Ik zou gaan voor een handgeschakelde 900 turbo 16 van modeljaar 1991 (dus nog met de korte/karakteristieke turbometer), in Rodoniet-rood met Arizona-leer en een jaar jongere Aero92's eronder. Precies zoals hieronder afgebeeld (en destijds door mij op misgegrepen). Deze zou ik in technisch opzicht behoorlijk volaccessoiren, maar optisch zou ik hem vrijwel standaard houden. Dus: elektrisch schuifdak/ramen/spiegels/antenne, cruise control, A/C en de wat meer exotische opties elektrisch bediende stoelen, ABS, rode APC en de gloednieuwe Alpine dubbelDIN-radio met daaronder nog het metersetje. Ik zou dan nog een leren sportstuur uitzoeken (misschien wel Arizona-kleurig) en de pook ook van leer laten voorzien. En dan vind ik het mooi geweest. De perfecte aanvulling op mijn huidige Saabjes.

Maar als ik mijn huidige Saabs niet had of mocht houden werd het toch een Odoardo-grijze 9000 2.3 Turbo S automaat van modeljaar 1991, met Dover-grijs leer. Qua uitvoering en opties/accessoires exact identiek aan mijn huidige 9000 2.3 Turbo S, maar dan eens in het grijs.

Ik ben erg benieuwd wat voor fantasieën anderen erop na houden!