Opgelet: SCN wil nieuwe tanks voor de 95 en 96 laten maken, mits voldoende belangstelling!
-
MvR
- Geregistreerd lid
Opgelet: SCN wil nieuwe tanks voor de 95 en 96 laten maken, mits voldoende belangstelling!
Van een mede-forummer kreeg ik een berichtje dat de SCN bezig is met het produceren van tanks voor de 95. Kan iemand me in de goede richting wijzen voor contact of waar te koop?
EDIT: daar ben ik achter. Via de SCN: onderdelen@saabclub.nl
EDIT: daar ben ik achter. Via de SCN: onderdelen@saabclub.nl
-
redmervand
- Donateur (6x)

Re: Tank voor een 95
Ik denk dat het mailen wordt naar onderdelen@saabclub.nl
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Tank voor een 95
Al gedaan. Dank voor je hulp. Ik zal de titel van dit draadje veranderen in 'opgelet!'
-
Basman
- Geregistreerd lid
Re: Opgelet: SCN wil nieuwe tanks voor de 95 en 96 laten maken, mits voldoende belangstelling!
Waar kan ik die belangstelling laten blijken??? Ik kan er ook wel een gebruiken.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Opgelet: SCN wil nieuwe tanks voor de 95 en 96 laten maken, mits voldoende belangstelling!
Zover ik weet via onderdelen@saabclub.nl.
Maar, ik heb zaterdagmiddag een mailtje gestuurd. Tot nu toe niets vernomen. Dus ik weet niet of dit het juiste adres is.
Maar, ik heb zaterdagmiddag een mailtje gestuurd. Tot nu toe niets vernomen. Dus ik weet niet of dit het juiste adres is.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Goed, twee mensen tot nu toe. Nog 3 om een 'groupbuy' te organiseren. Wie?
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ha, one is a person, two is a group, three is a crowd.
-
Henk-Jan
- Donateur

Quanta costa? We hebben het niet nodig maar misschien handig "op voorraad" voor onze toekomst of die van bekenden/vrienden?
Is er eigenlijk een verschil tussen de tanks van een tweetakt of V4? 96 of 95?
Is er eigenlijk een verschil tussen de tanks van een tweetakt of V4? 96 of 95?
-
Marius0404
- Donateur (7x)

prijs is inderdaad wel een punt. Enig idee?
-
redmervand
- Donateur (6x)

Het Facebook bericht:

De promotie laat nog wat te wensen over om dit van de grond te krijgen. Lijkt me dat er best wat vraag kan zijn…

De promotie laat nog wat te wensen over om dit van de grond te krijgen. Lijkt me dat er best wat vraag kan zijn…
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ik ben al een tijdje op zoek naar een lasser die dit kan maken. Een 'losse' tank kost toch tussen de 500 en 700 euro ex de btw... Dan is 2x € 275 voor een 95V4 tank een 'weggeefprijs'. Uiteindelijk gaan al die tanks er aan; simpelweg omdat de huidige benzine slecht is voor het metal in de tank.Marius0404 schreef: ↑vr 19 jul, 2024 18:51prijs is inderdaad wel een punt. Enig idee?
-
Henk-Jan
- Donateur

Als ik het goed lees is de aanbetaling €225 respectievelijk €275 en het restant hetzelfde bedrag? Dus in totaal €450 respectievelijk €550 voor de tank (incl. BTW?). Geen klacht mijnerzijds, maar eerder de vraag of ik de enige ben die het zo leest...?
Overigens wordt er van een model voor de 93 TT of 96 V4 en een model voor de 95 gerept. Mag ik hieruit concluderen dat bij de 95 de tank van een TT dezelfde is als van een V4? En hoe zit het bij de 96 TT? Is die hetzelfde als van een 93 TT of 96 V4?
Overigens wordt er van een model voor de 93 TT of 96 V4 en een model voor de 95 gerept. Mag ik hieruit concluderen dat bij de 95 de tank van een TT dezelfde is als van een V4? En hoe zit het bij de 96 TT? Is die hetzelfde als van een 93 TT of 96 V4?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Je leest het goed. bij mijn voorbeelden van 500 tot 700 had ik de btw niet genoemd. Dus is dit nog steeds goedkoper.
De originele tank voor de 96 heeft een 'deuk' (bij gebrek aan een betere term); een uitsparing onderaan waar het reservewiel dan in past. Ik kan niet zien of de nieuwe tanks die ook hebben. De tank voor de 95 is gewoon een plat doosje. Niks uitsparingen of extra hoekjes. Omdat de 95 tank duurder is, vermoed ik dat de 96 tank de uitsparing niet heeft: er zit meer werk in en de tank wordt op dit moment goedkoper aangeboden dan de 95 tank.
De originele tank voor de 96 heeft een 'deuk' (bij gebrek aan een betere term); een uitsparing onderaan waar het reservewiel dan in past. Ik kan niet zien of de nieuwe tanks die ook hebben. De tank voor de 95 is gewoon een plat doosje. Niks uitsparingen of extra hoekjes. Omdat de 95 tank duurder is, vermoed ik dat de 96 tank de uitsparing niet heeft: er zit meer werk in en de tank wordt op dit moment goedkoper aangeboden dan de 95 tank.
-
redmervand
- Donateur (6x)

De tank voor de 96 heeft dat inderdaad niet, die vraag werd op FB ook al gesteld.
Er werd wel verzekerd dat een normaal reservewiel gewoon zou passen…
Er werd wel verzekerd dat een normaal reservewiel gewoon zou passen…
-
Joopyboy
- Donateur (4x)

Sinds vorig jaar heb ik een aluminiumtank (via SCN, een van de eerste) in mijn 95v4 liggen en ik ben er zeer tevreden over.