LED vervangers voor H4. Wat vinden jullie?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

LED vervangers voor H4. Wat vinden jullie?

Bericht door MvR » di 14 feb, 2023 16:54

https://www.classiccarleds.co.uk/produc ... e3a8&_ss=r

Een vriend uit het klassieke Britse auto circuit stuurde me deze link. LED vervangers voor H4. Dit is het plug-and-play type. Geen speciale aanpassingen aan het elektrische deel. Ik heb geen idee of het wat is. Maar ik lees graag jullie opinie hierover. Maakt een beslissing nemen wellicht makkelijker.

Ik heb meerdere auto's waarvan de koplampen niet het sterkste punt zijn: een 91'er Peugeot 205 en een '01 Jimny. Beide hebben hamsters in de koplamphuizen die rennend in een rad, dynamootjes laten draaien om 'bij te schijnen'. En ook de Saab heeft niet echt felle lampies.

WilNiks
Geregistreerd lid

Re: LED vervangers voor H4. Wat vinden jullie?

Bericht door WilNiks » di 14 feb, 2023 21:25

De kleur trekt mij zeker aan. Heb al 4000k in koplampen zitten maar 3000k kan ook in mistlichten.
Vertel mij dat 93-OG h4 in mistarmatuur heeft en ik bestel. :thumbup2:

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » di 14 feb, 2023 23:01

Ik vond je link interessant genoeg om een setje te bestellen. :D Soms moet je het experiment gewoon aangaan. Inclusief verzenden en BTW kwam ik uit op 95 Britse ponden. De ervaring leert dat pakketjes uit de UK er soms wel een maand over doen om hier te arriveren (thanks to Brexit), dus op erg korte termijn verwacht ik geen praktijkervaringen te kunnen delen.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 15 feb, 2023 10:16

Kan best een uitkomst zijn voor levensduurverlenging van steilneus reflectoren. Die reflectoren gaan allemaal hard achteruit door de warmte van de H4 lampen en zijn lastig te repareren of te vervangen.

Henri84
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Henri84 » wo 15 feb, 2023 10:30

Ik heb ze inmiddels een tijdje op onze vw camper.
Het lichtbeeld is fantastisch.
De classic look is echter helemaal weg, het is fel wit Led licht, dat is voor mij dan weer reden om het niet op de 900 classic te zetten.

Overigens op sites als bol.com zijn H4 led lampen al voor 2 tientjes te krijgen, voor wie het wil proberen. Is inderdaad gewoon plug and play.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » wo 15 feb, 2023 10:45

Ik heb al de led-lampen voor mijn 93B hier vandaan: https://www.harrieabc.nl/
Omdat de auto nog niet gekeurd is en dus de weg nog niet op mag, kan ik nog niks zeggen over de lichtopbrengst.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » wo 15 feb, 2023 12:22

Henri84 schreef:
wo 15 feb, 2023 10:30
Ik heb ze inmiddels een tijdje op onze vw camper.
Het lichtbeeld is fantastisch.
De classic look is echter helemaal weg, het is fel wit Led licht, dat is voor mij dan weer reden om het niet op de 900 classic te zetten.

Overigens op sites als bol.com zijn H4 led lampen al voor 2 tientjes te krijgen, voor wie het wil proberen. Is inderdaad gewoon plug and play.

Ik dacht uit de beschrijving op te maken dat het type waar ik in de eerste posting naar verwees, juist NIET zo fel zou zijn. Maar dat is dus anders in de praktijk. Dank voor het delen!

Dat geeft in ieder geval wel antwoord of ze handig zijn voor mijn Peugeot en Jimny! Ja dus. Hier in de Veluwse bossen is het stikdonker in de winter en 's avonds laat en een kudde reeën of hert heb je zó op de motorkap.

Plaats reactie