Jouw broer had ooit ook een 900 Schlusser herinner ik me nogturbopilot schreef: ↑do 25 mei, 2023 19:13Schussler
Foto,s etc die het niet waard zijn om eigen topic te starten
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Foto,s etc die het niet waard zijn om eigen topic te starten
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Yep, maar volgens mij heeft de koper de helft eraf gesloopt.
-
timo
- Geregistreerd lid
In een zweeds topic las ik dat deze saabs naar de sloop gaan, zijn waarschijnijk testautos. De zilverkleurige zijn de electrische varianten. Volgens berichten gaat het om 200 auto's. Deze worden in Norrköping gesloopt!

zo jammer!!

zo jammer!!

-
Roeland92
- Geregistreerd lid
-
Barten
- Donateur (12x)

-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Foto's etc die het niet waard zijn om eigen topic te starten
Vorige maand, onderweg in F van E naar NL.

Eiffel viaduct bij Garabit.

Eiffel viaduct bij Garabit.
-
1001760
- Donateur (2x)

https://www.ebay.com/itm/134154936837Barten schreef: ↑wo 16 aug, 2023 14:11Een subtiele sticker met reclame voor het SAAB-forum op de achterruit geplakt.
Vroeger zag je wel stickers met bijvoorbeeld de tekst “My other car is a Ferrari”.
Ik heb wel eens gezocht naar “My other car is a SAAB”, maar heb dit nooit gevonden.
https://www.turnercostickers.com/2x-two ... 4106-p.asp
-
Barten
- Donateur (12x)

@1001760: Leuk, bedankt voor de tip.
-
GJ95
- Geregistreerd lid
Deze kwam ik tegen, best wel leuk!
https://www.youtube.com/watch?v=Od8uCoIagt8
misschien was ' ie al bekend, maar toch....
https://www.youtube.com/watch?v=Od8uCoIagt8
misschien was ' ie al bekend, maar toch....
-
Jasperdut
- Geregistreerd lid
-
Barten
- Donateur (12x)

Ik kwam een paar oude Polaroidfoto’s tegen. Op de eerste sta ik in 1977 als jong ventje voor een 99 5-deurs combi coupé. Deze volgde een groene 4-deurs automaat op.
Opvallend, maar moeilijk zichtbaar, is de strip op de a-stijl die moest voorkomen dat de zijruiten bij regen nat en vuil werden. Onder de auto lagen soccerbals, waarbij de van origine zwarte vlakken in de kleur van de auto waren gelakt. Het was een automaat met schuifdak en ik herinner me dat het kenteken de letters NN had. Het verkrijgen van kentekenplaten was in die tijd nog niet zo lastig als nu. Afgeleverd met donker blauwe platen, na enkele maanden voorzien van grotere lichtblauwe en na anderhalf jaar ingeruild met gele nummerplaten en van die brede hoofdsteunkussens op de achterbank.

Deze foto is waarschijnlijk van eind 1978. Een antraciet grijze 5-deurs GLE, ook voorzien van schuifdak. Kenteken was volgens mij 64-UK-97. Deze SAAB werd in 1980 vervangen door Opel Senator, waarvan er meerdere volgden. Circa 10 jaar later kwamen er toch weer enkele Saabs in de vorm van een quartzroze SAAB 9000 CC (stijlneus) en tot slot een zwarte 9000 CD (zalmneus).
Ik vermoed dat ik mede door deze auto’s met het SAAB-virus besmet moet zijn. Helaas heb ik geen fotomateriaal gevonden van eerdere 99’s, 3x een 96 en een rode 95, waarvan ik nog wel weet dat de letters NR (niet roken) in het kenteken zaten.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik kwam toevallig deze afbeelding tegen op het internet, een platenhoes van de Noorse popartiest Ludvigsens Hostesaft. Het nummer heet "Skinnsalong", wat zoveel betekent als "lederen bankstel". Op de hoes staat een 900 sedan:

-
rutgerreinier
- Donateur

2 fotootjes van onderweg naar Split…

-
caspar
- Donateur (5x)

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

we kennen elkaar al zo lang dat ik me deze line up nog erg goed kan herinnerencaspar schreef: ↑vr 07 jun, 2024 9:19was op zoek naar een oude foto en kwam deze tegen.