Ik denk dat het niet zo veel drukval zal geven, uiteindelijk is de stroom van olie niet zo groot door die aanvoerleiding, dus het houdt wel druk overLuthart schreef: ↑vr 14 nov, 2025 10:25Wij hier op het werk noemen dat ‘keien vangers’, ik vraag me heel erg af wat zo’n zeefje brengt. Het levert je in iedergeval weer een deltaP op…
Ik denk dat er niet echt brokstukken van de turbo zijn geweest, gezien het echt opgebrand is. Desalniettemin komen die stukjes in mijn uitlaat, waar geen schade aan te richten valt (want mijn dempers zijn Straight through, en ik heb geen cat)Luthart schreef: ↑vr 14 nov, 2025 10:25De brokstukken van de turbo worden deels door de intercooler tegengehouden. Het gruis wat alsnog de ic passeert zal eerst schade aanrichten aan je zuigerbodems en cilinderwanden.
Je hebt geluk dat de uitlaat kant kapot is gelopen…
Aan de compressor zijde zijn geen echte stukjes eraf gekomen, dat heeft hooguit stof, maar dat ben ik niet tegen gekomen in de luchtbuizen. Inderdaad een geluk.
Kan ik verkeerd gehoord hebben, zou ik eens moeten navragen.Luthart schreef: ↑vr 14 nov, 2025 10:25Ik dacht altijd dat de ECU ten alle tijden de lambdasonde gebruikt.. en dan bij vollast een andere (lagere) waarde dan die 1:14,7 wordt aangehouden.