pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » di 07 mar, 2023 0:19

Ben uitstekend verzekerd. Eigen risico is niet zo hoog.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door klaasj » di 21 mar, 2023 18:40

Ik was even bezig om te kijken wat ik nu echt heb gedaan de afgelopen 20000 km. Volgende week nog 2 dingetjes. De kiekert wordt vervangen en de stelmotor van de passagiersstoelrugleuning. Wat inmiddels gedaan en is er werkt weer prima. Dan is het toch ook wel even weer mooi toch.
Wat is er vernieuwd de afgelopen 20000 km en 2 jaar vernieuwd
Nieuwe sid 2
Nieuwe climacontrole unit
Map tune veren en nieuwe Bilstein B8 schokbrekers
Stabilisatorfusee's met rubbers blauw
Versnellingsbakolie
Cockpitlampjes,
Nieuwe Emblemen rondom,
Nieuw carbon facia
Update tuning naar 280 pk 410nm Dion tuning
2 x olie, alle filters en bougiewissel. Elke 10000 km
Benzinefilter
Remblokken voor en achter
Nieuwe handremkabels met complete remblokken. (gescheiden systeem)
Nieuwe draagarmen met PU bussen
Extra stabilisatorstang achterwielen
Nieuwe voorruit 2x binnen een jaar en spuiten raamomlijsting ivm steenslag
Spuiten bumpers, motorkap en schermen ivm steenslag
sierstrips spuiten in grijze viggenkleur
Vernieuwen knipperlichten en verstralers
Nieuwe grille
Accubeschermingshoes
Waterpomp
Nieuwe leidingen stuurbekrachtiging
Multiriem, spanrollen en nokkenaskeerring
Thermosstaat, Temperatuursensor
Bdp sensor
Do 88 grote intercooler
Map tune sportuitlaat
Michelin banden en meteen velgen nieuwe gespoten
Nieuwe fabrieksorigingele DI cassette
Abbot stuurbrace
Abbot brace onder motor
Nieuw stuur in mooie staat
Diverse rollen voor het raammechanisme
Deurvergrendelingsmotor
Stoelverstellingmotor
Bodycoating
Vacuumslangen en terugslagklepjes
Bij 180000 km is de koppeling met drukgroep vervangen

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » di 21 mar, 2023 19:30

Je zou zeggen dat ‘ie bijna nieuw moet zijn.
‘t Is dat ik erg blij ben met de mijne ….

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » vr 10 mei, 2024 9:39

Het lijstje van de afgelopen jaren is weer toe aan een upgrade. De Maptune veren die ik 3 jaar geleden liet plaatsen waren toch zwak aan het worden en zorgden voor minder comfort dan gewenst was. Ouderdom komt met gebreken. Daarom heeft mijn vaste monteur uit het mooie Oosten de nodige verbeteringen gedaan. Onderaan de lijst zijn ze zichtbaar.

Wim Kasten
Geregistreerd lid

Bericht door Wim Kasten » vr 10 mei, 2024 10:15

Koesteren!!!

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » vr 10 mei, 2024 10:17

Mooi Klaas. Ook wel leuk om het overzicht te zien. Stiekem gaat er toch altijd geld in de Viggen’s zitten. Maar het rijplezier is er dan ook weer naar.

Flyplan37
Geregistreerd lid

Bericht door Flyplan37 » vr 10 mei, 2024 10:31

ghulst schreef:
vr 10 mei, 2024 10:17
Mooi Klaas. Ook wel leuk om het overzicht te zien. Stiekem gaat er toch altijd geld in de Viggen’s zitten. Maar het rijplezier is er dan ook weer naar. Afbeelding
Sluit ik mij geheel bij aan. Vind het altijd leuk om te lezen wat anderen aan hun auto hebben gedaan.
Zo had ik nog niet gedacht aan coating van de auto. Wanneer ga je dit doen, wat is de aanleiding of is het preventief?
Daarnaast viel mijn oog op een nieuwe facade: heb je een echte nieuwe kunnen vinden? Iemad ervaring met wet dipping? En waren de Viggen's uitgevoerd met een carbon look of de titanium?

