'90 Zwarte 900 coupe T16S
-
joep97
- Donateur

'90 Zwarte 900 coupe T16S
Lijkt een nette auto in begerenswaardige uitvoering. Mooie complete auto met fraaie extra's, maar hij staat toch al even te koop, ondanks de mijns inziens strakke prijs. What's the catch? Zouden de kleine verbeterpunten toch grote gebreken zijn? Of is het puur de locatie van het aanbod.
Was deze niet al eerder gespot? Kon het niet terugvinden.
Linje
Was deze niet al eerder gespot? Kon het niet terugvinden.
Linje
-
theun
- Donateur (3x)

Re: '90 Zwarte 900 coupe T16S
Eens, leuk ding en niet te duur volgens mij.. ik denk de locatie en de tijd van het jaar…
Ik kan me niet heugen dat eerder gespot is
Ik kan me niet heugen dat eerder gespot is
-
Orphy
- Donateur (5x)

Auto staat gewoon in Nederland toch ? Of lees ik ergens overheen
-
theun
- Donateur (3x)

Daar zijn jij en ik het over eens… maar veel Nederlanders vinden Friesland serieus ver weg..Orphy schreef: ↑ma 16 feb, 2026 19:45Auto staat gewoon in Nederland toch ? Of lees ik ergens overheen
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ah oké, maar net wat je gewend bent denk ik.
-
Rik H.
- Donateur (4x)

Ik rij graag een flink aantal kilometers om een mooie Saab of onderdelen te bemachtigen, misschien een afwijking, maar het heeft me al een hoop moois opgeleverd.
Dit soort exemplaren, zoals de zwarte 900 die in Friesland wordt aangeboden, staan nu net niet in grote getale bij iedereen om de hoek.
Maar ik zou er, als ik er voor in de markt zou zijn, zeker een relatief lange reis vanuit de Achterhoek naar Friesland voor over hebben.
Dit soort exemplaren, zoals de zwarte 900 die in Friesland wordt aangeboden, staan nu net niet in grote getale bij iedereen om de hoek.
Maar ik zou er, als ik er voor in de markt zou zijn, zeker een relatief lange reis vanuit de Achterhoek naar Friesland voor over hebben.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik denk als je daartoe niet bereid bent, dat je dan eigenlijk niet serieus op zoek bent.
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Voor mijn eerste klassieker, de 90 ben ik ook vanuit Brabant naar Friesland gereden. Voor deze zou ik het nog meer overhebben als ik ervoor in de markt was. Bijvoorbeeld ook van het weekend nog vanuit Breda een retourtje gedaan naar Ootmarsum voor velgen.
Wat kunnen Nederlanders toch zeuren over afstand.
Wat kunnen Nederlanders toch zeuren over afstand.
-
silvandam
- Donateur (3x)

Dat klopt! Maar ik ben als ‘niet-serieuze koper’ al meermaals gevallen voor een auto die ik even ging bekijken omdat ‘ie toch in de buurt stond… Werd ik weer mooi in de aap gelogeerd.Orphy schreef: ↑ma 16 feb, 2026 21:23Ik denk als je daartoe niet bereid bent, dat je dan eigenlijk niet serieus op zoek bent.
-
theun
- Donateur (3x)

Ik heb ook wel enorm vaak uren gereden voor een auto die een sloper bleek te zijn… det motiveert niet..
Maar in deze is het puur een aanname van mij dat het de interesse van potentiële kopers beïnvloedt… niet meer of minder..
Maar in deze is het puur een aanname van mij dat het de interesse van potentiële kopers beïnvloedt… niet meer of minder..
-
Ewout
- Donateur (5x)

Van een bevriende kijker (tevens 900-rijder) vernomen: de bak kraakt erg bij schakelen, dashboard totaal gescheurd, roest achterin, handrem en gordel werken niet, VDO-meter werkt niet, ... Al met al nog best een project.
-
joep97
- Donateur

Dat verklaart dat ie voor deze prijs niet vlot verkocht is.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Zeer nuttig (had de advertentie ook al opgeslagen). Is de roest ernstig? Dacht dat het wellicht mee kon vallen doordat het een Belgische auto is gezien de waxoyl sticker in het raam.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Voor een originele FPT is de prijs redelijk als je er nog voor een paar duizend aan moet verbeteren. Bak zou ik het meeste zorgen over maken, en de roest. De rest is snel te fixen.