Theo van Gogh RIP

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Theo van Gogh RIP

Bericht door Gele aero » di 02 nov, 2004 21:12

Het is te zot voor woorden dat je met iemand waar je niet mee eens bent vrolijk onderuit schiet op zijn fiets. Dat de man een fundamentalist is staat al vast voordat hij ook maar een woord heeft gezegd, zo draag je echt niet bij aan het integratie proces, maar zorg je voor een segregatie (zie quote's uit het condoleance-register).
Toch wil ik wel een kanttekening plaatsen. TvG nam absoluut geen blad voor de mond en heeft dingen uit zijn mond laten komen en heeft dingen op papier gezet die zelfs in een land met het recht op vrijheid van meningsuiting eigenlijk niet door de beugel kunnen. Als je dit soort uitlatingen gaat richten op mensen die het woord niet al te hoog in het vaandel hebben staan, maar eerwraak des te hoger dan is dat niet al te slim (let wel ik heb het over de fundi's niet over moslims). Ik vind het absoluut walgelijk, treurig en schandalig wat er vandaag is gebeurt, maar stel je eens voor dat de uitlatingen van TvG niet op de islam maar op het Christendom of jezelf zouden zijn gericht......dan moet je maar blij zijn dat jij wel een flinke dosis gezond verstand hebt :cry:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 02 nov, 2004 21:14

zo draag je echt niet bij aan het integratie proces, maar zorg je voor een segregatie (zie quote's uit het condoleance-register).
nee... de burger maakt die conclusies enniemand anders. een gek is een gek, los uit welke "groep" die komt.

het is een kwestie van keuzes. een kwestie van ondercsheid maken tussen een gek en dat projecteren op een groep. Als de burger dat ondercsheid niet kanmaken is de burger incapabel en niemand anders.

maakt een vergrijpende leraar elke leraar tot een vergrijper?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 02 nov, 2004 22:05

[quote="B235R"]jammer dat die gozer in zijn poten is geschoten en niet zo'n 50 c.m. hoger.[/quote]

Bedoel je hiermee zijn ballen of zijn hoofd? In het eerste geval kan ik het wel met je eens zijn...[/quote]

Als je hem goed in z'n ballen raakt bloedt 'ie ook dood.

Hij was niet zomaar een verdachte, hij werd door politie al achtervolgd en schoot met scherp om zich heen, i.p.v. zich over te geven. Dan mag je hem dus gewoon afknallen. Hij staat op dat moment anderen naar het leven.

9000 freak
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 freak » di 02 nov, 2004 22:11

lekkere gedachtes heb je moet ik zeggen :roll:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 02 nov, 2004 22:15

Tja, maar als iemand zomaar met scherp in het rond schiet lijkt me het algemeen belang daarmee niet echt gediend, dan toch maar dat risico op slachtoffers verkleinen of zelfs elimineren lijkt me in dat geval een van de minst kwade keuzes.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 02 nov, 2004 22:25

[quote="9000 freak"]lekkere gedachtes heb je moet ik zeggen :roll:[/quote]

Nou, therapie gaat bij zo iemand echt niet werken. Na tien jaar weer op straat, vind ik ook geen optie. Bovendien mogen wij met z'n allen tijdens zijn opsluiting of behandeling ook nog zijn natje en droogje bekostigen.

Maar misschien was ik te cru en zou het beter zijn om hem zijn been waar in 'ie geschoten was gelijk maar af te zetten. Dan heeft 'ie de rest van zijn leven een herinnering aan z'n laffe daad.

