Tellerbak reparatie

2002-2012
LarsJanse
Donateur
Donateur

Tellerbak reparatie

Bericht door LarsJanse » za 10 feb, 2024 15:39

Hallo,

Iemand ervaring met het laten repareren van de Tellerbak als bijvoorbeeld de temperatuurmeter raar doet? Als alternatief voor een andere Tellerbak die je nog moet programmeren en die misschien alsnog hetzelfde euvel ontwikkelt?

Ik heb een bedrijf gevonden in Apeldoorn die o.a.specifiek aanbied om Saab tellerbakken en cd spelers te repareren, KMS electronics.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Tellerbak reparatie

Bericht door reiernumans » za 10 feb, 2024 17:38

Ik heb wisselende ervaringen met het repareren van deze tellers. Temperatuurmeter gaat meestal wel goed, tankmeter vaak ook wel, snelheidsmeter heb ik nog niet echt goed zien gaan op lange termijn.

chef 9396
Geregistreerd lid

Bericht door chef 9396 » za 10 feb, 2024 21:10

Zelf geprobeerd zonder veel succes.
Bij mij was het de snelheidsmeter die faalde.
Stappenmotor gezocht en besteld die het dichtste bij de originele kwam.
Geplaatst, maar het resultaat was niet wat het moest zijn.
Dan maar tweedehands tellerbak gezocht en gevonden. Het is een Bosch-versie die je dan moet hebben.
De originele Daegu links laten liggen, die gaan eraan.
Programmeren met tech2 en dat gaat nu al een jaar goed

aeensing
Geregistreerd lid

Bericht door aeensing » za 10 feb, 2024 22:55

Kms apeldoorn doet het voor mij altijd als ik tellerbak of sid reparatie moet hebben.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » zo 11 feb, 2024 12:58

KMS Apeldoorn is een bekend en vertrouwd adres. Is al eerder genoemd maar er zijn twee fabrikanten die tellerbakken hebben gemaakt. Daewoo en Bosch. De meeste problemen zijn er met de Deawoo. Als je een Daewoo hebt zou ik gaan kijken of ik een gebruikte Bosch versie kan krijgen. Zorg wel dat de kilometerstand van die versie lager is dan de teller die je nu hebt. Kilometerstand is wel hoger te zetten maar niet lager (althans voor de meeste TECH II bezitters)

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » zo 11 feb, 2024 14:34

fozwart schreef:
zo 11 feb, 2024 12:58
KMS Apeldoorn is een bekend en vertrouwd adres. Is al eerder genoemd maar er zijn twee fabrikanten die tellerbakken hebben gemaakt. Daewoo en Bosch. De meeste problemen zijn er met de Deawoo. Als je een Daewoo hebt zou ik gaan kijken of ik een gebruikte Bosch versie kan krijgen. Zorg wel dat de kilometerstand van die versie lager is dan de teller die je nu hebt. Kilometerstand is wel hoger te zetten maar niet lager (althans voor de meeste TECH II bezitters)
Oké en hoe/waar zie ik of een een daewoo of een bosch heb?

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » zo 11 feb, 2024 14:37

Op de achterkant van de tellerbak vermoed ik :wink:

chef 9396
Geregistreerd lid

Bericht door chef 9396 » zo 11 feb, 2024 15:14

Foto 1 is de daewoo / daegu.
Foto 2 is de BOSCH.
De kans dat je nog een gebruikte teller gaat vinden met een kilometerstand die lager is dan de jouwe, veel succes Afbeelding
Op mijn 2de hands teller staat 180.000km méér dan op de originele Afbeelding Niets aan te doen.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » zo 11 feb, 2024 15:30

Flowe Kitttt99 schreef:
zo 11 feb, 2024 14:37
Op de achterkant van de tellerbak vermoed ik :wink:

Ik hoopte op een optie die niet de demontage-fase bevat.. :mrgreen:
komt goed, bedankt zover

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » zo 11 feb, 2024 15:40

Ik vermoed dat jij de daewoo bak hebt, gelet op de problemen, maar zeker weet je het pas als je de bak er uit hebt helaas :?

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » zo 11 feb, 2024 18:55

Flowe Kitttt99 schreef:
zo 11 feb, 2024 15:40
Ik vermoed dat jij de daewoo bak hebt, gelet op de problemen, maar zeker weet je het pas als je de bak er uit hebt helaas :?

Ik ga wel een keertje knutselen als ik de tijd heb. Voorlopig heeft het geen haast, qua rijden maakt het niks uit. De temperatuurmeter werkt wel, vind het alleen jammer dat dat wijzertje in het luchtledige wijst.

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » di 07 mei, 2024 9:36

Ondertussen heb ik een gebruikte bosch-Tellerbak gekocht.
Als je de Tellerbak vervangt, moet je dan meteen Tech II eraan hangen om het werkend te krijgen ? Of werkt het gewoon plug&play maar heb je Tech II alleen nodig om de km-stand naar de juiste (hogere) stand te brengen?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 07 mei, 2024 10:15

heey
als je teller niet aangeleerd is start die niet

mvg werner

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » do 16 mei, 2024 19:46

werli schreef:
di 07 mei, 2024 10:15
heey
als je teller niet aangeleerd is start die niet

mvg werner
Af en toe raak ik wel wat geërgerd dat je zo vaak Tech 2 nodig hebt… die Tellerbak vervangen is zo gedaan, maar als hij dan niet start, moet je het eigenlijk toch nog bij een garage laten doen die Tech 2 heeft. Of iemand kennen die het thuis heeft maar dat zijn er niet zo heel veel

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » do 16 mei, 2024 21:12

Alles gedaan om diefstal te voorkomen (en te zorgen dat je de dealer ook nog eens van binnen ziet :lol:)

Plaats reactie