Massapunten 99
-
Christiaan94
- Donateur

Massapunten 99
Ik heb was massa problemen en zoek een lijst met alle massapunten van de 99. Waar kan ik deze vinden? Stond niets over vermeld in de Haynes helaas. Ruitenwissers gaan erg traag, en ik heb het gevoel dat de spanning van de koplampen af en toe varieert.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Massapunten 99
Is dat een massaprobleem of een probleem met je dynamo/spanningsregelaar? Als de massapunten enigszins vergelijkbaar zijn met de 900's: motorruim, kofferbakvloer en onder het dashboard aan de bestuurderskant.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Bij een 99 komen een heleboel massa punten bij elkaar onder de accubak.
Als er ook al eens een niet te fijne accu in heeft gestaan wil het nog wel eens een drama zijn.
Tip, ga er niet aan klooien als iets later er nog mee weg moet, als je het ene aanraakt, krijg je een probleem met het andere.
Accu eruithalen, kun je er iets beter bij.
Controleer ook de startmotor bekabeling onder uitlaatspruitstuk.
Als er ook al eens een niet te fijne accu in heeft gestaan wil het nog wel eens een drama zijn.
Tip, ga er niet aan klooien als iets later er nog mee weg moet, als je het ene aanraakt, krijg je een probleem met het andere.
Accu eruithalen, kun je er iets beter bij.
Controleer ook de startmotor bekabeling onder uitlaatspruitstuk.
-
ROSIER
- Donateur (2x)

Eenvoudig testen door een directe (tijdelijke) massaverbinding te maken naar de minpool van de accu. Is je massakabel nog goed? Gelijk een vraag aan een ieder: Hoe weet of meet je de kwaliteit van een massakabel en wat is de tolerantie? Die van mij ziet er ook niet al te florisant uit...
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Het is niet alleen de dikke kabel, onder de accubak komen diverse kabeltjes bij elkaar en zitten via kabeloogjes aan elkaar vastgeschroefd .
Kan gewoon 1 slechte tussen zitten. Of half afgebroken.
Kan gewoon 1 slechte tussen zitten. Of half afgebroken.