Kijk al uit naar de volgende update!

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » vr 10 mei, 2024 11:23

Flyplan37 schreef:
vr 10 mei, 2024 10:31
Sluit ik mij geheel bij aan. Vind het altijd leuk om te lezen wat anderen aan hun auto hebben gedaan.
Zo had ik nog niet gedacht aan coating van de auto. Wanneer ga je dit doen, wat is de aanleiding of is het preventief?
Daarnaast viel mijn oog op een nieuwe facade: heb je een echte nieuwe kunnen vinden? Iemad ervaring met wet dipping? En waren de Viggen's uitgevoerd met een carbon look of de titanium?

Kijk al uit naar de volgende update!
De viggens konden uitgevoerd worden met een speciaal gespoten viggen facia. Google maar eens even. Titanium heb ik nog niet gezien. De viggen facia's zijn redelijk zelfzaam. Een aantal o.a. die van mij kwamen met een carbon. Deze zijn iets eenvoudiger in mooie staat te vinden. Het dippen van een facia heb ik nog niet eerder gezien. Ben wel zelf bezig om een facia in een speciale lak te gaan spuiten. De glascoating op de auto laat ik door een bedrijf zetten en het poetsen en polijsten doe ik zelf. Hobby. Een extra coating geeft dat je de auto iets eenvoudiger schoon kunt houden.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 10 mei, 2024 12:02

Lekker bezig klaas, prachtige auto.

Titanium look dashboard zat (naar mijn weten alleen) in de 9-3 Sports Edition, een uitloopmodel van de 9-3 cabrio. Kom je niet vaak tegen.

Afbeelding

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » vr 10 mei, 2024 12:29

Een indrukwekkende lijst Klaas…. En allemaal mooi gekozen upgrades!
Blij voor je dat je er nog steeds van geniet, dat wens ik je nog heel lang toe! Binnenkort maar ‘s samen ‘n mooi stukje rijden in jouw prachtige deel van ‘t land?

Groet!

Flyplan37
Geregistreerd lid

Bericht door Flyplan37 » vr 10 mei, 2024 14:35

klaasj schreef:
vr 10 mei, 2024 11:23
De viggens konden uitgevoerd worden met een speciaal gespoten viggen facia. Google maar eens even. Titanium heb ik nog niet gezien. De viggen facia's zijn redelijk zelfzaam. Een aantal o.a. die van mij kwamen met een carbon. Deze zijn iets eenvoudiger in mooie staat te vinden. Het dippen van een facia heb ik nog niet eerder gezien. Ben wel zelf bezig om een facia in een speciale lak te gaan spuiten. De glascoating op de auto laat ik door een bedrijf zetten en het poetsen en polijsten doe ik zelf. Hobby. Een extra coating geeft dat je de auto iets eenvoudiger schoon kunt houden.
Dank voor je reactie Klaas. Ik kom er niet achter hoe de origeel uitgevoerde Viggen er uit zag als het gaat om de facade. Ik ken facades in hout, grijs, shiny carbon fiber, titanium en er moeten er dus nog meer zijn. Kun je me verder helpen? Alvast bedankt!

Onder tussen ben ik de volgende naast origineel en hout tegen gekomen:
  • Titanium part number 5207006
  • Teflon part number 5207022
  • Silver Grey part number 5332838 alleen Viggen?
  • Carbon part number 5206503
Is het de silver grey die alleen gebruikt is in de Viggen?

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » vr 10 mei, 2024 15:25

Even snel foto genomen:

Afbeelding

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » vr 10 mei, 2024 15:25

Top ronald

Flyplan37
Geregistreerd lid

Bericht door Flyplan37 » vr 10 mei, 2024 15:36

Dank Ronald, dit is dus de teflon variant. Toevallig bekend hoe de silver grey er uit ziet?

Plaats reactie