Schaapachtig: zitten de kabeltjes er wel in?
Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
-
Olle 2.1
- Donateur (8x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate en Navidingesgedoe
Da`s op zich goed nieuws.
Schaapachtig: zitten de kabeltjes er wel in?
Schaapachtig: zitten de kabeltjes er wel in?
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate en Navidingesgedoe
Helemaal mee eens.Olle 2.1 schreef:Da`s op zich goed nieuws.
Heel goeie vraag. Wordt binnenkort allemaal gecheckt.Olle 2.1 schreef:Schaapachtig: zitten de kabeltjes er wel in?
Het is dat ik een enorme nono ben met deze dingen, draaiende delen prima, maar stroompjes, daar word ik nerveus van..
(Edit: enorme typo..)
-
Olle 2.1
- Donateur (8x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate en Navidingesgedoe
Haha ja maar de stekkertjes die in de achterbak uitkomen bij de dvd-speler kunnen er volgens mij maar op 1 manier in dus als die allemaal in een gaatje zitten moet dat goed zijn denk ik
Let op, nota bene, ik ben zelf ook een nono met deze dingen (en vele andere dingen) dus ik roep ook maar wat hè.
Let op, nota bene, ik ben zelf ook een nono met deze dingen (en vele andere dingen) dus ik roep ook maar wat hè.
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate en Navidingesgedoe
Frutsel, frutsel, en het werkt! Navigatie DVD van 2004, dus het schiet niet op, maar kanniebomme, het functioneert!
Nu nog eens de boel flink updaten en nieuwe kaarten...
Nu nog eens de boel flink updaten en nieuwe kaarten...
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
Zo, de afgelopen weken toch behoorlijk wat dingen gedaan en laten doen.
Nieuw voorportier rechts (in de kleur), oude bleek ooit schade te hebben gehad en was niet echt netjes gemaakt. APK met kleine beurt en winterbandjes eronder had ik al gemeld, nieuwe benzinepomp (wat een rust zeg...) en de Kenwood Navi dus van een net inbouwbracket, firmwareupdate, USB en iPodaansluiting en stuurwielbediening voorzien door de lokale autoaudioboer. De voorruit is vervangen, dikke ster midden voor mijn neus. Nog altijd beter dan een ster op je motorkap...
Bijna perfect nu, bijnabijna...
Nieuw voorportier rechts (in de kleur), oude bleek ooit schade te hebben gehad en was niet echt netjes gemaakt. APK met kleine beurt en winterbandjes eronder had ik al gemeld, nieuwe benzinepomp (wat een rust zeg...) en de Kenwood Navi dus van een net inbouwbracket, firmwareupdate, USB en iPodaansluiting en stuurwielbediening voorzien door de lokale autoaudioboer. De voorruit is vervangen, dikke ster midden voor mijn neus. Nog altijd beter dan een ster op je motorkap...
Bijna perfect nu, bijnabijna...
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
Wat je al niet tegenkomt in zo'n Aero, verborgen achter klepjes

Nu functioneert het ook nog eens helemaal goed, vette sound!
Nu functioneert het ook nog eens helemaal goed, vette sound!
-
e.m.penninga
- Geregistreerd lid
Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
hallo zijn er voor elk knopje aparte lampjes? ik heb bijv voor de aanjager bv pijl voeten gedeelte pijl middenstuk een donker gedeelte, zitten er dan meerdere lampjes achter?
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
Yep, ik moet er ook nog een aantal vervangen, even zoeken op het forum en je weet wat je nodig hebt.
-
e.m.penninga
- Geregistreerd lid
Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
moet het hele gedeelte los of kun je waar de uitval is het open maken?
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
De schakelaars moeten er uit, wat ik al aangaf, even snorren op het forum! 
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
Na lange tijd weer eens een Update.
Vandaag carter check.
Zelden zo'n schone carter pan gezien.
Nul BS, bijna niks in het filter.
Krukas bekeken maar het glimt je van binnen tegemoet. Motor loopt ook fantastisch.
Nu nog nieuwe bougies, interieur filter vervangen en de sproeier van de achterruit fiksen.
Km. Stand nu 405K.
Op naar de 500K dan maar
Vandaag carter check.
Zelden zo'n schone carter pan gezien.
Nul BS, bijna niks in het filter.
Krukas bekeken maar het glimt je van binnen tegemoet. Motor loopt ook fantastisch.
Nu nog nieuwe bougies, interieur filter vervangen en de sproeier van de achterruit fiksen.
Km. Stand nu 405K.
Op naar de 500K dan maar
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
Het is al weer even geleden, dus mijn eigen draadje maar weer eens schoppen... 
Inmiddels ruim 496.000km. Olieverbruik is nog steeds nihil.
Wel wat dingetjes gehad, vooral het afgelopen half jaar.
Januari: Benzinepomp (alweer...)
Daarna lekke koelvloeistof slang en lekkende kachelklep (alweer, weg met dat ding,bypass)
Accu stuk, nieuwe DI cassette (alweer, na 130K), rubbers achterwielophanging, handrem schoenen (waren nog de originele) en na 130K ook weer eens nieuwe remblokken voor.
Een paar jaar geleden is de koppeling vervangen, maar ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek de koppelingscilinder niet, die is nu alsnog stuk, dus de bak moest er toch achter weg, dan ook maar meteen de aandrijfaskeerring, beide fuseekogels vervangen, airco leiding bleek ook lek.
tja...

Inmiddels ruim 496.000km. Olieverbruik is nog steeds nihil.
Wel wat dingetjes gehad, vooral het afgelopen half jaar.
Januari: Benzinepomp (alweer...)
Daarna lekke koelvloeistof slang en lekkende kachelklep (alweer, weg met dat ding,bypass)
Accu stuk, nieuwe DI cassette (alweer, na 130K), rubbers achterwielophanging, handrem schoenen (waren nog de originele) en na 130K ook weer eens nieuwe remblokken voor.
Een paar jaar geleden is de koppeling vervangen, maar ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek de koppelingscilinder niet, die is nu alsnog stuk, dus de bak moest er toch achter weg, dan ook maar meteen de aandrijfaskeerring, beide fuseekogels vervangen, airco leiding bleek ook lek.
tja...
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
Even een update.
Eind november moest ze voor de keuring. Weinig bijzonders te melden, behalve dat mijn zoontje de knop van de alarmlichten had gesloopt, die is dus vervangen, klein beurtje want weer dik 10K verder.
Inmiddels staat de stand op bijna 513.000 km.
Eind november moest ze voor de keuring. Weinig bijzonders te melden, behalve dat mijn zoontje de knop van de alarmlichten had gesloopt, die is dus vervangen, klein beurtje want weer dik 10K verder.
Inmiddels staat de stand op bijna 513.000 km.
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
Heb niet alles meegelezen, maar zie wel een mooie Aero die netjes wordt bijgehouden zo te lezen
Is dat half miljoen nog met het eerste blok? 
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate
Dank, heeft wel wat cosmetische dingetjes hoor, hier een foto van eind november.V6Aero schreef: ↑do 27 dec, 2018 0:48Heb niet alles meegelezen, maar zie wel een mooie Aero die netjes wordt bijgehouden zo te lezenIs dat half miljoen nog met het eerste blok?
![]()

Begint helaas wel (weer) te roesten bij de wielkasten achter
Even uit mijn hoofd, bij 130K is er een nieuw blok ingekomen wegens Black Sludge.
Dit blok heeft dus nog maar zo'n 380K gedraaid, verbruikt nauwelijks olie