Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
-
siccojan
- Donateur

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
vandaag de V-snaar vervangen. De oude was vergaan zeg maar. En de bestuurdersriem gangbaar gemaakt. Dat klinkt misschien een beetje gek, maar hij rolde niet meer uit. Afdekplaat los, onderste bout bevestiging riem los, en heen en weer trekken. Dat doet hij zonder morren. Alles weer vast en morgen een proefrit. De crux is waarschijnlijk dat er een kwart slag in de riem zit tussen doorgang deurkaart (2 deurs, dus het is meer een achterbankkaart, maar wat is het goede woord?) en de rol van de automatische spanner. Het lijkt goed te gaan nu.
Motorolie check, koelvloeistof bijvullen, visuele controle lekkages. Motor sloeg nog aan, dus batterij niet te leeg gereden zonder de snaar. En auto niet te lang laten staan.
Het gekke is: als de choke niet uitgetrokken is reageert de motor véél beter op gas.
Groet, Sicco Jan
Motorolie check, koelvloeistof bijvullen, visuele controle lekkages. Motor sloeg nog aan, dus batterij niet te leeg gereden zonder de snaar. En auto niet te lang laten staan.
Het gekke is: als de choke niet uitgetrokken is reageert de motor véél beter op gas.
Groet, Sicco Jan
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Vanmiddag een stukje "Oben Ohne" gereden. Heerlijk.
-
Luud
- Donateur (8x)

Sinds de regenstop (en die duurde wel even) vandaag de 96 getrakteerd op een poetsbeurt en een heerlijk rondje Zonnig Zuid Limburg gereden.
-
PeterJanssen
- Donateur

Begonnen met parkeersensoren voorzijde te monteren. Morgen afmaken. Moest een race zien 
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Gisteren vielen de foto's binnen van de fotoshoot die ik onlangs met de 900 heb gemaakt. Het kost wat, maar dan heb je ook niks...
Tja, eigen loempe schuld natuurlijk. Het is de provinciale weg door ons dorp, ik heb gewoon echt niet opgelet. Duur leergeld, maar gezien mijn verdere boete-historie de laatste jaren (geen) durf ik mezelf wel recht in de spiegel aan te kijken. Voortaan beter opletten.

Tja, eigen loempe schuld natuurlijk. Het is de provinciale weg door ons dorp, ik heb gewoon echt niet opgelet. Duur leergeld, maar gezien mijn verdere boete-historie de laatste jaren (geen) durf ik mezelf wel recht in de spiegel aan te kijken. Voortaan beter opletten.

-
siccojan
- Donateur

je vond de eerste foto niet scherp genoeg?
Balen zeg.
Ik ken iemand die naar zijn nieuwe werk geflitst werd achter een viaduct. Na een maand viel de eerste brief op de mat... (wasn't me).
En ook iemand die hem drie keer binnen een uur op de prent had. Vriendin was haar tas op een feestje vergeten en hij haalde hem gauw nog even op. (wasn't me).
Laatste eigen prentje was van een vakantie. Dan ben je plaatselijk niet bekend en toch iets minder alert misschien.
Gr, Sicco Jan
Balen zeg.
Ik ken iemand die naar zijn nieuwe werk geflitst werd achter een viaduct. Na een maand viel de eerste brief op de mat... (wasn't me).
En ook iemand die hem drie keer binnen een uur op de prent had. Vriendin was haar tas op een feestje vergeten en hij haalde hem gauw nog even op. (wasn't me).
Laatste eigen prentje was van een vakantie. Dan ben je plaatselijk niet bekend en toch iets minder alert misschien.
Gr, Sicco Jan
-
Joopyboy
- Donateur (4x)

Met de T8 sedan vers uit de winterslaap met schuifdakje open naar het onderdelenmagazijn in Piershil gereden

