in deze discussie al meer Hummer's tegengekomen dan in mijn hele leven :?
Waarschijnlijk smijten ze er bij onze noorderburen mee naar je kop :-P+.

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 05 nov, 2004 15:24

Ik zit hier nog altijd te wachten op de eerste die hier mijn garage blokkeert.
Dat is "de" plaats voor de wildparkeerders,maar meestal zijn 't van die Jhonny's met hun smurfenbak die m'n ingang blokkeren,voor een snelle pizza of video in de buurt,maar dus nog nooit een Hummer,ik denk aan verhuizen :cry:

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » vr 05 nov, 2004 15:29

Niettemin sta ik er telkens van versteld hoeveel van dergelijke voertuigen er in België rondrijden (situatie in Nederland ken ik niet goed) : X3's, X5'en, Volvo-SUV's, het lijken wel als konijnen uit de grond te komen, terwijl dat toch wel best dure auto's zijn. Als dan nog blijkt dat het in veel gevallen een 2de auto is (voor mevrouw), dan breekt m'n klomp helemaal. Wie kan dat betalen ?

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 05 nov, 2004 15:32

Als dan nog blijkt dat het in veel gevallen een 2de auto is (voor mevrouw), dan breekt m'n klomp helemaal. Wie kan dat betalen ?

:wink:

Plaats reactie