Renovatieproject Saab 96 - 1975
-
davidvb
- Geregistreerd lid
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Re: Renovatieproject Saab 96 - 1975
Ik heb meen ik nog wel een thermostaathuis liggen, mocht je deze nog zoeken. (Kan vanavond voor de zekerheid nog even nakijken.)
-
davidvb
- Geregistreerd lid
Dat is zeer vriendelijk van u. Ik kreeg er al eentje aangeboden door JoTa, die het onderdeel opstuurt.Carroda schreef: ↑vr 09 aug, 2024 9:08Ik heb meen ik nog wel een thermostaathuis liggen, mocht je deze nog zoeken. (Kan vanavond voor de zekerheid nog even nakijken.)
Heel leuk om hier hulp te krijgen!
-
davidvb
- Geregistreerd lid
Bijna klaar
Straks nog thermostaathuis monteren, slangen aansluiten en dan olie en koelvloeistof.
Ik vraag mij nog af hoeveel olie en koelvloeistof erin moeten.
Over koelvloeistof las ik in de 'handleiding' van de auto dat je de onluchtingsnippel van de kachel moet openzetten tot er koelvloeistof uitkomt. Klopt dit?

Straks nog thermostaathuis monteren, slangen aansluiten en dan olie en koelvloeistof.
Ik vraag mij nog af hoeveel olie en koelvloeistof erin moeten.
Over koelvloeistof las ik in de 'handleiding' van de auto dat je de onluchtingsnippel van de kachel moet openzetten tot er koelvloeistof uitkomt. Klopt dit?

-
Funky Dude
- In memoriam †
Motorolie met filter 3.3 Liter
Koelsysteem
1967/68 7,5 Liter
1969-80 6,8 Liter
Koelsysteem
1967/68 7,5 Liter
1969-80 6,8 Liter
-
davidvb
- Geregistreerd lid
[]
Thanks, thanks! (Had ik natuurlijk moeten opzoeken)
Fantastische quote trouwens onder je bericht.
Thanks, thanks! (Had ik natuurlijk moeten opzoeken)
Fantastische quote trouwens onder je bericht.
Reden: onnodige quote verwijderd
-
Luud
- Donateur (8x)

Ja, en de kachelkraan open.
Ps knap hoe ik je bezig zie en post hier......mooi om te volgen.
Ja, en de kachelkraan open.
Ps knap hoe ik je bezig zie en post hier......mooi om te volgen.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Wat aandachtspuntjes:
Bij een steenkoude motor (die ontlucht is), hoeft het niveau in het expansievat niet hoger te staan dan 2 vinger-breedtes boven het minimum. Wanneer je aan de slag gaat, kun je er wel wat meer in doen; het niveau daalt wel wat tijdens het ontluchten.
Schuif een doorzichtig slangetje over de ontluchtingsnippel aan de zijkant van het kachelhuis en doop de andere kant van het slangetje in de koelvloeistof v.h. expansievat. Wanneer je gaat ontuchten (warme motor, kachel open), zie je de luchtbellen door het slangetje gaan, richting het expansievat en mors je niks.
Bij een steenkoude motor (die ontlucht is), hoeft het niveau in het expansievat niet hoger te staan dan 2 vinger-breedtes boven het minimum. Wanneer je aan de slag gaat, kun je er wel wat meer in doen; het niveau daalt wel wat tijdens het ontluchten.
Schuif een doorzichtig slangetje over de ontluchtingsnippel aan de zijkant van het kachelhuis en doop de andere kant van het slangetje in de koelvloeistof v.h. expansievat. Wanneer je gaat ontuchten (warme motor, kachel open), zie je de luchtbellen door het slangetje gaan, richting het expansievat en mors je niks.
-
davidvb
- Geregistreerd lid
[]
Goede tips, dankjewel
Met ‘kachel open’ wordt toch bedoeld dat je de verwarming van de auto binnenin op ‘heet’ zet, hè?
Goede tips, dankjewel
Met ‘kachel open’ wordt toch bedoeld dat je de verwarming van de auto binnenin op ‘heet’ zet, hè?
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
davidvb
- Geregistreerd lid
Nu de accu nog
Alles zit weer in elkaar.
Olie erin gegoten, ook koelvloeistof bijgevuld.
Wou ik natuurlijk de auto natuurlijk starten.
Blijkt de accu onvoldoende stroom te geven.
Ik heb zo’n acculader, maar eigenlijk weet ik niet goed hoe die werkt.
Kan je hier überhaupt een accu mee opladen en hoelang duurt dat dan?

Alles zit weer in elkaar.
Olie erin gegoten, ook koelvloeistof bijgevuld.
Wou ik natuurlijk de auto natuurlijk starten.
Blijkt de accu onvoldoende stroom te geven.
Kan je hier überhaupt een accu mee opladen en hoelang duurt dat dan?

-
redmervand
- Donateur (6x)

Dat lijkt me meer een startbooster/starthulp
Als je die aansluit, en de booster is voldoende geladen, zou de auto moeten starten.
En anders is een paar uurtjes met een lader over het algemeen ook wel voldoende als de accu niet helemaal plat is…
Als je die aansluit, en de booster is voldoende geladen, zou de auto moeten starten.
En anders is een paar uurtjes met een lader over het algemeen ook wel voldoende als de accu niet helemaal plat is…
-
Funky Dude
- In memoriam †
davidvb schreef: ↑ma 19 aug, 2024 18:30