Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
jgvdv
Donateur
Donateur

Re: Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?

Bericht door jgvdv » ma 31 jan, 2022 18:45

tanisha schreef:
ma 31 jan, 2022 1:50
Met een maximumsnelheid van 100 en met deze benzine prijzen waarom zou je überhaupt nog voor snel en groot gaan?
:shock: :shock:

Omdat ik niet in zin koektrommel wil rijden 😂

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 31 jan, 2022 19:17

Ik wel lekker goedkoop :wow:

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » ma 31 jan, 2022 19:48

tanisha schreef:
ma 31 jan, 2022 19:17
Ik wel lekker goedkoop :wow:
365 dagen per jaar pannenkoeken eten is ook goedkoop… maar daar word je ook niet blij van..

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 31 jan, 2022 19:49

Beviel het niet?

Simon & Lammie
Geregistreerd lid

Bericht door Simon & Lammie » ma 31 jan, 2022 20:24

jgvdv schreef:
ma 31 jan, 2022 18:45
:shock: :shock:

Omdat ik niet in zin koektrommel wil rijden 😂
Wij hebben een kleine koektrommel in de vorm van een VW Up.
Die Up hebben we bijna 1,5 jaar en er al 25.000km mee gereden. Veel meer dan ik ooit verwacht had! En hij bevalt heel goed.
Ik heb nog nooit een ander merk gehad en gereden dan Saab en dat is al 35 jaar maar ik ben bang dat daar verandering in gaat komen, lees Saabloos.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 31 jan, 2022 20:33

Een up is geen volvo, toch?

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » ma 31 jan, 2022 20:37

De enige overeenkomst tussen Saab en Volvo is voor mij de afkomst. Verder zag ik nooit overeenkomsten en zie nu Volvo dus ook niet als hét alternatief. Wel als een alternatief maar dat kunnen er meer zijn. Het is maar net wat je zoekt in een auto en welke emotie daarbij komt kijken.
Gemakshalve ga ik er vanuit dat er wel een emotie bij komt kijken want anders zou je tenslotte geen Saab rijden :wink: .

Zelf rij ik nu ook Subaru, lekker eigenzinnig dat bevalt me wel en je ziet ze niet op elke straathoek. Kwalitatief echt een geweldige auto maar ook saai. Niet een in het oog springend ontwerp en niet onbelangrijk, de rijkwaliteiten zijn goed....maar de gemiddelde Saab rijdt beter.
Dus is Subaru een alternatief? Jazeker, maar als het erop aankomt geen goed alternatief want een Saab is een Saab er daar is geen alternatief voor....althans geen écht alternatief.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 31 jan, 2022 20:46

Ik rij niet bijzonder veel meer nog onder de 8.000 per jaar waarvan de meeste ritten nog onder de 30 kilometer.
Dan is het tijd om na te gaan denken wat je nu echt nodig hebt.
Deze Subaru kwam toevallig op mijn pad de awd was een grote plus waar ik inmiddels niet meer zonder wil.

En kosten een nipparts koppeling set kost bijvoorbeeld 55 euro of een kyb schokbreker achter 25 euro kom daar eens om bij een Saab.

Efraim
Geregistreerd lid

Bericht door Efraim » ma 31 jan, 2022 20:53

Het is maar net wat je situatie is, met kleine kinderen heb je meer aan een estate en dan heb ik liever een 9-5 want V70 = saaaaaai (behalve de XC variant).

Als ik geen Saab zou rijden werd het Subaru of Mitsubishi, mijn vrouw rijdt een Skoda Citigo en dat is echt vreselijk. Geen emotie, enorm lawaaierig in de cabine, totaal niet zuinig (niet dat Saab dat wel is maar dat is tenminste nog een fantastisch merk), geen reikwijdte, kortom typisch een auto voor mensen die niet van auto rijden houden.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 31 jan, 2022 21:24

Koen K schreef:
ma 31 jan, 2022 10:52
Mijns inziens is Volvo, net als een aantal andere merken, de laatste jaren ten prooi gevallen aan die belachelijke premium-hype. Nu vind ik de V90 en V60 geslaagde en mooie ontwerpen, daar niet van, maar je ziet er wel aan af dat het vooral de bedoeling was om meer leaserijders uit de Audi of BMW te lokken. Rationelere auto's (zoals een Volvo vroeger was) zijn gewoon niet meer in de mode, want we willen blijkbaar allemaal aan de nodeloos dikdoenerige eenheidsworst. Crossovers dan nog, god betere het. De middenklassesedan en het familiebusje zijn al zo goed als uitgestorven, de stationcar zal het misschien ook niet lang meer volhouden. Straks hebben we alleen nog maar hatchbacks en debiele nep-terreinwagens, al dan niet met nog debielere coupé-daklijn. Alles rijdt OK, klinkt hetzelfde (nep), en ziet er hetzelfde uit (ook nep), dus voor zover we daar überhaupt wakker van lagen hoeven we ons er nu niet meer mee bezig te houden en kunnen we lekker de hele dag op het mediasysteem zitten swipen en ondertussen voelen of de plastics van het dashboard wel zacht genoeg zijn. :mrgreen:
Mee eens. En dan nog alle schermen en tierlantijnen van binnen die in nog geen 5 jaar hopeloos verouderd zijn of in ieder geval het ontwerp dateren. Allemaal hype...

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 31 jan, 2022 23:22

Wat vind de topicstarter eigenlijk zelf en wat rijdt hij?? :?

9ETSEA
Geregistreerd lid

Bericht door 9ETSEA » di 01 feb, 2022 0:15

Heb een s60 ph1 gereden van het jaar 2001 met de 140pk 5 cilinder en automaat heerlijke auto voor lange afstanden, en nog redelijk zuinig ook.

jgvdv
Donateur
Donateur

Bericht door jgvdv » di 01 feb, 2022 2:02

Simon & Lammie schreef:
ma 31 jan, 2022 20:24
Wij hebben een kleine koektrommel in de vorm van een VW Up.
Die Up hebben we bijna 1,5 jaar en er al 25.000km mee gereden. Veel meer dan ik ooit verwacht had! En hij bevalt heel goed.
Ik heb nog nooit een ander merk gehad en gereden dan Saab en dat is al 35 jaar maar ik ben bang dat daar verandering in gaat komen, lees Saabloos.
In vergelijking met een 99 is een up natuurlijk super

Maar met een recente Saab niet te vergelijken

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » di 01 feb, 2022 7:43

user_id=4345]
Mee eens. En dan nog alle schermen en tierlantijnen van binnen die binnen 5 jaar hopelijk verouderd zijn of in ieder geval het ontwerp dateren. Allemaal hype...
Gadgets verouderen zeer snel
Hier een mooi voorbeeld uit de jaren 80 (beam me up Scotty) toont hoe lachwekkend die gadgets worden na een aantal jaar.
Over enkele jaren lachen we hetzelfde met die gadget-dashboards van nu (als deze tenminste zo lang blijven functioneren)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door RonnieW » di 01 feb, 2022 13:27

Ik zal mijn best doen om onze Saabs zolang mogelijk op de weg te houden. Volvo is zeker geen slechte keus maar niet zo spannend vind ik. Onze pas aangeschafte 9-3 cabrio stond bij een Alfa dealer te koop. Die Alfa Romeo Giulia's zijn toch ook prachtige eigenzinnige wagens om te zien. Dus dat wordt waarschijnlijk bij ons de opvolger als het zo ver is/komt.

Afbeelding

Plaats reactie