Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
-
Spritze
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Als het geen Saab was geworden, was het waarschijnlijk weer een Mazda 3 2.0 hatchback geworden.
Die beviel erg goed.
Die beviel erg goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
joep97
- Donateur

Erg gaaf, zo'n Z4. Heb een keer meegereden in een 3.0SI uit 2005, ging als een malle!Pluseight schreef: ↑di 18 dec, 2018 22:17Uiteindelijk wel gezwicht voor de BMW atmosferische 6 cilinder, in de vorm van een BMW Z4. Een mooi exemplaar uit 2010 in de combi donker van buiten, licht van binnen. Ik dacht dat de Z4 mij te sportief zou zijn, met 19 inch wielen ook wel redelijk zo, maar het rijdt lekker direct.
-
Dabutcha76
- Donateur (2x)

Ik mag gaan leasen van de baas (of eigenlijk bijna 'moet', want de mobiliteitsregeling wordt nogal uitgekleed). Denk dat het full electric gaat worden, met de Hyundai Kona als topkandidaat of misschien een Tesla 3.
Ik hou de Saabs natuurlijk wel, de cabrio wordt dan echt een zomervoertuig (april-oktober), zoals eigenlijk altijd al de bedoeling was. De 9-5 wordt dan de tweede winterauto en de pakezel voor (verdere/langere) vakanties. Beetje zoals wat Top Gear UK al zei in de review van de Kona:
"My theory? Have this [Hyundai Kona] for boring commuting, save money and stress, keep a classic or interesting ICE-powered vehicle for highdays and holidays. The way I see it, cars like the Kona EV aren’t going to kill interesting cars - they’re going to save them."
Moet nog beslissen, dus als iemand nog goede ideeën heeft, hoor ik het graag
Ik hou de Saabs natuurlijk wel, de cabrio wordt dan echt een zomervoertuig (april-oktober), zoals eigenlijk altijd al de bedoeling was. De 9-5 wordt dan de tweede winterauto en de pakezel voor (verdere/langere) vakanties. Beetje zoals wat Top Gear UK al zei in de review van de Kona:
"My theory? Have this [Hyundai Kona] for boring commuting, save money and stress, keep a classic or interesting ICE-powered vehicle for highdays and holidays. The way I see it, cars like the Kona EV aren’t going to kill interesting cars - they’re going to save them."
Moet nog beslissen, dus als iemand nog goede ideeën heeft, hoor ik het graag
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Ik lever eind deze week mijn bijtellingsknaller in en haal morgen m'n 'nieuwe' aanwinst op. Het is toch een Volvo (XC70) geworden, want ik kon helaas geen 9-5NG vinden die aan mijn wensen en eisen voldeed én binnen budget viel.
En eigenlijk gaf het klimaatakkoord voor mij de definitieve doorslag en gaf mij de bevestiging nog eens een lekkere diesel te kiezen voor het niet meer mag
En eigenlijk gaf het klimaatakkoord voor mij de definitieve doorslag en gaf mij de bevestiging nog eens een lekkere diesel te kiezen voor het niet meer mag
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Voor mij wordt het een Tesla model III in basisversie (lease), omdat het binnenkort kan. 
Ook vanwege het klimaatakkoord: subsidie op aanschaf pas in 2021.
Basisversie (US$35.000) wordt in productie genomen in 2019.
Meer dan voldoende bereik (350km+ EPA) en een dekkend netwerk van snelladers (< 30 minuten) in zo'n beetje heel West-Europa
En dat in 2019 nog verder wordt uitgebreid.
Mooie lijnen, state-of-the-art computers, motor, accu en electronics.
Ook vanwege het klimaatakkoord: subsidie op aanschaf pas in 2021.
Basisversie (US$35.000) wordt in productie genomen in 2019.
Meer dan voldoende bereik (350km+ EPA) en een dekkend netwerk van snelladers (< 30 minuten) in zo'n beetje heel West-Europa
En dat in 2019 nog verder wordt uitgebreid.
Mooie lijnen, state-of-the-art computers, motor, accu en electronics.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

En een boel plastic 
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Ja, duidelijk nieuwkomer als het gaat om het construeren van auto's.
Het lijkt erop, dat ze bij de kofferbak (trunk) een afwateringsgootje zijn vergeten (Bjorn zegt sh-i-i-t als de inhoud nat wordt bij het openen).
https://insideevs.com/opening-tesla-mod ... -no-video/
Misschien toch maar de volgende versie van de Hyundai Ioniq. Minder sh-i-i-t reacties bij Bjorn.
Het lijkt erop, dat ze bij de kofferbak (trunk) een afwateringsgootje zijn vergeten (Bjorn zegt sh-i-i-t als de inhoud nat wordt bij het openen).
Misschien toch maar de volgende versie van de Hyundai Ioniq. Minder sh-i-i-t reacties bij Bjorn.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

-
Theun49
- Geregistreerd lid
En toch blijven we er in rijden. Ook met behoorlijk als plastic aanvoelend interieur.
-
Dabutcha76
- Donateur (2x)

Theun49 schreef: ↑ma 21 jan, 2019 13:00Ja, duidelijk nieuwkomer als het gaat om het construeren van auto's.
... doh. Toch maar het 'kofferbakje' voorin gebruiken dan, of heeft die hetzelfde probleem
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Bizar van die klep
Maar ach, dit is hetzelfde als bij een iphone: je kijkt niet ultra kritisch naar het nieuwe soort apparaten, je moet er gewoon een hebben "to join the club". Hoeveel auto's zijn er te bedenken (anders dan de supercars) waar al voor de lancering een wachttijd van meer dan een jaar voor is omdat er zoveel voorinschrijvingen zijn?? En nee, oostblok-auto's met wachttijden uit de jaren 80 tellen niet
. Tesla staat stijf op een als het gaat om het meest onbetrouwbare automerk volgens diverse onderzoeken, en desondanks blijven de verkopen stijgen. Acht laten we ze ook credits geven; het is wel het eerste volwaardige elektrische merk en dat is toch de toekomst aan het worden.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Toekomst?????
WATERSTOF!!!!!!!!!
WATERSTOF!!!!!!!!!
-
millerman
- Donateur (3x)

Die techniek die op alle vlakken inferieur is aan accu's en gezien onbreekbare natuurwetten ook niet voldoende zal verbeteren? Mwah... In ieder geval niet voor personenauto's. De tanks die nodig zijn om waterstof onder voldoende druk te houden, zijn simpelweg te zwaar en inflexibel qua vorm. Daarnaast is het veel minder efficiënt door transport of door inefficiënte lokale opwekking.
-
caspar
- Donateur (5x)

@pluseight mooi setje wagens heb je. Heb je een coupe of cabrio?
-
Killercave86
- Donateur (2x)