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » di 02 nov, 2004 22:32

Gele aero schreef:Het is te zot voor woorden dat je met iemand waar je niet mee eens bent vrolijk onderuit schiet op zijn fiets. Dat de man een fundamentalist is staat al vast voordat hij ook maar een woord heeft gezegd, zo draag je echt niet bij aan het integratie proces, maar zorg je voor een segregatie (zie quote's uit het condoleance-register).
Toch wil ik wel een kanttekening plaatsen. TvG nam absoluut geen blad voor de mond en heeft dingen uit zijn mond laten komen en heeft dingen op papier gezet die zelfs in een land met het recht op vrijheid van meningsuiting eigenlijk niet door de beugel kunnen. Als je dit soort uitlatingen gaat richten op mensen die het woord niet al te hoog in het vaandel hebben staan, maar eerwraak des te hoger dan is dat niet al te slim (let wel ik heb het over de fundi's niet over moslims). Ik vind het absoluut walgelijk, treurig en schandalig wat er vandaag is gebeurt, maar stel je eens voor dat de uitlatingen van TvG niet op de islam maar op het Christendom of jezelf zouden zijn gericht......dan moet je maar blij zijn dat jij wel een flinke dosis gezond verstand hebt :cry:
Hij heeft ook regelmatig beledigende dingen over het Christendom en Jodendom naar buiten gebracht. De afgelopen tijd had hij het alleen wat vaker over de Islam.
Om "vastgeroeste" politici en fundamentalistische types aan te zetten tot debat heb je mensen zoals Fortuyn en van Gogh nodig die door provocerende uitspraken waar wel goed over is nagedacht deze mensen een tegenreactie (bij voorkeur door te praten) uit te lokken. Zelfs het ontlokken dat de tegenstander jou een klap geeft is een overwinning aangezien de tegenstander hierbij zijn/haar zwakte toont aan het publiek.
Jammergenoeg is de normale vechtpartij met slechts lichte verwondingen of geen verwondingen tot gevolg tegenwoordig regelmatig vervangen door een steekpartij of schietpartij. Vandaag dus allebei....

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » di 02 nov, 2004 23:08

Het is wat er al gedacht werd toch uitgekomen.
De dader is van islamitische afkomst.
En als je in hun ogen niet voldoet aan hun denkwijze wordt je dus afgemaakt.
Als deze mensen zich niet kunnen verenigen in een open samenleving en in een democratie en dus hiermee niet kunnen omgaan,
dan vind ik dat deze mensen maar naar hun eigen islamitische land terug moeten gaan.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 02 nov, 2004 23:17

kolst007 schreef:Het is wat er al gedacht werd toch uitgekomen.
Als deze mensen zich niet kunnen verenigen in een open samenleving en in een democratie en dus hiermee niet kunnen omgaan,
dan vind ik dat deze mensen maar naar hun eigen islamitische land terug moeten gaan.
Een tikkie kort door de bocht van je om deze gruwelijke daad als "standaard islamitische oplossing" te presenteren.
Er lopen zat vreemde lieden rond, ook onder "onze eigenen" en waar zouden we die dan moeten gaan laten?
Een fundamentalistische Moslim is niet gevaarlijker dan een idem Katholiek of Jood, maar waarschijnlijk wel even
beperkt als al die andere "fundamentalisten" als het gaat om de wil om samen te leven.

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » di 02 nov, 2004 23:26

verde900 schreef:
kolst007 schreef:Het is wat er al gedacht werd toch uitgekomen.
Een tikkie kort door de bocht van je om deze gruwelijke daad als "standaard islamitische oplossing" te presenteren.
Er lopen zat vreemde lieden rond, ook onder "onze eigenen" en waar zouden we die dan moeten gaan laten?
Een fundamentalistische Moslim is niet gevaarlijker dan een idem Katholiek of Jood, maar waarschijnlijk wel even
beperkt als al die andere "fundamentalisten" als het gaat om de wil om samen te leven.
Mijn bedoeling is niet om te generaliseren en ben zeker geen rassist, maar het is wel zo dat uit de radicale hoek meer geweld en helaas moord voort komt.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 02 nov, 2004 23:48

Dat is maar al te waar, denk eens aan de kruistochten.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 02 nov, 2004 23:50

verde900 schreef:Dat is maar al te waar, denk eens aan de kruistochten.
Ehm... nu drijven jullie een beetje af (of door)....

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » di 02 nov, 2004 23:50

Manic schreef:
verde900 schreef:Dat is maar al te waar, denk eens aan de kruistochten.
Ehm... nu drijven jullie een beetje af (of door)....
of terug :)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 03 nov, 2004 0:07

Ik wil de mensen er hier even aan herinneren dat de moordenaar van Fortuyn gewoon een blanke Hollandse polderjongen was.

ipv andere groepen te stigmatiseren moeten sommige autochtone mensen in NL ook nagekeken worden op hun manier van redeneren.

wat mij betreft hou ik het bij deze krachtige uitspraak.

waarvan akte.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 03 nov, 2004 0:34

ipv andere groepen te stigmatiseren moeten sommige autochtone mensen in NL ook nagekeken worden op hun manier van redeneren.
Well said Jelger.

Plaats reactie