-
GJ95
- Geregistreerd lid
-
Guido900T
- Donateur (3x)

afgelopen week probleemloos op en neer naar de zuidfranse alpen gereden met de 9-5 estate. wat een heerlijke snelwegcruiser is het toch! 
-
siccojan
- Donateur

zondag een ritje van Halfweg naar Zaandam en terug, vanavond Hoofddorp.
Als ik gek doe gaan we met Pasen met 2 auto's op pad.
Gr, Sicco Jan
Als ik gek doe gaan we met Pasen met 2 auto's op pad.
Gr, Sicco Jan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
siccojan
- Donateur

Vandaag een rit naar Weesp, voor-voormalig werkgever #DENSO bezocht. Een oud-collega nam vandaag afscheid en als verrassing was ik daar ook even bij. Fijn om iedereen weer even te zien. Even rondje rond de auto gemaakt, ze hadden me er wel over horen vertellen, maar van foto's is het niet echt natuurlijk.
Daarna Nieuw-Vennep en Hoofddorp bezocht. Hij rijdt lekker hoor
. Koelvloeistofniveau oké, oliepeil oké, de verse v-snaar zit lekker. Alleen: tijdens de rit vloog bij knooppunt Badhoevedorp mijn wieldop linksvoor over de snelweg. Jammer! Straks even een bericht naar RIjkswaterstaat. Je weet het niet...
In het kader van accessoires komt er een wens om de telefoon op te kunnen laden, en eventueel een standaard voor de navigatie.
Groet, Sicco Jan
in W.. Jemig, kijk niet vrolijk, terwijl ik dat wel was. Misschien wist ik het al van de wieldop?

in N-V.

Daarna Nieuw-Vennep en Hoofddorp bezocht. Hij rijdt lekker hoor
In het kader van accessoires komt er een wens om de telefoon op te kunnen laden, en eventueel een standaard voor de navigatie.
Groet, Sicco Jan
in W.. Jemig, kijk niet vrolijk, terwijl ik dat wel was. Misschien wist ik het al van de wieldop?

in N-V.

-
Crunch
- Geregistreerd lid
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Vandaag met de 9-5 naar Metropole Classic Cars in Druten geweest.

Er stond veel mooi spul. Vooral de hal met de vrachtwagens was mooi, dat blijf ik toch prachtige machines vinden.

En, het was even zoeken, maar ik heb zelfs 3 Saab Cabrio's gespot! Een rode 900 cabrio, een heuse 900 turbo cabrio, en een 9-3 cabrio.

Er stond veel mooi spul. Vooral de hal met de vrachtwagens was mooi, dat blijf ik toch prachtige machines vinden.

En, het was even zoeken, maar ik heb zelfs 3 Saab Cabrio's gespot! Een rode 900 cabrio, een heuse 900 turbo cabrio, en een 9-3 cabrio.

-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Vandaag de 170km lange rit gemaakt vanuit Brabant naar Saabworld, om mijn gereserveerde Aero velgen op te halen. Hoewel mijn bedoeling eigenlijk was om ze enkel op te halen, maakten de heren speciaal tijd om de banden over te leggen van de Sunbursts. En gelijk de velgen erop te leggen en te balanceren. Heel tof!
Uiteindelijk in totaal 5,5 uur in de 900 doorgebracht, en dat vind ik vooraf dan toch spannend aangezien het de eerste langere rit met de auto was. Maar… zonder enig pijntje heen en weer gegaan. Echt fijn.
En natuurlijk blij met de ‘nieuwe’ velgen. Staat hem weer net wat vlotter (al mag ieder zijn smaak hebben natuurlijk
)

Uiteindelijk in totaal 5,5 uur in de 900 doorgebracht, en dat vind ik vooraf dan toch spannend aangezien het de eerste langere rit met de auto was. Maar… zonder enig pijntje heen en weer gegaan. Echt fijn.
En natuurlijk blij met de ‘nieuwe’ velgen. Staat hem weer net wat vlotter (al mag ieder zijn smaak hebben natuurlijk

-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Lege flessen weggebracht, vervolgens begon het te sputteren. De Caab weer snel onder de carport gezet.