Massapunten 99

1967-1984
Plaats reactie
Christiaan94
Donateur
Donateur

Massapunten 99

Bericht door Christiaan94 » wo 30 nov, 2016 15:34

Ik heb was massa problemen en zoek een lijst met alle massapunten van de 99. Waar kan ik deze vinden? Stond niets over vermeld in de Haynes helaas. Ruitenwissers gaan erg traag, en ik heb het gevoel dat de spanning van de koplampen af en toe varieert.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Massapunten 99

Bericht door reiernumans » wo 30 nov, 2016 16:04

Is dat een massaprobleem of een probleem met je dynamo/spanningsregelaar? Als de massapunten enigszins vergelijkbaar zijn met de 900's: motorruim, kofferbakvloer en onder het dashboard aan de bestuurderskant.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 01 dec, 2016 8:32

Bij een 99 komen een heleboel massa punten bij elkaar onder de accubak.

Als er ook al eens een niet te fijne accu in heeft gestaan wil het nog wel eens een drama zijn.

Tip, ga er niet aan klooien als iets later er nog mee weg moet, als je het ene aanraakt, krijg je een probleem met het andere.
Accu eruithalen, kun je er iets beter bij.

Controleer ook de startmotor bekabeling onder uitlaatspruitstuk.

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » do 01 dec, 2016 11:27

Dank u hartelijk allemaal!

ROSIER
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ROSIER » vr 02 dec, 2016 23:17

Eenvoudig testen door een directe (tijdelijke) massaverbinding te maken naar de minpool van de accu. Is je massakabel nog goed? Gelijk een vraag aan een ieder: Hoe weet of meet je de kwaliteit van een massakabel en wat is de tolerantie? Die van mij ziet er ook niet al te florisant uit...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 03 dec, 2016 10:24

Het is niet alleen de dikke kabel, onder de accubak komen diverse kabeltjes bij elkaar en zitten via kabeloogjes aan elkaar vastgeschroefd .

Kan gewoon 1 slechte tussen zitten. Of half afgebroken. :wink:

Plaats reactie