Rode saab 99 special

1967-1984
Plaats reactie
Brouwer
Geregistreerd lid

Rode saab 99 special

Bericht door Brouwer » wo 09 dec, 2020 19:18

Één van de 75 rode specials ooit gemaakt..... Hoeveel rijden er eigenlijk nog in Nederland?

Weet iemand hier toevallig iets over deze rode saab 99? en over de garage die 'm verkoopt?
Ben wellicht geïnteresseerd, maar heb graag achtergrondinfo vóórdat ik ga kijken :)

De auto:
http://www.carandbike.nl/cars/saab/99/s ... 96572.html

Mijn dank is groot!
8)

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Rode saab 99 special

Bericht door theun » wo 09 dec, 2020 19:24

Ik ken hem niet, noch de aanbieder.

Wel zou ik even goed nadenken over het dak. Lijkt me zeer smaakgevoelig, wellicht niet heel gemakkelijk als je hem ooit weer kwijt wilt.

albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door albertk » wo 09 dec, 2020 19:32

Mee eens, stuur is ook niet origineel en zwarte rand aan de onderkant carrosserie......

Brouwer
Geregistreerd lid

Bericht door Brouwer » wo 09 dec, 2020 19:32

Wat denk je van de vraagprijs?
Mocht de auto hard zijn, dan is deze prijs hier ook naar, verwacht ik. Een volledig originele was dan duurder te koop gezet.

BTW: in Dalfsen bij het Saabmuseum staat een witte te koop met de bordeauxrode bekleding. Niet 100% hard, maar wel een goed lopend H-blok.

Brouwer
Geregistreerd lid

Bericht door Brouwer » wo 09 dec, 2020 19:38

albertk schreef:
wo 09 dec, 2020 19:32
Mee eens, stuur is ook niet origineel en zwarte rand aan de onderkant carrosserie......
Ja wat ze met die zwarte rand hebben willen doen...... Ik ben hierdoor erg benieuwd naar de onderkant van de deuren en verder laswerk daaronder. De onderspoiler onder de voorbumper lijkt nog wel origineel. Die dingen zijn bij import-levering geplaatst en hard-plastic: Breken vaak af.

De échte saabofiel ziet idd een niet-origineel stuur en niet-origineel dak. Lets face it: Deze gaat nooit meer origineel worden. En dan is de vraag: Wat is een reëler vraagprijs bij goed lopende motor en hard koetswerk?

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » wo 09 dec, 2020 20:29

Stuur is niet zo spannend, zwarte band is ook te herstellen. Dak is onherstelbaar beschadigd. Maar een ander zal het juist een leuke optie vinden. Maar het dak maakt hem wel echt voor een kleinere doelgroep geschikt..

Voor deze prijs zijn wel heus leuke saab’s 99 te vinden en ook wel goede. Naar mijn idee neemt het aanbod in het voorjaar ook wel toe. Nu is niet een ideaal moment om oldtimers te verkopen, al was het maar vanwege het kwarttarief en bijbehorend verbod op de weg in dec/Jan/feb.

Is dit je eerste Saab? En heb je al meer oude auto’s bekeken?? Mijn ervaring is dat je veel leert van meerdere auto’s bekijken en vergelijken. Je ziet waarop je moet letten, wat het mag kosten én wat voor jou belangrijk is..

Leuk, geniet van de speurtocht!

Brouwer
Geregistreerd lid

Bericht door Brouwer » wo 09 dec, 2020 20:49

[]

Heb als klein kind in alleen maar 99-ers en 900's gereden en in 2014 mijn eerste 900 coupé aero LPT gekocht. Maar de 99 is voor mij als "volwassene" nieuw :wink: . Ik heb de 99 special in Dalfsen bekeken, maar deze was voor mij persoonlijk niet hard genoeg: Prima te fixen als je lasser bent, maar op de bekende plekken ben je aan de beurt. Originaliteit van de auto vind ik minder belangrijk dan motorisch en de koets. Vandaar de start van deze topic.

Oh en gezien ik (hopelijk volgens de planning) in januari papa wordt, wil ik heel graag mijn zoon de saab-ervaring geven die mijn vader mij heeft gegeven. Beetje karakter kweken ;)
Reden: onnodige qoute

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » wo 09 dec, 2020 21:03

Brouwer schreef:
wo 09 dec, 2020 19:18
Hoeveel rijden er eigenlijk nog in Nederland?
Het meeste recente overzicht hiervan staat hier; viewtopic.php?f=3&t=91703&start=30#p1860428

De auto waar je naar linkt staat al heel lang te koop. Ik ben het met de andere reacties eens dat het dak erg smaakgevoelig is, als je een originele Special Edition wilt dan zal deze dat nooit meer worden (of je moet heel veel tijd of budget hebben om het dak te vervangen). Maar als jij het leuk vindt...

Die in Dalfsen is mijn oude #101

Uitgebreider topic over de 99 Special Edition;
viewtopic.php?f=3&t=91703
Brouwer schreef:
wo 09 dec, 2020 20:49
Oh en gezien ik (hopelijk volgens de planning) in januari papa wordt, wil ik heel graag mijn zoon de saab-ervaring geven die mijn vader mij heeft gegeven. Beetje karakter kweken ;)
Heel goed voornemen!

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 09 dec, 2020 21:07

Leuke auto, mooi stuur, als hij lekker rijdt is het gewoon een fijne auto om leuke klassiekeravonturen mee te beleven....
Auto staat mooi op de wielen in ieder geval.

Originaliteit is niet voor iedereen even belangrijk. Wel belangrijk is of dat dak goed werkt en waterdicht is 8) Wel leuk zo'n groot open dak, zullen veel mensen denken.

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » do 21 jan, 2021 20:17

Jullie zullen me misschien voor gek verklaren maar deze auto heeft de mooiste velgen die op een niet EMS/Turbo Saab 99 zitten.
Als ik een 99 zou kopen (wat wellicht in de toekomst zal gebeuren) dan zou ik er graag dit type (ik meen US turbo) velgen onder zetten.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 21 jan, 2021 20:42

Ik vind de velgen ook heel mooi, daarom maak ik er meestal een winter setje van :D

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 21 jan, 2021 21:50

Op het stuur na, en het dak natuurlijk, is het een complete special Edition. Zelfs de spoiler zit er nog op!
Hij is erg mooi gepoetst of hij is al eens herspoten.

Als het poets is zal na verloop van tijd de originele meestal wat verkrijtte lak te voorschijn komen.... :?

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » do 21 jan, 2021 22:33

Ik ken deze rode 99 Special niet.
Maar zelf zou ik, zoals ook andere al aangaven goed kijken hoe het dak is gemonteerd.

Mocht je perse een rode 99 willen, de mijne staat ook te koop, en is op zijn eigen manier ook 'Special' ;-)
En wel hierrrr

Plaats reactie