FINAL SALE - Saab Specials Meppel - 14-12-25, 17-01-26 & 25-04-26

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: FINAL SALE - Saab Specials Meppel - 14-12-2025 & 17-01-2026

Bericht door reiernumans » di 21 apr, 2026 10:02

Leest wel een beetje als een boomerclubje bij elkaar zo dit, vroeger was alles beter! :wow:

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » di 21 apr, 2026 10:24

Ik ben geen boomer ( te jong, eerder een kind van een boomer) maar vroeger was idd alles beter, gewoon omdat het echt zo was; de jaren 80 en 90 waren gezelliger, vrijer, en gewoon leuker dan de huidige tijd, ondanks dat er toen ook crisissen waren. Nederland was relaxter…

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » di 21 apr, 2026 10:48

Weet niet of je de begin jaren ‘80 bewust meegemaakt hebt, kan niet zeggen dat het toen zo gezellig was.

En jullie zeuren maar door over die botsauto’s of strijkijzers, als ik ‘emotie’ wil rij ik wel met de 900 of ga ik ruzie maken met vrouw en kinderen, als ik voor het noodzakelijke, met nadruk op zakelijk, rustig en comfortabel van A naar B wil, dan gaat er voor mij niets boven zo’n 13 in een dozijn strijkijzer. Maar ik schijn dan ook een boomer te zijn, wat overigens niet zo is, maar ik draag de titel met verve.

Om even op niveau te blijven, babi pangang is Indonesisch, heb nog niet veel auto’s uit dat land hier zien rondrijden. Maar dat terzijde.
Dus als er een Chinese auto bedoeld wordt, zeg dat dan en schuif niet alles uit dat land weg als babi pangang vreters, klopt niet en mijn dochters eten het liefst rode kool met een gehaktbal.

Veel succes verder.

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » di 21 apr, 2026 10:57

Hear hear!

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » di 21 apr, 2026 11:23

Rik H. schreef:
di 21 apr, 2026 10:48
Weet niet of je de begin jaren ‘80 bewust meegemaakt hebt, kan niet zeggen dat het toen zo gezellig was.

En jullie zeuren maar door over die botsauto’s of strijkijzers, als ik ‘emotie’ wil rij ik wel met de 900 of ga ik ruzie maken met vrouw en kinderen, als ik voor het noodzakelijke, met nadruk op zakelijk, rustig en comfortabel van A naar B wil, dan gaat er voor mij niets boven zo’n 13 in een dozijn strijkijzer. Maar ik schijn dan ook een boomer te zijn, wat overigens niet zo is, maar ik draag de titel met verve.

Om even op niveau te blijven, babi pangang is Indonesisch, heb nog niet veel auto’s uit dat land hier zien rondrijden. Maar dat terzijde.
Dus als er een Chinese auto bedoeld wordt, zeg dat dan en schuif niet alles uit dat land weg als babi pangang vreters, klopt niet en mijn dochters eten het liefst rode kool met een gehaktbal.

Veel succes verder.

Begin jaren 80 was ik nog jong ( basisschool). Maar ik weet dat er toen ook van alles aan de hand was….

Aziatisch eten is geweldig!! Dat auto’s uit die regio eenvormig zijn komt omdat ze de westerse design stijl hanteren. Het is onze eigen eenvormigheid die ze ons verkopen, en dus voorspiegelen. Om SUV van te worden….

Ik heb diep respect voor hoe China en ZKorea zich zo snel hebben ontwikkeld! Van die innovatieve geest kunnen we wat leren in Europa

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » di 21 apr, 2026 12:29

Off topic: ik rij al 7 jaar naast mijn Saab een elektrische auto. Ieder zijn eigen smaak. Mijn 9-5 is echt een pakezel met charme, maar voor de rijbeleving is mijn Jaguar echt heerlijk. Dat koppel en vermogen ......... :wow:

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » di 21 apr, 2026 12:48

Ik ben niet anti elektrisch hoor. Laatst nog gereden in de nieuwe Renault 5. Prima auto met mooie looks.

