Zeker heeft je gewauwel

geholpen. Dat die Bilsteins het veld moesten gaan ruimen, was me al snel duidelijk. De meeste autofabrikanten vandaag de dag denken dat 'sportief' hetzelfde is als 'knetterhard'. Of in ieder geval denken ze dat de gemiddelde klant dat vindt. Ik vind het vooral gemakzuchtig, want hoewel 'wegligging' en 'comfort' veelal elkaars tegenpolen zijn, hoeft het één echt het ander niet uit te sluiten. De Bilsteins waren van het adagium 'het hoeft niet goed te zijn, als het maar hard is'. Werkelijk nul nuance of verfijning. Ik had vaak het idee dat mijn ingaande demping door de bumpstops werd bepaald: elke putdeksel was een snoeiharde klap, en daar had ik al heel snel schoon genoeg van. Nu zijn Koni's ook niet het beste dat de markt te bieden heeft (alle waar naar zijn geld immers; zo vallen Koni's weer in het niet bij Öhlins, om maar eens een zijstraat te noemen), maar het verschil met de Bilsteins is enorm. Er is nu sprake van beschaving en ik hoef niet meer bang te zijn dat mijn dashboard in tweeën splijt als ik een verkeersdrempel neem. Een wereld van verschil. Het is nu een kwestei van experimenteren met de settings, maar dat is alleen maar leuk.
Voor wat betreft de banden: als je niet oppast, zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Er zijn zó veel aanbieders en de één heeft nog ronkender PR-praat dan de ander. In onafhankelijke tests kwamen de Good Years steeds weer bovendrijven. En toen jij ze aanraadde, was het pleit snel beslecht. Dank dus voor je input. Uiteindelijk zijn het dit soort conversaties waarom wij hier zijn.
Edit: wat is AST?