Elektrisch verstelbare zetels inbouwen

Voor alle Saab cabrio rijders
Vlegel 900 Cabrio
Geregistreerd lid

Elektrisch verstelbare zetels inbouwen

Bericht door Vlegel 900 Cabrio » ma 06 sep, 2021 15:55

Beste .

Ik wil in mijn 9-3 cabrio Aero 2009 elektrische zetelinstelling inbouwen , past het onderstel van de 9-3 SS ook in mijn cabrio van 2009 .De 9-3 SS weet ik zo het bouwjaar niet .
Ik wil dus mijn lederen bekleding overzetten op een elektrisch bedienbare instelleng zetel van een 9-3 SS.

Groeten Tony

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Elektrisch verstelbare zetels inbouwen

Bericht door Mrwhoopie » ma 06 sep, 2021 21:10

Beetje google liet dit zien

Saab convertible electric seat

Afbeelding

Saab electric seat

Afbeelding

Op de foto alleen is al duidelijk dat dat niet gaat lukken :wink:

Los daarvan,

De cabrio heeft maar 2 deuren dus als er iemand vanachter wil zitten moeten de voorste stoelen naar voor. Bij een cabrio zonder elektrisch bedienbare stoelen moet je deze zelf naar voor duwen, bij elektrisch bedienbare gaat ook dat elektrisch dat wil dus zeggen dat in het Alu hendeltje schakelaars moeten zitten die enkel een cabrio met elektrische zetels heeft.

Daar komt dan bij dat er nog andere componenten anders zijn, stel je hebt memory en spiegels met memory ....er zijn tal van combinaties en cabrio is zeer specifiek! De cabrio heeft veel onderdelen die uniek voor de cabrio zijn.

Kortom neen dat gaat niet maar dat zie je dus al een de foto's :wink:

Vlegel 900 Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Vlegel 900 Cabrio » ma 06 sep, 2021 21:20

Goedenavond ,das snel .En inderdaad duidelijk.
Dus ik zou de originele elektrisch verstelbare zetels moeten hebben .?

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » ma 06 sep, 2021 21:25

Vlegel 900 Cabrio schreef:
ma 06 sep, 2021 21:20
Goedenavond ,das snel .En inderdaad duidelijk.
Dus ik zou de originele elektrisch verstelbare zetels moeten hebben .?
Idd helaas is het niet anders. Cabrio met elektrisch verstelbaar, je komt het niet zomaar tegen :(
Btw tof om op een nederlands forum een mede limburger tegen te komen 8)

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 07 sep, 2021 11:59

Wellicht ook nog additionele bedrading (want ik zou niet aannemen dat alles al voorbedraad is) en een Tech 2 om de stoelen aan te melden.

Zie ook (klikken op het pijltje naar links geeft het bijbehorende plaatje): https://saabwisonline.com/b6/9-3/2009/8 ... r-seat-cv/

Vlegel 900 Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Vlegel 900 Cabrio » do 21 okt, 2021 18:47

Goedenavond .
Dan was het viggen interieur toch gemakkelijker in te bouwen in mn saab 900 cabrio van 1997 .
Het is dus niet even eenvoudig , een plus en min aansluiten.
Ik ga de link ff goed doornemen en kijken of ik er aan ga beginnen .

Alvast bedankt voor de info .

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid

Bericht door sjaak-dimphie » do 21 okt, 2021 20:20

Bij onze cabrio was dit jaar de "vluchtweg" voor de achterpassagiers een punt van aandacht.
Waar eerder 1 werkende bedieningsknop voor de rugleuning van de bestuurdersstoel voldoende was moesten nu beide knoppen werkend zijn.

Ik vraag me af wat de apk over zo'n ombouw aangeeft.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » zo 31 okt, 2021 15:57

sjaak-dimphie schreef:
do 21 okt, 2021 20:20
Bij onze cabrio was dit jaar de "vluchtweg" voor de achterpassagiers een punt van aandacht.
Waar eerder 1 werkende bedieningsknop voor de rugleuning van de bestuurdersstoel voldoende was moesten nu beide knoppen werkend zijn.

Ik vraag me af wat de apk over zo'n ombouw aangeeft.
Terecht dat beiden moeten werken. Je zal in nood er maar uit willen geraken, je zit als achterpassagier sowieso al gevangen. Een ombouw van een donorwagen gaat niemand last van hebben.

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid

Bericht door sjaak-dimphie » zo 31 okt, 2021 16:54

Ik denk dat mr Whoopie er aan voorbij gaat dat TS (volgens mij) elektrische stoelen uit een 4 deurs SS in wil bouwen in een 2 deurs SC en dan moet in geval van nood een rugleuning elektrisch naar voor geklapt worden.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » zo 31 okt, 2021 17:26

sjaak-dimphie schreef:
zo 31 okt, 2021 16:54
Ik denk dat mr Whoopie er aan voorbij gaat dat TS (volgens mij) elektrische stoelen uit een 4 deurs SS in wil bouwen in een 2 deurs SC en dan moet in geval van nood een rugleuning elektrisch naar voor geklapt worden.
Neen want Mrwhoopie heeft TS na zijn openingspost al uit die droom gehaald dat dat niet zal lukken :wink:
En Mrwhoopie zegt tegen sjaak-dimphie dat het niet meer dan normaal is dat die vluchtweg moet werken aan beiden kanten en dat niemand een probleem zal hebben met retrofitten als er een goede donor is (een andere elektrisch cabrio interieur)

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » ma 01 nov, 2021 13:33

vraag mij af,
Ik heb eigenlijk nooit iemand achterin zitten rekje zit er ook altijd in, als je de bank verwijderd zal het dan wel mogen? of moet je dan weer een herkeuring naar 2 zitter laten doen?

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » ma 01 nov, 2021 22:09

Het voertuig is gehomologeerd als 4 zitter, dan moet het herkeurd worden als 2 zitter. De achterbank en gordels moeten verwijderd worden met breekbouten. Alleen snap ik niet waarom je zoiets zou doen.

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » do 04 nov, 2021 12:37

daar gaat het niet om vroeg mij gewoon af hoe veel gedoe het zou zijn, een boel dus, tja dan geen 9.5 stoelen erin jammer

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » zo 11 feb, 2024 0:20

Stel, je hebt een set electrisch verstelbare stoelen, is het vervangen van de handmatige stoelen dan een giga klus?

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » zo 11 feb, 2024 11:19

Ik heb inmiddels een sloper gezien met elektrisch verstelbare stoelen. Ik neem aan dat het leer over te zetten is?
.

Plaats reactie