Waar ik me aan stoor is dat het gebracht wordt als een beter alternatief voor brandstofauto’s en duurzaamheid en etc.
En daar heb ik zo mijn mening over…

En ik noem het flauw babi pangang trommels. Klopt. Maar ik vind het verschrikkelijk saai met al die grote SUV auto’s.

Ook vind ik de techniek van een EV minder interessant met die laptop schermen… doe mij dan maar analoog.

Heb laatst ook de unieke kans gehad om op Zandvoort te mogen rijden met de nieuwe 911. Nou die beleving ga je echt niet met EV’s krijgen!

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » di 21 apr, 2026 14:07

Rik H. schreef:
di 21 apr, 2026 10:48
Ikke wel en het viel reuze mee hoor :-) Muziek was fantastisch, The A-team, Chipps, etc op TV en de commodore 64 kwam uit :lol:

Koen9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Koen9-3 » di 21 apr, 2026 14:56

noem mij maar een zeikerd..maar ik zie ook weinig in de nieuwe designs (ice en ev) en vooral de beleving is vaak kunstmatig (zoals geluid, ook bij ice).

Onderzoek laat trouwens steeds vaker zien dat zo'n rijdende batterij helemaal niet zo lekker is voor je lijf. Iets met straling enzo.... Je kunt koken in een magnetron, toch pak ik liever een pannetje ;)

Ook duurzaamheid valt vies tegen. Een oude Saab tijdens houden is vooralsnog beter voor de planeet dan al die EV's.

Ieder zij eigen keus natuurlijk!

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » di 21 apr, 2026 16:54

En zo ontspoorde een topic over Timmer ook weer in een klaagzang over de EV , iets wat echt nog noooooit eerder besproken is hier dus het werk ook weer eens tijd! :lol:

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » di 21 apr, 2026 17:58

Ik klaag niet over ev's, die zijn prima. Maar over het compleet gebrek aan durf en eigen identiteit wat autofabrikanten vandaag de dag laten zien. EV of hybride of ICE, ze maken allemaal dezelfde saaie eenheidsworst, zowel de Aziatische, Amerikaanse als Europese merken. Je moet echt het logo zoeken om er achter te komen wat voor merk er voor je staat. En misschien word ik oud, maar ik vind dat jammer. Dan zie ik liever wat Timmer in de verkoop had, om maar even terug ontopic te gaan.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » di 21 apr, 2026 18:01

9000-95 schreef:
di 21 apr, 2026 17:58
Ik klaag niet over ev's, die zijn prima. Maar over het compleet gebrek aan durf en eigen identiteit wat autofabrikanten vandaag de dag laten zien. EV of hybride of ICE, ze maken allemaal dezelfde saaie eenheidsworst, zowel de Aziatische, Amerikaanse als Europese merken. Je moet echt het logo zoeken om er achter te komen wat voor merk er voor je staat. En misschien word ik oud, maar ik vind dat jammer. Dan zie ik liever wat Timmer in de verkoop had, om maar even terug ontopic te gaan.
Volledig mee eens 👍🏻

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » di 21 apr, 2026 18:37

9000-95 schreef:
di 21 apr, 2026 17:58
Bijna eens.. maar dus niet helemaal. Ik denk bijvoorbeeld aan een Alfa Romeo Gulia…

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » di 21 apr, 2026 20:44

Orphy schreef:
di 21 apr, 2026 16:54
En zo ontspoorde een topic over Timmer ook weer in een klaagzang over de EV , iets wat echt nog noooooit eerder besproken is hier dus het werk ook weer eens tijd! :lol:
Waar eerst reikhalzend werd uitgekeken naar de Emily, de elektrische wederopstanding van Saab. :lol:

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » wo 22 apr, 2026 9:51

theun schreef:
di 21 apr, 2026 18:37
Bijna eens.. maar dus niet helemaal. Ik denk bijvoorbeeld aan een Alfa Romeo Gulia…
Helaas zie je die niet heel vaak…

Plaats reactie